Skip to main content

Ik heb nu iets langer dan 3 maanden een KPN sim only abonnement. Ik wil het abonnement nu wijzigen naar een KPN vast abonnement met een nieuwe andere telefoon. Kan het KPN sim only abonnement open gebroken worden en worden aangepast ? Dus geen verlenging maar eigenlijk een wijziging met een looptijd van 2 jaar

Ja, als het echt een abonnement is wat als SIM Only afgesloten is. Dan kunt u het nu om laten zetten naar een abonnement met toestel. Via de telefonische servicedesk. 


Jazeker @KvdBerge 

Een sim only abonnement kan voortijdig worden opengebroken naar een abonnement met toestel. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo dient het sim only abonnement minimaal 3 maanden actief te zijn. Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het contract kan het niet meer, want dan kan je al ‘gewoon’ verlengen.

Het openbreken van een Sim Only abonnement is alleen mogelijk bij abonnement die vanaf de start Sim Only was. Je kunt niet een abonnement met toestel omzetten naar Sim Only om deze dan weer om te zetten naar een abonnement met toestel.

Het is alleen mogelijk om dit met de collega's van de klantenservice te regelen. Je kunt hen telefonisch bereiken via 0800-0402 (gratis) en via de chat. 

bron: sim only naar abo met toestel

Bij een abonnement met toestel moet je bij een toestellening van meer dan €250 wel rekening houden met een BKR registratie die je later dwars kan zitten bij andere leningen (of een hypotheek)!


Kan het alleen via KPN klantenservice of b.v. ook via belsimpel, met KPN abo. natuurlijk ... 


Kan het alleen via KPN klantenservice of b.v. ook via belsimpel, met KPN abo. natuurlijk ... 

Dat denk ik niet. Dat het via een externe telefoonverkoper kan.


Kan het alleen via KPN klantenservice of b.v. ook via belsimpel, met KPN abo. natuurlijk ... 

Nee @KvdBerge , dit is iets wat je rechtstreeks met KPN klantenservice moet regelen.


Het is gelukt via Belsimpel. Ik had een sim only abonnement. Na 3 maanden is het sim only abonnement van KPN open gebroken en omgezet naar een vast abonnement evenzo bij KPN met een nieuw toestel door en besteld bij Belsimpel ook met behoud van mijn eigen 06 nr. Bedankt voor uw berichten. Groetjes


Bedankt voor deze terugkoppeling @KvdBerge 

Op basis van eerdere topics ging ik er vanuit, dat het alleen via KPN klantenservice kon.
Goed om te horen dat het ook via Belsimpel kan (en dus mogelijk ook via anderen zoals Mobiel.nl).


Het is gelukt via Belsimpel. Ik had een sim only abonnement. Na 3 maanden is het sim only abonnement van KPN open gebroken en omgezet naar een vast abonnement evenzo bij KPN met een nieuw toestel door en besteld bij Belsimpel ook met behoud van mijn eigen 06 nr. Bedankt voor uw berichten. Groetjes

Is het echt gelukt of stak het toch anders in elkaar?


Nee zoals ik al zei Belsimpel heeft het geregeld met KPN. Mijn sim only abonnement is weg. Nu een vast abonnement bij KPN met een nieuwe Telefoon.