Skip to main content

L.s.,

Ik heb een vraag over een email die ik heb ontvangen op 13-4-2021 van de kpn met de volgende tekst: Iemand op uw adres heeft een mobiel abonnement opgezegd. Hierdoor veranderen uw voordelen van KPN Compleet. Waardoor mijn abbonnementsgeld voor mijn mobiel ruim 20 eur naar beneden gaat. De opzegging is wel al 10 maanden geleden gedaan. Dus betaal ik al 10 maanden 20 eur teveel. Kan ik dat geld nog terugkrijgen???

Hallo @SdM, welkom! Ik begrijp het nog niet helemaal. Je hebt 10 maanden geleden een abonnement opgezegd, maar deze is nu pas daadwerkelijk opgezegd? En je hebt dus nu 10 maanden betaald voor iets wat je eigenlijk niet meer afneemt? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en het klantnummer van het abonnement wat opgezegd zou moeten worden? Dan kijk ik graag met je mee. 


Hallo Marcia, Ik heb op21 mei 2020 wegens het overlijden van mijn vriend zijn abonnement opgezegd van de mobiel. Dat is ook meteen stopgezet. Nu pas (13-4-2021) krijg ik de melding dat door het stopzetten van zijn abonnement mijn abonnement is gewijzigd. Mijn abonnementskosten (normaal) euro 44,60 zijn nu euro 22,16. Dat dus inhouden dat ik vanaf mei vorig jaar tot april dit jaar (+/-) 20 euro per maand teveel heb betaald. Het klantnummer is ***. Het gaat om een telefoonnummer dat eindigt met 785. Ik hoop dat je er iets mee kan.

Met vr gr Sandra

 

 

 

 


Ik heb in december een mobiel abonnement genomen. Dat zou 25,00 kosten, maar er is steeds 32,50 afgeschreven. In januari heb ik gebeld en toen werd gezegd dat mijn producten niet gekoppeld waren. Ze zijn toen ter plekke gekoppeld en daar heb ik een bevestiging van. Nog steeds wordt er 32,50 afgeschreven. Gister weer gebeld en toen werd weer gezegd dat mijn product niet gekoppeld was. Dat is weer ter plekke geregeld en ook daar heb ik een bevestiging van. Nu heb ik dus 5 keer 7,50 te veel betaald. Ik wil dat graag terug en heb geprobeerd een emailadres te achterhalen waar ik mijn vraag kon stellen. Dat is niet te vinden op de website. Vervolgens geprobeerd een chat op te starten. Ik had nog geen vraag gesteld en toen werd al aangegeven dat mijn vraag aan een collega voorgelegd zou worden (IK HEB NOG NIETS GEVRAAGD). Toen kwam Bereket: waarmee kan ik je helpen? Vervolgens heb ik vier keer met een tussenpoos van een minuut een vraag gesteld en geen enkel antwoord gekregen. Toen maar gebeld met een 0800 dat ik via via achterhaald heb. Je kunt je vraag stellen en dan komt het antwoord: met deze vraag kunnen wij u niet helpen, dat kan tussen 8.00 en 20.00 uur. toen weer gebeld en gejokt dat ik een nieuw abonnement wil aanvragen. toen werd gezegd dat ik zou worden doorverbonden en werd het 5 minuten stil aan de andere kant van de lijn. toen heb ik de verbinding verbroken.


Hallo Truus, Eigenlijk is het te gek voor woorden dat we dit soort dingen niet via een klantenservice kunnen melden.  Voor zo'n groot bedrijf mag je dat toch wel verwachten. Ik wacht nog een week en dan ga ik denk ik naar een KPN winkel, kijken of dat werkt.


@SdM bedankt! Het was even zoeken, maar het is me totaal duidelijk. Er spelen twee dingen:

 

  1. we hebben in april een controle op het huishouden gedaan. Daarbij zijn we inderdaad tot de constatering gekomen dat jouw voordeel 'MB's delen’ is komen te vervallen. We zijn hier inderdaad rijkelijk laat mee, maar dit is niet van invloed op de kosten van jouw abonnement.
  2. jij hebt het toestelkrediet van je Samsung afbetaald. Hier betaalde je maandelijks 23 euro voor. Deze is nu volledig afgelost, vandaar dat je vanaf nu alleen de abonnementskosten betaalt en je factuur een stuk lager is. 

@Truus60 je kunt ons bereiken via de telefoon (tot 20 uur), via de chat, via het forum en via Facebook en Twitter. Inderdaad niet via de mail. Jammer om te lezen dat het je nog niet gelukt is om een collega te spreken te krijgen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag met je mee. 


Idd te zot voor woorden: zorg gewoon dat er een klantenservice is, ook na 20:00u. Moet je zien hoeveel klant-topics er zijn met alleen maar klachten. Ik heb inmiddels mijn profiel bijgewerkt, maar hoop eigenlijk op een telefoontje🤓!


Beste @Truus60, bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie dat de voordelen op 5 mei geactiveerd zijn. Vanaf dat moment gaat de korting dus lopen. Ik zie verder een melding in het systeem dat je 23 januari gebeld hebt, maar dat er een storing in het systeem was waardoor de korting niet geactiveerd kon worden. Mijn collega heeft toen aangegeven dat je de Husselkorting zelf via MijnKPN kunt aanvragen of later terug moest bellen. Ik begrijp dat jij wel een bevestiging van het koppelen in januari hebt? Zou je willen reageren op mijn privébericht? Dan kijk ik er graag met je naar. 


Hallo Marcia, bedankt voor het uitzoeken. Het is me nu helemaal duidelijk. Jammer dat de email hierover niet echt duidelijk is. Maar daar kan jij niks aan doen. Fijne dag verder.

Gr SDM