Skip to main content

Ik ben wat aan het zoeken geweest maar kan het niet echt duidelijk vinden. Omdat de meeste allemaal vanuit hun unlimited data de data willen delen met andere.

 

Na wat zoeken op de website kwam ik dit tegen

“Je kunt zoveel MB’s ontvangen als een ander jou kan geven. Deze zijn geldig in NL en de EU. Heb je een Unlimited data abonnement? En ben je door je 25 GB EU bundel heen? Dan kun je deze niet van iemand anders ontvangen. Je kunt dan altijd een extra NL-EU bundel bijkopen.

 

Mijn vraag hierover is dus het volgende, binnen het gezin hebben we iemand die gewoon door het werk meer in het buitenland is dan in Nederland. Dus is die 25GB limiet voor buiten Nederland eigenlijk een nadeel bij unlimited. Nu zou ik dus willen weten als er meerdere mensen met een unlimited abonnement binnen het gezin zijn, kun je dan 50GB van het ene unlimited naar het andere sturen en kan die ene dan 75GB in het buitenland gebruiken?

 

Als dat niet kan zoals de website eigenlijk aan geeft, is dat eigenlijk stom want om dat te omzeilen zou je dus voor de groot verbruiker in het buitenland eigenlijk gewoon maar een 20GB pakket switchen zodat die dan 50GB van een unlimited krijgt en een totaal van 70GB heeft te gebruiken binnen NL en EU.

 

Ik zou dit dus graag willen weten voor wij binnen het gezin ons abonnementen gaan vernieuwen.

 

Alvast Bedankt

 

Update: vanaf 4 juli 2022 ontvang je een 50Gb EU bundel. Daarnaast kan je 50Gb delen met je huishouden

Hallo @JPstyle ,

Ja, dat is mogelijk.

 

Gek genoeg werkt dit dus wel zo, als je (nog IN Nederland) 50Gb deelt met iemand anders beschikt die persoon over de volledige 50Gb in het buitenland, zonder de beperking van 5Gb per dag.

Als je al in het buitenland bent heb je zelf maar 25Gb tot je beschikking en kan je ook maar 25Gb delen. Dit klinkt heel krom, maar het is echt op deze manier geregeld :sweat_smile:

 

bron : 

 

Heeft die persoon zelf ook een uniimited abbo? Dan heeft die totaal 75GB te besteden in het buitenland.   

 


Die laatste zin kan ik wel niet terug vinden in de link in je bericht. Want ook daar is het weer iemand die dus duidelijk van unlimited naar een andere pakket stuurt. Anders had die wel over 75GB gesproken en niet over zijn gestuurde 50GB.

 

Dat eerste begrijp ik wel, aangezien je in principe maar 25GB EU ter beschikking hebt. Kun je ook vanuit de EU maar 25GB delen. Maar ik wil dus zeker weten dat als we beide in Nederland met een unlimited van de ene naar de andere 50GB door zenden of dat het dan idd betekent dat we beide wel ineens 75GB EU verbruik kunnen hebben en nog steeds unlimited in Nederland. Want kun je dit wel? Kan me voorstellen dat KPN een fout geeft want ja het is toch al unlimited.

 

Want nogmaals, met de info vanop de website begrijp ik juist dat het zo niet gaat, net of ze bij KPN besefte dat mensen het zo gingen omzeilen en ze dat dus geblockt hebben bij de unlimited pakketten. Terwijl je nog steeds wel vanuit die ene unlimited iemand met een 20GB wel kunt upgraden naar 70GB EU, Maar de unlimited blijft in de geval wel altijd met zijn eigen lock zitten van 25GB EU verbruik.


Als aanvulling vraag ik me ook af hoe de app werkt bij een unlimited. Want zo ver ik lees kan je nog steeds niet zien wat je EU verbruik is in de app. En hoe laat hij je verbruik in Nederland zien?

 

Momenteel heb ik een 30GB en loopt er gewoon een balk van 0 tot 30GB per maand. Laat hij bij een unlimited elke dag een teller zien tot 8GB? En kun je die dan gelijk al als je zou willen een paar keer kunnen upgraden met 2GB of kan dat pas als het op is en moet je dat dan elke keer doen als de 2GB extra weer op is?

