Skip to main content
Beantwoord

Kan in het buitenland geen oproepen en SMS ontvangen op oude Nokia

• January 31, 2025
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Ik heb een oude Nokia,die ik nog even in het buitenland gebruik om SMS van DigiD op te ontvangen. Nu ontvang ik opeens niets meer dat binnenkomt. Heb al de webasistent  geprobeerd maar die wil steeds bellen en dat kan dus niet. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Petroula 

Welkom op de community van KPN.

Ik weet niet precies hoe oud je Nokia is, en ook niet welk model je hebt, maar in steeds meer landen wordt het 2G netwerk uitgezet, en sommige gevallen ook het 3G netwerk.
Mocht jouw oude Nokia alleen het 2G netwerk ondersteunen, dan kan het dus zijn dat je nu in een land bent waar het 2G netwerk al is uitgeschakeld.

En als er geen 2G netwerk beschikbaar is, dan kun je ook geen sms berichten ontvangen en bellen.

Dus mijn vragen aan jouw zijn:

• Welk model Nokia heb je?
  • Hoe lang gebruik je deze Nokia al?
  • In welk land binnen de EU ben je momenteel? Of buiten de EU?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Petroula 

Welkom op de community van KPN.

Ik weet niet precies hoe oud je Nokia is, en ook niet welk model je hebt, maar in steeds meer landen wordt het 2G netwerk uitgezet, en sommige gevallen ook het 3G netwerk.
Mocht jouw oude Nokia alleen het 2G netwerk ondersteunen, dan kan het dus zijn dat je nu in een land bent waar het 2G netwerk al is uitgeschakeld.

En als er geen 2G netwerk beschikbaar is, dan kun je ook geen sms berichten ontvangen en bellen.

Dus mijn vragen aan jouw zijn:

• Welk model Nokia heb je?
  • Hoe lang gebruik je deze Nokia al?
  • In welk land binnen de EU ben je momenteel? Of buiten de EU?