Skip to main content
Vraag

Kan niet bellen en gebeld worden via 2G (Zaandam) - deel 2

• 12 december 2024
  • 34 reacties
  • 492 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

tobiastheebe
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 28 januari 2025

Ik ben benieuwd of je al iets te weten bent gekomen.

Het is mij trouwens ook opgevallen dat ik op mijn Pocketline Darwin+ geen *101# meer kan gebruiken om mijn beltegoed op te vragen. In het display verschijnt een paar seconden ‘requesting...’ en vervolgens ‘not done’. Voor de upgrade naar Huawei 5G werkte dit wel. Ik kan wel *149# gebruiken om mijn eigen 06-nummer op te vragen. Op mijn smartphone kan ik wel *101# gebruiken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 3 februari 2025

Ik heb dit nog nagevraagd. Met welk nummer heb je dit gedaan? Ik zie namelijk meerdere in je profiel. De laatste 3 cijfers zijn voldoende, dan weet ik welke het is. Dan kunnen we daar eenmalig even op inzoomen. 

tobiastheebe
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 4 februari 2025

Mijn Pocketline Darwin+ gebruikt nummer 06-*****805.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 4 februari 2025

Nog een vraag, ik heb mijn collega bereid gevonden om dit als uitzondering te bekijken. Over welke periode ging dit? Hij heeft het nu bekekenen over de afgelopen 30 dagen, en dat draait goed en zoals verwacht op die locaties. 

tobiastheebe
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 5 februari 2025

Ik heb vooral op 31-12 getest (naar 1200) en dat mislukte meer dan dat het wel lukte. Op dit moment ben ik op dezelfde locatie (adresgegevens in mijn profiel). Ik heb om 16:31 nog eens gebeld naar 1200 en dat mislukt opnieuw (congestietoon). Het lijkt vooralsnog dus wel om deze specifieke locatie te gaan waar het duidelijk onbetrouwbaar is, ondanks goed signaal (4/5 of 5/5 balkjes). Om 16:33 nog eens gebeld, nu lukt het wel. Ik heb geen idee of mijn toestel tussen 16:31 en 16:33 tussen masten is geschakeld, zoals ik eerder aangaf bevindt deze locatie zich precies tussen drie masten in.

Zou jij ook kunnen laten controleren of de voice capacity (vrije spraakkanalen) op 2G in orde is? Dit omdat ik de afgelopen jaren dus wel regelmatig problemen heb ervaren met bellen en gebeld worden op mijn Pocketline Darwin+ en andere toestellen van vergelijkbaar bouwjaar (1993~1996), wat op de genoemde locatie nog steeds het geval is, terwijl SMS nog nooit is mislukt.

Hopelijk heeft jouw collega iets aan deze informatie, tot zover dank voor de hulp. Ik lees het graag als meer informatie nodig is en ben ook beschikbaar om telefonisch samen te testen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 6 februari 2025

Dankjewel, ik geef dit wederom door. 

tobiastheebe
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 13 februari 2025

Rond 19:45 nog vier of vijf keer gebeld naar 1200 vanaf de locatie in mijn profiel met mijn Pocketline Darwin+, alle mislukt. Toestel is ook weer onbereikbaar vanaf mijn smartphone, gaat direct naar Voicemail.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23099 reacties
  • 18 februari 2025

Ik heb ook een laatste update. Er is gekeken naar alle 3 masten, hier worden geen problemen gezien. Wel een aantal pieken op 31 december, wat verklaarbaar is met oudejaarsdag. Verder ook geen enkele klacht hierover en ook geen uitval. Ik hoop dan dat je zo voldoende weet. 

tobiastheebe
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 123 reacties
  • 18 februari 2025

Jammer dat er niets noemenswaardigs uit het onderzoek is gekomen, ik denk dat ik er dan maar genoegen mee neem dat 2G op de betreffende locatie onbetrouwbaar is. Ik zal het nog wel laten weten als ik op een andere locatie ook problemen ervaar.

Reageer