 

Kan me daardoor ook juist voorstellen dat het vanuit unlimited naar een 20GB wel kan. Omdat die gewoon een balk zal hebben van 0 tot 20GB en daarna ineens van 0 tot 70GB als die de 50GB heeft gehad vanuit een unlimited. Net zoals ik nu ook wel eens naar 40GB door verhoging vanuit andere binnen het gezin.


Ik voeg even toe dat ik dit gevonden heb:

 

Sinds gisteren is versie 6.3.0 van de MijnKPN app beschikbaar :relaxed:

Nieuw in deze update:
• Inzicht in hoe je tegoed is opgebouwd als je extra bundels hebt gekocht of MB’s hebt ontvangen
• Bekijk je daglimiet als je een unlimited databundel hebt. Oók het verbruik van de 25Gb bundel binnen de EU is nu inzichtelijk!
• Een postvak voor relevante berichten over je abonnementen.
• De mogelijkheid om abonnementen te verbergen.
• En nog veel meer!

 

Dus het zou sinds kort wel zichtbaar zijn wat je EU verbruik is bij unlimited, dan kan ik me voorstellen als je vanuit unlimited naar unlimited stuurt dit dus wel verhoogt wordt binnen de app van 25GB naar 75GB. Maar alsnog zou ik graag wel een officiële bevestiging hier van hebben vanuit KPN team zelf.


dan kan ik me voorstellen als je vanuit unlimited naar unlimited stuurt dit dus wel verhoogt wordt binnen de app van 25GB naar 75GB. Maar alsnog zou ik graag wel een officiële bevestiging hier van hebben vanuit KPN team zelf.

 

Lijkt me toch heel logisch. Je hebt zelf al 25 GB en je kunt 50 GB krijgen van een ander gezinslid.  

Een reactie van een moderator duurt gemiddeld twee dagen. 


dan kan ik me voorstellen als je vanuit unlimited naar unlimited stuurt dit dus wel verhoogt wordt binnen de app van 25GB naar 75GB. Maar alsnog zou ik graag wel een officiële bevestiging hier van hebben vanuit KPN team zelf.

 

Lijkt me toch heel logisch. Je hebt zelf al 25 GB en je kunt 50 GB krijgen van een ander gezinslid.  

Een reactie van een moderator duurt gemiddeld twee dagen. 

Klinkt idd heel logisch, dat is het probleem ook niet. Maar ik wil weten of het idd ook zo echt werkt ;)

 

Kan me namelijk ook goed voorstellen dat ze het bewust niet mogelijk hebben gemaakt bij unlimited pakketten zoals hun website eigenlijk ook zegt. Zie quote eerste bericht. Omdat als dit werkt kun je dit met 2 unlimited pakketen dus elke maand doen dat je ipv 25GB EU 75 EU hebt en unlimited in Nederland.

Ik weet wel dat de meeste mensen het alleen maar doen in vakantie tijd maar wij leven in een grens dorpje en gaan hier dus veel gebruik van maken indien het mogelijk is. Daarom dat ik het echt zeker wil weten.


Waarom is de titel aangepast?

 

Dat is niet de vraag namelijk, ik wil gewoon weten of je van unlimited naar unlimited kan delen voor die 25GB EU gebruik ook te kunnen vergroten...


... ik wil gewoon weten of je van unlimited naar unlimited kan delen voor die 25GB EU gebruik ook te kunnen vergroten...

Dat is onmogelijk. 

Het is een heel langdradig topic. Ik heb het gisteren ook al door zitten lezen. En ik snapte er niet zoveel van. Maar als u de vraag zo stelt, dan is het antwoord simpel: dat kan niet.

Je kunt geen data delen naar een unlimited abonnement. Op geen enkele manier, in geen enkele situatie. Punt.


... ik wil gewoon weten of je van unlimited naar unlimited kan delen voor die 25GB EU gebruik ook te kunnen vergroten...

Dat is onmogelijk. 

Oke, wie zou dan gelijk hebben? Want Noordzee gaf aan dat het wel mogelijk is.


... ik wil gewoon weten of je van unlimited naar unlimited kan delen voor die 25GB EU gebruik ook te kunnen vergroten...

Dat is onmogelijk. 

Oke, wie zou dan gelijk hebben? Want Noordzee gaf aan dat het wel mogelijk is.

