Skip to main content

Goedendag, mijn zoontje (abonnement Ben) kreeg laatst sms van een buitenlands nummer. Hierdoor kwamen er kosten op zijn abonnement. Dit bleek een vinkje te zijn dat we uit konden zetten in de app. Heeft KPN ook de optie om bellen/sms naar en vanuit buitenland uit te zetten? 

Hallo @Angra1981 , dat kun je in je mobiele telefoon zelf regelen.

 


Hoi @JanD zou je aan kunnen geven hoe ik dat moet doen? Ik heb een Samsung telefoon en kan het daar niet in vinden. In de app van KPN kan ik het ook niet vinden. Vind overigens de app van KPN totaal niet gebruiksvriendelijk maar dat terzijde..


Hallo @Angra1981 , zelf heb ik geen Samsung, maar in de rubriek berichten, contacten bij het telefoonhoorntje de instellingen is e.e.a. aan- en uit te zetten.

Succes.


Hoi @Angra1981 en welkom op het forum! Het ontvangen van SMS berichten zou hem nooit geld moeten kosten, ook niet als deze berichten uit het buitenland komen. Als hij op het bericht reageert en dus een SMS naar het buitenland toe stuurt, dan kost dit wel geld. 

Is het met de tip van Peter gelukt om SMS berichten uit het buitenland te blokkeren? Ik kon de instellingen zo snel niet vinden, maar hij kan er in elk geval voor kiezen om het nummer waar de SMS van kwam te blokkeren voor de zekerheid. Dan kan die hem in elk geval niet meer bereiken! Hier kun je vinden hoe je een nummer kunt blokkeren. 


Ik heb niks meer van je vernomen, dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is. Zo niet, laat het gerust weten!