Skip to main content

Kan ik bij KPN rechstreeks een mooi 06 nummer krijgen bij mijn abonnement?

Zie bijvoorbeeld op www.top06.nl dat dit wel kan maar ik wil er liever niet voor betalen ;)

Nee, u krijgt een willekeurig nummer.


ik wil er liever niet voor betalen

Je krijgt gratis een willekeurig nummer :wink:

Of dus via zo'n bedrijf, die zelf die nummers kopen van gebruikers, tegen betaling. Die nummers zitten al bij providers, dus daar heb je dan, op dat moment, ook geen keuze in.


@PeterG ja klopt, gratis zijn er mogelijheden genoeg maar dan inderdaad een willekeurig nummer!

Helaas, vroeger had je nog de mogelijkheid om een nummer uit te zoeken, vaak kreeg je 3 of 5 keuzes…

Dan toch maar de portomonnee trekken ben ik bang, gelukkig vallen prijzen nog mee


Denk je er wel aan, dat je dan vaak minimaal een jaar aan de aangegeven provider vastzit met het abonnement. Dus als je kpn wilt…

Heb je een zaak dat je een “mooi” nummer wilt?

Ik zie dat de nummers die ze voor kpn hebben nogal prijzig zijn. Mede omdat het kpn is natuurlijk.


@PeterG ik weet niet zeker of ik KPN wil, maakt me eigenlijk niet zoveel uit! Het mooie 06 nummer kan ik meenemen als ik wil dus ik zit alleen aan het abonnement vast.

Volgens mij is het toch geen probleem dat ik een nummer uitzoek van een andere provider? deze kan toch ook mee naar een KPN abbonnement..

Pff is nog niet zo makkelijk om een duidelijk beeld te krijgen


@PeterG en nee, geen eigen zaak maar wel een slecht geheugen ;)


Gelukkig hoef je je eigen nummer nooit te kiezen.

Je kan het verder ook gewoon in de contacten zetten onder bijvoorbeeld “Eigen nummer”.


@PeterG Zeker waar maar het staat zo klungelig als je het niet snel weet

Bedankt voor het meedenken, inmiddels heb ik keuze gemaakt!