Waarschijnlijk omdat die ook niet helemaal snapte wat u bedoelde.

En degene die de topictitel veranderd heeft evenmin. 


... ik wil gewoon weten of je van unlimited naar unlimited kan delen voor die 25GB EU gebruik ook te kunnen vergroten...

Dat is onmogelijk. 

Oke, wie zou dan gelijk hebben? Want Noordzee gaf aan dat het wel mogelijk is.

Waarschijnlijk omdat die ook niet helemaal snapte wat u bedoelde.

Denk het zelf wel, want zijn antwoord was:

“Heeft die persoon zelf ook een uniimited abbo? Dan heeft die totaal 75GB te besteden in het buitenland.”

Precies de rede waarom ik graag vanuit KPN zelf een officiële reactie zou willen. Want kan dit idd niet, is dit ergens gewoon stom. Omdat als die andere dan een 20GB bundel neemt kan die wel gewoon met 50GB krijgen vanuit een unlimited 70GB EU te gebruiken hebben.


"Omdat als die andere dan een 20GB bundel neemt kan die wel gewoon met 50GB krijgen vanuit een unlimited"

Tja mijn vrouw heeft een abbonement zonder internet en krijgt van mij elke maand 25 GB om te besteden in Nederland. Krom maar zo werkt het delen met het gezin nu eenmaal.


... ik wil gewoon weten of je van unlimited naar unlimited kan delen voor die 25GB EU gebruik ook te kunnen vergroten...

Dat is onmogelijk. 

Het is een heel langdradig topic. Ik heb het gisteren ook al door zitten lezen. En ik snapte er niet zoveel van. Maar als u de vraag zo stelt, dan is het antwoord simpel: dat kan niet.

Je kunt geen data delen naar een unlimited abonnement. Op geen enkele manier, in geen enkele situatie. Punt.

Dat het langdraderig zou zijn, voelt behoorlijk overbodig als vermelding. Want als men een te korte vraag stelt is het ook weer niet duidelijk.

 

Maar als u zo stellig weet dat het niet mogelijk is, weet ik voldoende. En lossen wij het dus op een andere manier op. Besparen we zelfs nog wat geld ook omdat 1 abbo dan iets goedkoper kan. Rare keuze van KPN wat mij betreft.

 

Zou wel iets duidelijker vermeld mogen worden bij de data delen pagina en als info voor de klantenservice. Want heb er ook 2 maal over gebeld en die zeiden beide keren dat het wel mogelijk is.


Als het mogelijk is, kunt u deze medewerker vragen om de voorwaarden erbij te pakken waarin hij dit kan oplezen.


Ik hoop dat hier snel een KPN medewerker reageert. Dan kan die er wat over zeggen. 


Als het mogelijk is, kunt u deze medewerker vragen om de voorwaarden erbij te pakken waarin hij dit kan oplezen.

Beide medewerkers waren zelf ook maar gewoon wat op de website aan het zoeken. Voelde niet bepaald of deze nu echt verstand van zaken hadden helaas. Terwijl de 2e het wel even heeft nagevraagd en toen alsnog terug kwam dat het idd zo werkte.


"Omdat als die andere dan een 20GB bundel neemt kan die wel gewoon met 50GB krijgen vanuit een unlimited"

Tja mijn vrouw heeft een abbonement zonder internet en krijgt van mij elke maand 25 GB om te besteden in Nederland. Krom maar zo werkt het delen met het gezin nu eenmaal.

Ik weet dat deze manier idd werkt, doen we nu ook al. En ik vind het ook best als het van unlimited naar unlimited niet werkt. Dan weten wij gewoon wat we moeten doen. En dat is dus niet 2 unlimited abbo's nemen. Geen probleem, want dat is gewoon zelfs iets goedkoper. Maar wil gewoon even duidelijkheid.


@JPstyle

Ik ben nu ook van mening dat wat jij wilt, niet kan met twee unlimited abonnementen. Excuses voor de verwarring. 

Want in de voorwaarden staat : 

Kan ik in het buitenland ook MB's delen?

Ja, in heel de EU kun je MB's delen. Zoveel als je wilt, zolang je zelf maar minimaal 50 MB overhoudt. 

Heb je een Unlimited abonnement? Dan kun je geen MB's ontvangen. Met het Unlimited abonnement kun je wel 50GB delen in de EU met KPN abonnementen op hetzelfde adres.

