Skip to main content

Ik heb een data only simkaart van KPN als onderdeel van een mobiel internet instap i.c.m vast internet, die ik gebruik in een tp-link mini router. Dit werkt in Nederland uitstekend.

Graag wil ik weten welke aanpassingen ik moet aanbrengen (apn etc.) om de mifi ook België en Frankrijk te kunnen gebruiken?

Jos

De APN instelling blijkt overigens KPN4G.nl te zijn. Dit in tegenstelling tot wat KPN in het forum elders laat weten: daar wordt gesteld dat KPN de instelling portalmmm.nl installeert op de nieuwe simkaart die  de oude xs4all simkaart vervangt.
Moet de APN instelling voor gebruik in de EU buiten Nederland  omgezet worden naar portallmmm.nl ? En moet ook de provider handmatig gewijzigd worden? Zo ja, naar welke in Begië, Duitsland en Frankrijk?


Hoi @Jos van Deventer!

Als APN instellingen kan ik portalmmm.nl aanraden. De provider hoeft niet handmatig gewijzigd worden. Tenzij je merkt dat het niet werkt. Dan zou je handmatig een provider kunnen selecteren. Welke je kiest, maakt niet uit. Dit is namelijk ook afhankelijk van jouw locatie. Daarom gewoon een beetje proberen.


Dank Denise. Zou dus moeten lukken!