Mijn Watch kan ik wel koppelen aan de iPhone maar ik krijg de Watch niet in het mobiele netwerk. Wat nu want ik wil de Watch juist gebruiken zonder de iPhone mee te zeulen. ?
Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt
Mijn Watch kan ik wel koppelen aan de iPhone maar ik krijg de Watch niet in het mobiele netwerk. Wat nu want ik wil de Watch juist gebruiken zonder de iPhone mee te zeulen. ?
Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt
Hoi Peter welk type Apple Watch heb je dan exact in gebruik? Is het wel een type die de optie heeft om los van jouw telefoon te werken? Dat zijn namelijk specifieke, iets duurdere, modellen namelijk die mobiele technieken aan boord hebben.
De 10 van Apple cellulair
Hoi
Ik kan het niet inschakelen/activeren omdat ik in de app van de Apple Watch vastloop bij de optie mobiel netwerk. Dan geeft het scherm aan dat mijn account niet toereikend is voor de Watch functie. Net drie uur in de KPN store gezeten waar twee medewerkers alles hebben geprobeerd om mij te helpen. Uiteindelijk heeft de technische dienst van KPN laten weten dat de multi-sim pas kan worden geactiveerd als het nieuwe abonnement een maand oud is. Gestoord vind ik dit maar ik wacht dan wel tot 8 januari aanstaande.
Ik snap ook niet waarom je moet wachten überhaupt. Zij zeggen dat het komt omdat als je eennabonnement af sluit dat dan een multi sim een wijziging van je abonnement zou zijn en dat houdt een minimale wachttijd van een maand in. Blijkbaar is het vragen om een multi-sim obonnement het krijgen van een abonnement met een gewone sim waarna de multi functie pas na een maand kan worden geactiveerd. Ik blijf dit vreemd en ongeloofwaardig vinden. Bij een bestaand abonnement kan het wel direct.
maar wat moet ik anders. Ik ben drie keer in de kpn winkel geweest heb zes keer met service gebeld en nu weer drie uur in een andere kpn winkel gezeten. Iedereen is heel vriendelijk maar iets simpels als een smartwatch zonder mobiel kunnen gebruiken blijkt niet te kunnen. Zo vreemd
Hoi
Apple Watch 10 zou gewoon moeten werken in samenwerking met de multisim van KPN, het is de allernieuwste Apple Watch moet de laatste WatchOS erop.
Zelf heb ik de nieuwste versie van Apple Watch Ultra 2 in het Titanium Zwart, en de multisim heb ik zonder problemen gedownload en geactiveerd, via de Watch App op mijn iPhone.
Ik kan nu probleemloos bellen en gebeld worden op mijn Apple Watch Ultra 2, en krijg ook alle berichten van Whatsapp netjes erop binnen.
Hierbij de kennisbank over de multisim bij KPN, hierin staat heel duidelijk beschreven welke stappen je moet doorlopen, om de multisim te downloaden en activeren op je Apple Watch.
Hopelijk dat het je daarmee wel gaat lukken.
Beste Michel,
ik heb de kennisbank geraadpleegd en alles bekeken. Waar gaat het fout? Ik krijg geen stap mijn Watch te zien. Wel kan ik direct in het menu van devwatch app naar mobiel netwerk. Als ik dat aanklik kom ik bij configureer mobiel netwerk, maar dat blijft grijs. Er gebeurt dus niets. Wel staat daaronder dat mijn KPN accountant niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op mijn Apple Watch.
mobiel is iPhone SE IOS 18.2 Apple Watch 10 OS-versie 11.2 (22S101) Gps + Cellular
Voor de zekerheid een IPhone 16 gekocht om te kijken of het aan mijn iPhone kon liggen, maar ook op de 16 lukte het niet. gelukkig kon ik de 16 weer inleveren.
hij vermeld in de info geen aanbieder ook zijn ICCID , EID en SEID niet ingevuld
hiervoor had ik een abonnement bij Ben en dat liep perfect 5G en goedkoop. Toen ik de Apple Watch kocht moest ik bij Ben weg en omdat ik al tv en internet bij KPN had stapte ik over naar KPN. Bij de Apple Store werd gezegd dat ik een E-sim nodig had. Bij de KPN winkel zeiden ze een multi-sim. Abonnement afgesloten. Sim geïnstalleerd. Alles werkt prima ook de Apple Watch maar niet zonder de iPhone erbij. Gekmakend.
dus nu zou het op of na 8 januari aanstaande wel kunnen. De reden volgens de technische afdeling van KPN zou dus zijn dat het activeren van de multi een wijziging van het abonnement betreft en dat vereist een maand wachttijd. Heel vreemd.
ik wacht de 8e af en als het dan nog niet lukt zeg ik KPN vaarwel en ga ik met alles over naar Odido.
Hoi
Wat je schreef in je laatste alinea van je reactie, klopt inderdaad.
Nieuwe klanten met een KPN mobiel abonnement, kunnen binnen de eerste maand van hun contract, nog geen wijzigingen doorvoeren.
Dit kan pas nadat de eerste maand van het contract voorbij is, wat op zich ook wel logisch is, aangezien je het abonnement bewust afsluit bij KPN met daarbij het mobiele abonnement van je keuze.
Daarnaast kun je bij KPN maar 1 keer per maand, je mobiele abonnement wijzigen naar boven of naar beneden, waardoor multisim momenteel nog niet beschikbaar voor je is.
Zeer grote kans kans, dat je vanaf 8 januari 2025 de multisim wel kunt downloaden en activeren op je Apple Watch 10.
Ik ben al veel langer klant bij KPN, dus vandaar dat ik ook zonder problemen de multisim kan downloaden en activeren op mijn Apple Watch Ultra 2.
Michel, het blijft toch vreemd voor een klant die voor zijn Watch naar kpn gaat daar te horen krijgt dat hij een multi-sim abonnement moet hebben en dan blijkbaar een gewoon sim-abonnement krijgt dat dan later moet worden aangepast. Dit is toch klant onvriendelijk. Ik begrijp inmiddels dat het bij de andere providers wel zou kunnen. Ik ga dat morgen direct navragen bij hen en dan mogelijk overstappen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.