Skip to main content

Ik heb een TPlink mifirouter 4g. Nu heb ik een unlimited 5g Sim kaart. Nu is de download snel hei ongeveer 5mbps. Heeft dit te maken dat de router ze 5g niet aankan?

Hier werkt de kpn unlimited sim perfect in de mifi router^^ en met hier bedoel ik bij mijn vriendin thuis. Zalig dat unlimited🙃


@Ronver58 

Ik denk niet dat dit te maken heeft dat mifi router geen 5G aankan of dat het een 5G simkaart is. Een mogelijke reden dat de download traag is kan een capaciteit probleem zijn van de kpn antenne waar mee de mifi is verbonden of de 4G dekking is niet voldoende. 

Welk type mifi router van tp link gebruik je?

Op de website van antennekaart.nl kun je zien of er een kpn locatie in de buurt staat en welke banden worden er gebruikt worden. Hoe meer banden hoe meer capaciteit. In de filter van antennekaart.nl de andere providers uitzetten zodat je alleen de kpn locaties zie.

Hier de link. Filter staat al op kpn en 4G.

https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.4246166&lng=5.51651&zoom=11&providers=kpn

 


Dank je voor reactie. Mijn Mifirouter is TPlink M7350.

het vreemde is, dat ik tot onlangs een 4g simkaart van Tmobile had en dat deed het zonder problemen. Met een hoge snelheid.


@Ronver58 

Je mifi router is geschikt voor 4G en niet voor 5G. Dat je een 5G simkaart hebt moet niet uitmaken.

Kun je zien of de dekking van kpn voldoende is in de plaats waar je je mifi gebruikt? Dit kun je zien op de kpn dekkingskaart.

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Of heb je het probleem overal in Nederland?

 


Dank je voor reactie. Mijn Mifirouter is TPlink M7350.

het vreemde is, dat ik tot onlangs een 4g simkaart van Tmobile had en dat deed het zonder problemen. Met een hoge snelheid.

Dat is een ander netwerk waarschijnlijk. T-Mobile heeft een eigen telefoonnetwerk. Die gebruikt niet dat van KPN. Dus misschien heeft T-Mobile een antenne bij u in de achtertuin staan en staat die van KPN 3 kilometer verderop. 


Hoi @Ronver58  welkom op ons forum! Vanuit KPN heb ik hier helaas ook niet echt een andere oplossing voor anders dan het verplaatsen/uitrichten van je antenne.
Op deze kaart kun je zien welke mast voor jou het gunstigste zou moeten werken!

Dat gezegd hebbende moet ik je er wel op wijzen dat het niet de bedoeling is een 06-nummer te gebruiken als data-only aansluiting.
Aldus de ACM 06- en 097-nummers voor spraak en data