Skip to main content

Het abonnement van mijn zoon is vandaag overgegaan van Hollands Nieuwe naar KPN met nummerbehoud . Sindsdien kan hij niet meer gebeld worden. Hij kan zelf wel bellen, maar dan komt er een heel ander nummer in beeld bij degene die hij belt. 

Ook op dat andere nummer kan hij niet gebeld worden.

Zover we kunnen zien staan de netwerkinstellingen op zijn telefoon goed.

Via whatsapp is hij wel bereikbaar.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Dan is het nummerbehoud dus (nog) niet doorgevoerd.

Vul de gegevens van het betreffende mobiele abonnement zo veel mogelijk in in jouw forum profiel en meldt hier even als je dat gedaan hebt.

Ik hoop dat er dan snel een moderator van KPN zal reageren en hier achteraan zal gaan.


Hoi @IvdP . Welkom op het forum.

Kun jij de gegevens van het abonnement in je profiel zetten? Graag ook het mobiele nummer waar het om gaat. 

Zou je daarna hier een seintje willen geven? 


Dank je. Ik heb het ingevuld


Alles staat goed voor dit nummer, @IvdP . Het nummer is vanochtend ingeporteerd en wat ik verder zie is dat er eerst een blokkade op inkomende nummers stond en die lijkt gedeblokkeerd. Dat is eerder deze avond gebeurd. Was jij of je zoon dat? 

Het klinkt afgezaagd, maar graag ook nog even een volledige herstart van het toestel, mocht het nu nog niet werken. 


Ik heb na een tip die ik op dit forum las inderdaad de simkaart geblokkeerd en daarna gedeblokkeerd.  Ik kreeg daarna nog steeds te horen dat het nummer niet in gebruik is. Na de blokkade en deblokkade is het toestel nog niet opnieuw opgestart. Dat is het proberen nog waard 


Helaas heeft het niet gewerkt. Hij kan nog steeds niet gebeld worden en als hij zelf belt is er nog steeds een ander nummer zichtbaar


Ik heb een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Aangezien het in onze systemen lijkt alsof alles perfect zou moeten werken moet er extra onderzoek gedaan worden. 

De doorlooptijd van deze afdeling is 5 werkdagen. Worst case scenario kijken ze er dus vrijdag pas naar maar mijn ervaring is dat het vaak wel sneller gaat. Garanties kan ik echter niet geven. Ik heb als contact telefoonnummer het nummer dat eindigt op 343 gegeven.


Dank je voor de moeite. Inmiddels hebben we de simkaart ook in een ander toestel geprobeerd, maar dan blijft het probleem hetzelfde. Ik ben benieuwd of er wat gevonden wordt. Ik ben trouwens beter bereikbaar  op het nummer dat eindigt op 107.


Fijn dat je het toestel ook even als boosdoener hebt uitgesloten. Ik heb het andere contactnummer in het ticket vermeld. Ik verwacht dat ze op korte termijn contact gaan zoeken.


Gisteren werd er al contact opgenomen door de technische dienst. De medewerker dacht dat er iets niet goed was gegaan met de portering en ging dat nakijken. Sinds vandaag zijn de problemen opgelost. Blij met de snelle en goede service!


Super!