Skip to main content

Ik ben in de USA en kan niet bellen. Wel internet en SMS. Voordeel bundel gekocht maar bellen werkt niet.

Ik heb hetzelfde probleem en heb al op verschillende wegen proberen in contact te komen met de helpdesk. Wordt contact doorverwezen naar de bellijn, maar kan dus niet bellen! Hoe komen we in contact?


Goedenavond uhh morgen heren! In de VS specifiek lijkt dit hem erin te zitten dat niet alle lokale providers VoLTE aanbieden maar 2G en 3G al wel uitgezet hebben.

Als ik het goed lees moet dit op te lossen zijn door te verbinden met AT&T die dit wel hebben en dus VoLTE aan te zetten op jullie toestel!
Zie ook deze topics:

 

Meer algemene informatie kun je vinden in ons onderstaande topic!

 


@Thomas dank voor je bericht. Ben verbonden met AT&T en heb VoLTE ingeschakeld. Helaas blijft het probleem en kan ik niet bellen of gebeld worden.


Duidelijk @Martijn15 Ik heb nog een aantal vragen.

  • Heb je wel een bundel met minuten en niet eentje met alleen data?
  • Staat VoLTE al wel langer dan 24 uur aan?
  • Heb je je toestel ook al even herstart?

In het onderstaande topic staan nog een paar tips die je kunt proberen. In het buitenland hebben we helaas geen/weinig invloed op de verbindingen.

 


Ik heb intussen uitgevonden dat de oorzaak ligt bij de onvoldoende afspraken tussen ATT-KPN over 4G en VOLTE. Als ik het netwerk van T-Mobile gebruik kan ik wel bellen. Maar dan werkt internet weer heel traag. Ik stel voor dat ATT en KPN deze kwestie snel oplossen. Het gaat waarschijnlijk weer om geld. 


En waarom denken helpdesks vaak dat de klanten dom zijn. Telefoon opnieuw starten, netwerk kiezen etc. Dat hebben we allemaal al gedaan voor we de helpdesk om hulp vragen. En op de klacht dat we niet kunnen bellen krijgen we via de chat het advies om naar KPN te bellen. Hoe dan? Hoe dom kan een advies zijn.

Als je ver van huis bent is een goed werkende telefoon onmisbaar. Maar juist dan zijn kosten hoog, is service slecht en mag je het lekker zelf oplossen. 


Ben mijn zelfde probleem. Nadat ik automatisch netwerk selecteren had uitgezet en koos voor T-mobile werkt alles weer. Doe hier iets aan KPN want in geval van nood had ik niet kunnen bellen en zonder WiFi kun je niet opzoek naar een oplossing.