Skip to main content

Hallo,

 

ik heb een abonnement bij KPN, maar mn einddatum is allang voorbij (13-05-2021).

nu wil ik graag overstappen naar een andere provider met behoud van nummer. dit is tevens pre paid en dus geen abo.

deze provider geeft aan dat ik mn abo moet opzeggen bij KPN, waarna zij het nummer kunnen overnemen naar een pre paid.

mijn vraag is:

  1. als ik opzeg verlies ik mn nummer dan niet?
  1. heb ik een opzegtermijn? gezien mn einde contract datum allang voorbij is

Hoi. Welkom op het forum.

deze provider geeft aan dat ik mn abo moet opzeggen bij KPN, waarna zij het nummer kunnen overnemen naar een pre paid.

Dit vind ik zeer vreemd. Nog nooit van dit stappenplan gehoord.

Waarom niet je huidige kpn abonnement omzetten naar prepaid bij kpn?

De opzegtermijn van een abonnement is 1 maand. Dus opzeggen op 9 december zal resulteren in beëindiging op 10 januari (dus tot en met 9 januari).

Nota Bene. Voor gewoon gebruik is prepaid veel duurder dan met een abonnement.

Geldigheid prepaid bij veel providers bij gebruik steeds binnen 3 maanden (Lebara oa) of binnen 6 maanden steeds gebruik. Daar overeen vervalt het het.

Gebruik= bellen met kort gesprek; sms sturen, data gebruiken via 4G.


dank je voor de reactie

het betreft hier een provider met een 2 landen sim (telesur) en dat is voor mij handig. zij geven dus aan dat ik moet opzeggen, maar ik ben bang dat ik mn nummer dan verlies.. erg onduidelijk.. helaas kan ik KPN helemaal niet bereiken.

ik heb dus wel een opzegtermijn van een maand ondanks het abo al voorbij zn einddatum is?


Hallo @lim11 een abo opzeggen bij KPN is met een termijn van 1 maand, dus vandaag opzeggen is vrij per 9-1-2023.

Kan die nieuwe provider die opzegging niet regelen bij KPN met behoud van nummer, dat is de normale gang van zaken?

 

 


ik heb dus wel een opzegtermijn van een maand ondanks het abo al voorbij zn einddatum is?

Eh ja, dan juist. Als je nog in de contracttermijn zit van bijvoorbeeld 1 jaar kun je dat eerste jaar niet opzeggen.
Ivm de opzegtermijn wel aan het begin van maand 12 opdat het, met de opzegtermijn van 1 maand, dan wel eindigt na de 12e maand. Maar ja, dan ben je wel je aansluiting en nummer kwijt.

Eh, 2 landen ???? ……….. Oh. Nederland / Suriname. Je krijgt/hebt een NL nr en een Surinaams nummer. Daardoor kan je in beide landen met lokaal tarief, maar verschillende nummers bellen.
De website vind ik niet duidelijk hoe het is met bellen van Nederlands grondgebied naar Surinaams grondgebied v.v.
De '’veelgestelde vragen'’ doen het ook niet bij aanklikken. (3 browsers geprobeerd!)

Maar goed. Ook dan lijkt me prepaid bij normaal dagelijks gebruik best duur.

TIP: goedkoop naar Surinaams nummer bellen kan via Whatsapp (ook voice only). Moet de partij daar natuurlijk ook een mobiel met Whatsapp hebben.

Ook kan je via Google bellen.

En Skype bestaat ook nog.


Nummerbehoud doet Telesur WEL voor je, maar hun methode is ietwat omslachtig. Ze zeggen dat je bij je huidige provider moet aangeven dat je weg gaat met nummerbehoud. Ze zeggen NIET dat jezelf dit abbo moet opzeggen.

Ik raad je aan om bij Telesur je aan te melden als klant en alleen bij Telesur nummerbehoud aan te vragen. Zo is dit in NL geregeld om een klant zijn nummer te laten behouden. Telesur en KPN regelen dan onderling de datum van overdracht en nummerbehoud. Het kan wel zijn dat je op die datum tijdelijk onbereikbaar bent.


@jojootje 

Wij, Telesur Mobiel Nederland, kunnen u overnemen op onze prepaid diensten. Wij bieden geen abonnement aan.

Wenst u dus alsnog de overstap mag u eerst het abonnement opzeggen. Daarna wordt het in behandeling genomen met inachtneming van 30 dagen.


Op het moment dat jij jouw nummer laat overzetten door Telesur, zal dat ook zorgen voor de opzegging van het KPN abonnement. 


@Jeroen_dB bedankt voor je antwoord, maar telesur zegt me dat ik EERST moet opzeggen, omdat het een abo betreft en van hun een prepaid is. Wat moet ik doen want ik ben al bijna 2 maanden bezig?


Als je bij ons opzegt dan wordt jouw nummer opgeheven, dan kan het ook niet meer overgenomen worden door Telesur. Je kunt wel jouw huidige abonnement bij KPN om laten zetten naar een Prepiad aansluiting. En vanuit daar dan het nummer laten overnemen door Telesur