Kan ik multisim installeren op de Google Pixel Watch 3?
Hoi,
ik heb een Google pixel Watch 3 lte/wifi gekocht maar niet via KPN. Nu probeer ik multisim te activeren maar dat lukt niet. Ik krijg een melding te zien dat er geen provider wordt ondersteund. KPN biedt deze smartwatch echter wel aan met multisim. Als ik zoek op de site krijg ik echter alleen instructies voor de apple watch en samsung watch voor de gevallen waarbij je al een smartwatch hebt. ik heb gebeld met de klantenservice maar die kunnen mij niet verder helpen.
mijn concrete vragen zijn: kan je op een niet bij kpn gekochte pixel watch 3 multisim activeren en zo ja hoe?
ik krijg het vermoeden dat kpn pixel watches inkoopt en er zeld software matig iets mee doet.
grt
Mark
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Mark-010 ,
KPN ondersteunt Multisim op dit moment alleen voor de Apple Watch en de Samsung Galaxy Watch. Dus inderdaad niet voor jouw Watch.
Je kunt dit o.a. teruglezen in dit topic:
Het is niet bekend of jouw Watch in de toekomst ook ondersteund gaat worden. Als dat zo is, wordt het o.a. in het topic uit de link vermeld.
Hi,
dank voor het bericht. Dat is wel vreemd aangezien KPN de pixel Watch 3 met multisim wel aanbiedt. Dat doet toch vermoeden dat de Watch wel degelijk ondersteund wordt?
grt
mark
Oh en ik denk dat het andere link is die je bedoelt?
Oh en ik denk dat het andere link is die je bedoelt?
Het kan blijkbaar wel maar om de een of andere reden niet als je de Watch niet bij KPN gekocht hebt. Bij de service desk loop ik vast in ieder geval. Wellicht dat er hier iemand is die een antwoord of nog beter een oplossing heeft.
grt
Mark
@Mark-010 Volg de stappen bij Samsung Watch, maar in plaats van Samsung App moet je Google App gebruiken. Zo werkt het bij Odido zonder ondersteuning voor Pixel Watch, bij KPN zou ook niet anders zijn.
Thx @TDN Daar had ik ook al gekeken maar daar krijg ik alleen de teleurstellende tekst te zien dat er geen provider wordt ondersteund en dat ik dus geen eSIM kaart kan installeren. Zie foto.
@Mark-010 Het truckje dat je eerst een e-sim op jouw Android telefoon moet installeren (niet dezelfde nummer als de multisim op smartwatch). Maak niet uit welke provider, als ie in de lijst van de ondersteunende providers van Google staat.
Dan kan je de e-sim op smartwatch downloaden met de QR-code (KPN of Odido)
@TDN Juist, dat klinkt heel logisch. Ga het proberen! Thx
@Mark-010 De providers van NL zijn KPN en Odido, je moet wel een abo van hun hebben. Maar je kan een Prepaid esim van Vodafone DE bestellen, bij bestelling kan je aangeven dat je geen simkaart maar esim wil, dan krijg je 2 emails onder andere met qr-code.
@TDN je advies heeft gewerkt! Een eSIM installeren was idd de truc. Tjx nogmaals
Hoi @Mark-010, heel terecht dat je de vraag hier stelt!
We hebben hierop gelijk actie ondernomen en hebben de vraag intern gesteld. Want ik ben het met je eens: het is gek dat KPN de Google Pixel Watch 3 mét multisim aanbiedt, maar deze niet ondersteund zou worden. We wachten nu op terugkoppeling.
Tot die tijd kun je gebruik maken van het trucje dat @TDN gedeeld heeft. Weet wel dat wij daar officieel geen ondersteuning bij kunnen bieden. Maar als het werkt, werkt het. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid en officiële manier om dit voor elkaar te krijgen. Zodra we meer weten, zullen we dit natuurlijk hier delen.
@Denise van KPN
Hoi Denise,
Nou eigenlijk blijkt het vrij simpel. Nav het trucje van @TDN heb ik mn SIM kaart vervangen door een eSIM van KPN. Toen ik die eenmaal geïnstalleerd had op mn telefoon, verscheen niet lang daarna de optie om een eSIM te installeren in de pixel watch app.
Mijn conclusie is dat de Pixel Watch 3 LTE (en mogelijk ook de watch 2 LTE en 1st gen watch LTE) compatibel zijn mits je een esim op jet telefoon hebt geïnstalleerd. Met een fysieke KPN SIM in je telefoon werkt het niet.
dank voor het bericht. Dat is wel vreemd aangezien KPN de pixel Watch 3 met multisim wel aanbiedt. Dat doet toch vermoeden dat de Watch wel degelijk ondersteund wordt?
Hallo @Mark-010 ,
KPN ondersteunt Multisim op dit moment alleen voor de Apple Watch en de Samsung Galaxy Watch. Dus inderdaad niet voor jouw Watch.
Je kunt dit o.a. teruglezen in dit topic:
Het is niet bekend of jouw Watch in de toekomst ook ondersteund gaat worden. Als dat zo is, wordt het o.a. in het topic uit de link vermeld.
Ja hoor, we verkopen én ondersteunen nu ook Multisim op de Google Pixel Watch! Onze informatie was eerder niet up-to-date, maar dit is inmiddels gecorrigeerd: de pagina Multisim bij KPN en onze Kennisbank zijn bijgewerkt.
Top dat je er met de hulp van een mede community lid uitgekomen bent, @Mark-010!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.