 

Kan ik in het buitenland ook MB's delen?

Ja, in heel de EU kun je MB's delen. Zoveel als je wilt, zolang je zelf maar minimaal 50 MB overhoudt. 

Heb je een Unlimited abonnement? Dan kun je geen MB's ontvangen. Met het Unlimited abonnement kun je wel 50GB delen in de EU met KPN abonnementen op hetzelfde adres.

 

Met een abonnement van 20 GB kun je op deze manier aan maximaal 70 GB komen voor in de EU buiten Nederland. 

 

De verwarring is ontstaan omdat niet duidelijk was dat een unlimited abonnement geen MB's kan ontvangen.  


@Noordzee

Dat had ik dus ook gevonden op de website. En daarom dacht ik ook dat het niet ging maar wou het toch even checken. Ik zie ook ergens wel de gedachte gang waarom het niet kan. Maar omdat de oplossing voor dit gewoon een unlimited en een lager abbo is. Zie ik de logica weer niet. Want met de oplossing besparen we 2,50 per maand en kan die persoon in ons huishouden alsnog 70GB gebruiken in zowel Nederland als EU. Terwijl die anders ook gebonden zit aan max 25GB EU.

 

Voor ons dus prima en goedkoper. Had naar mijn inziens KPN dit beter wel gewoon mogelijk gemaakt, hadden ze nog 2,50 per maand meer verdiend aan ons gezin ook. En wie weet hoeveel mensen wonend in de grens streek en werkend over de grens dit dus ook zo doen.


Ha @JPstyle, verwarring alom 😉. Wat het laatste wordt gezegd, klopt: je kunt naar Unlimited geen MB's delen. Die vlieger gaat dus helaas niet op. Je kunt wel vanuit Unlimited naar andere abonnementen delen en dan inderdaad meer dan 25 GB gebruiken. Hopelijk is het je zo duidelijk! Ik heb de titel ook nogmaals aangepast!


Ook in het buitenland? Vanuit de EU bundel die je mag gebruiken? Want ik vind het een lastig topic maar wel interessant.


Voor de niet-unlimited abonnementen word er volgens mij geen onderscheid gemaakt tussen gebruik in Nederland of in het buitenland. Al weet ik dat niet zeker.

Je kunt dus 50 GB data delen van een unlimited abonnement naar een 20 GB abonnement. Dat abonnement heeft dan dus 70 GB. En volgens mij is dat dan ook gewoon in het buitenland te gebruiken. Denk ik, maar ik weet het niet zeker.

 


Ook in het buitenland? Vanuit de EU bundel die je mag gebruiken? Want ik vind het een lastig topic maar wel interessant.

Klopt, enkel de unlimited bundel heeft een limiet van 25GB in het buitenland. 
 

Als je een andere bundel neemt van bijvoorbeeld 20GB is dat te gebruiken in zowel Nederland als buitenland. 
 

En aangezien de unlimited bundel geen GB’s kan ontvangen. Kan je die 25GB buitenland niet vergroten. En in Nederland heb je zogezegd unlimited. Al dan niet met een daglimiet systeem wat te vergroten is met pakketten. Om het je toch lastig te maken dat je niet onbezorgd kan gaan zitten streamen onderweg. Anyway…

 

Bij een 20GB pakket heb je dat limiet niet en betekent dat dus ook dat als jij GB’s ontvangt van iemand anders in je gezin (in dit geval uit een unlimited bundel omdat die max 50GB per maand kan geven) je die ook in zowel Nederland als het buitenland kunt gebruiken. Oftewel in deze situatie kan die 20GB wel maandelijks op 70GB komen. En dus veel hoger als de 25GB bij een unlimited bundel. 
 

Voor de meeste mensen niet erg van belang behalve in vakantie tijd. Wil je namelijk veel internetten onderweg pak je wel een unlimited bundel voor die 2,50 meer per maand. Maar als je door werk eigenlijk meer in het buitenland bent, is die limiet die ze bedacht hebben bij het unlimited bundel gewoon vervelend. En naar mijn idee ook een beetje een smerig gaatje die ze bedacht hebben nadat in 2017 die hele roaming afgeschaft is en je dus alles binnen je bundel door de EU zou moeten kunnen gebruiken.