Skip to main content

Ik heb een KPN duo-usim ontvangen voor een 2e toestel

Nu staat er in de begeleidende brief dat mijn 1e (oude)  niet meer werkt als ik de nieuwe activeer.

Dat is dus niet mijn bedoeling, ik wil in 2 toestellen een sim plaatsen zodat ik kan kiezen welk toestel ik gebruik zonder de sim te hoeven wisselen

Hallo @v25 

Bij een Duo sim kan er maar 1 simkaart tegelijk actief zijn, dus eerst het ene toestel uitzetten (of in vliegtuigstand zetten) en dan andere toestel aanzetten en andersom om weer terug te gaan.
Waarschijnlijk is het onduidelijk omdat ze met activeren bedoelen dat als je het 2de toestel aanzet de verbinding op het 1ste toestel dan niet meer actief is.

Staat in die brief of verpakking van die sim kaart verder wel dat het om een Duo sim gaat en niet dat het een vervangende sim kaart is?


Ik heb een KPN duo-usim ontvangen voor een 2e toestel

Als je een duo sim aanvraagt bij KPN, dan ontvangt u 2 nieuwe simkaarten. De oude komt te vervallen. Heeft u maar 1 simkaart ontvangen? Dan is dat geen duo sim.


dank voor jullie response. Ik heb inderdaad 2 kaarten ontvangen, dus dat is goed.

Dan zal ik ze dus beide moeten activeren en dan werkt mijn oude niet meer?

 


dank voor jullie response. Ik heb inderdaad 2 kaarten ontvangen, dus dat is goed.

Dan zal ik ze dus beide moeten activeren en dan werkt mijn oude niet meer?

 

Inderdaad.


Ja, dan kan je alleen die 2 nieuwe sim kaarten nog gebruiken.


mooi ik ga het proberen. Dank jullie wel


mooi ik ga het proberen. Dank jullie wel

Is het allemaal gelukt @v25? Ik gok van wel na de goede uitleg hier, maar vraag het toch even na :grinning:


Ja hoor de Duo sim werkt. Alleen Whatsapp op 2 toestellen dat lukt niet. En daar was het wel een beetje om begonnen. Door de weeks telefoon van mijn werk met Dual sim. In het weekend en vakantie de prive telefoon mee en werktelefoon uit. Maar dat loopt nu vast op whatsapp. elke keer opnieuw aanmelden en historie van de gesprekken kwijt….

 


Hmm, dat is wel balen dan @v25  :frowning2: Ben je op beide telefoons verbonden met je Google account? In dat geval kan het hepen als je voor het wisselen, even een back up van Whatsapp maakt (via instellingen > chats > Chat back-up > Back-up maken)

Ik heb zelf vorig jaar wat gedoe gehad met m'n toestel waardoor ik tijdelijk even moest switchen naar een ander toestel en bij mij werkte dat goed. Hopelijk bij jou ook!


Ja hoor de Duo sim werkt. Alleen Whatsapp op 2 toestellen dat lukt niet. En daar was het wel een beetje om begonnen. Door de weeks telefoon van mijn werk met Dual sim. In het weekend en vakantie de prive telefoon mee en werktelefoon uit. Maar dat loopt nu vast op whatsapp. elke keer opnieuw aanmelden en historie van de gesprekken kwijt….

Binnenkort komt whatsapp met de functionaliteit om hetzelfde whatsapp account op meerdere apparaten te gebruiken en zelfs niet alleen telefoons maar bijvoorbeeld ook een telefoon en tablet. Er loopt al een pilot, maar ik weet niet wanneer het volledig uitgerold gaat worden.

 

Zie ook deze pagina van whatsapp.


Klopt @wjb, hier loopt inderdaad een béta voor, maar die functionaliteit komt er júist niet voor 2 mobiele telefoons helaas :slight_frown:


dank voor jullie meedenken! Er wordt ook het gebruik van Whatsapp for business aanbevolen op één van 2 telefoons, die zou dan de gesprekken koppelen. Weten jullie daar wat van?

 


Poeh, goede vraag @v25, ik denk dat je daar het makkelijkst achter kunt komen door het gewoon te proberen :wink:

Zelf heb ik beide apps op mijn telefoon, maar dan met 2 verschillende nummers. Zie in Whatsapp Business nergens een mogelijkheid om te koppelen, maar dat kan uiteraard ook komen doordat ik niet hetzelfde nummer of meerdere apparaten gebruik. 


Als je dit op een telefoon of tablet doet, zet de browser dan eerst in desktop mode en ga daarna naar https://web.whatsapp.com,

Je krijgt dan de mogelijkheid om de QR code te scannen…

...en zo die browser te koppelen.

 


Ben je hier inmiddels een stapje verder mee gekomen @v25? Hoor het graag :slight_smile: