Skip to main content

Ik wil graag mijn NL mobiele telefoonnummer behouden als ik ga verhuizen naar het buitenland. Kan dit? En zo ja, kan ik dan ook mijn buitenlandse bankrekening hieraan koppelen?

Hallo @Damara 

Op basis van "Roam like Home" kan je het abonnement in de hele EU gebruiken als thuis.  Maar dat "thuis" moet dan wel in Nederland zijn.

Als je langer dan zo'n 4 maanden voornamelijk data/bundels in het buitenland gebruikt, kan KPN jou vragen om jouw duurzame band met Nederland aan te tonen.

Lees er meer over op de website

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm


Een abonnement, ook mobiel, kan alleen geregistreerd staan op een Nederlands adres. Providers in de E.U. (V.K. is geen E.U. meer) mogen in andere landen van de E.U. géén abonnementen verkopen en dus registreren.

Je mag een abonnement officieel 4 maanden per jaar buiten je eigen land in de E.U. gebruiken zonder extra kosten.

Ga je buiten de E.U. wonen (of dus in het V.K.) dan zou ik adviseren een abonnement in dat land te nemen. Je NL 06 raak je dan wel kwijt.

Zie verder de link die @RBxx  geeft (hoef ik die niet meer te zoeken, RBxx :hugging: )

En in een ander topic heeft een kpn moderator vermeld uit welke landen rekeningen worden geaccepteerd (abonnement dient wel ten allen tijde op NL adres geregistreerd te zijn).