Skip to main content

Wij zijn bezig met een escape room. Hierin vinden ze een mobiel met nummer wat gebeld moet worden, van de voicemail krijgen ze dan de volgende hint. Kun je je telefoon zo instellen dat als je door die mobiel gebeld wordt hij direct naar voicemail gaat, maar voor andere nummers niet? 

Hallo @DaanWWG ,

Dat kan niet. De tijd voor het overschakelen naar voicemail is altijd 20 seconden. Dit kun je niet instellen naar 0 seconden. Ook niet voor één nummer. 

Meer info over de voicemail bij mobiel vind je in de kennisbank: 

 

 


Wij zijn bezig met een escape room. Hierin vinden ze een mobiel met nummer wat gebeld moet worden, van de voicemail krijgen ze dan de volgende hint. Kun je je telefoon zo instellen dat als je door die mobiel gebeld wordt hij direct naar voicemail gaat, maar voor andere nummers niet? 

 

Ik denk dat je hem in de vliegtuigmode moet zetten.

Als je weer bereikbaar bent, haal je hem uit de vliegtuigmode. 

 

Of het per nummer kan? geen idee. 

Kan hierover ook niets op Google vinden. 

 


Hallo @DaanWWG 

Ik zie wel een mogelijkheid. Zet het nummer van de mobiel in de escape room op de lijst van “geblokkeerde nummers” in het ontvangende toestel. Dan zal het gesprek door dat toestel worden afgewezen en gaat het gesprek direct naar de voicemail.

Andere bellers zullen pas ná de gebruikelijke 20 sec. naar de voicemail doorgezet worden.


Interessant @RBxx ,

Krijgt het geblokkeerde nummer dan ook de gewenste terugkoppeling met de aanwijzingen om uit die escape-room te geraken?  Anders komen de arme stakkers daar nooit meer uit ! 


Als een nummer belt dat geblokkeerd is, hoort de beller een in-bezet-toon en gebeurt er verder niets.

 


Ja @Noordzee , dat denk ik wel.

De ontvangende telefoon blokkeert het nummer alsof het “in gesprek” is, en dan zet KPN het gesprek meteen door naar de voicemail. Moet de voicemail wel aan staan natuurlijk, anders krijgt de beller een “in gesprek” toon.
Ik hoor dat wel vaker juist als klacht; men wil een nummer blokkeren en dan “loopt de voicemail vol".


Ik vraag het mij af @RBxx , zie ook de reactie van @JanD .

(O, je hebt jouw reactie aangevuld….)


Ik zou tegen @DaanWWG  zeggen, probeer het eens.

Heeft @JanD dat zelf uitgeprobeerd? Ik moet nog een maandje wachten, dan ben ik overgestapt naar KPN mobiel en kan ik het controleren 🤔.


Hallo @DaanWWG 

Ik zie wel een mogelijkheid. Zet het nummer van de mobiel in de escape room op de lijst van “geblokkeerde nummers” in het ontvangende toestel. Dan zal het gesprek door dat toestel worden afgewezen en gaat het gesprek direct naar de voicemail.

Andere bellers zullen pas ná de gebruikelijke 20 sec. naar de voicemail doorgezet worden.

@RBxx Bedankt voor je antwoord, dit werkt


Bedankt voor je terugkoppeling @DaanWWG , mooi dat het werkt.

Ik kan het zelf (nog) niet controleren totdat ik ben overgestapt naar KPN mobiel,
maar dat “moest” volgens mij wel werken 😊. Veel succes met de escape room.