Skip to main content

beste kpn,

ik was in duitsland kon daar niet gebeld worden en ook niet bellen.  wel had ik internet. hoe kan dit en wat kan ik doen om dit te verhelpen?

met prepaid nummer, provider was mobile de.

 

grt Theodoor

Hoi @Tvanleeuwen en welkom op het forum! Wel de bedoeling dat je bereikbaar bent in Duitsland dus ik kijk met je mee. Je geeft aan dat je in Duitsland was, ben je inmiddels weer in Nederland? Dan wordt het namelijk lastig om te testen wat de oplossing is. Had je roaming aan staan, en had je je toestel opnieuw opgestart toen dit speelde? Heb je daar ook geprobeerd om met andere providers te verbinden? Dat zijn de meest voorkomende oplossingen. 


Ben nu weer in Duitsland, en nog steeds niet bellen, wel internet, andere providers doen ook niet

grt Theodoor 


Check. Zou je dan je forumprofiel nog aan willen vullen met je postcode + huisnummer, de naam van de contractant en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Die laatste kan bij persoonlijke opmerkingen. Dan kijk ik of je instellingen goed staan vanaf hier. Heb je in de tussentijd toevallig ook een ander toestel in de buurt waar je de simkaart tijdelijk in kan plaatsen? Ik ben benieuwd of je dan wel kunt bellen.


gedaan


Bedankt! Ik heb alle instellingen doorgenomen en die staan vanuit ons goed. Er zijn geen blokkades actief voor het buitenland, dus dat zit gelukkig snor. Heb je ook kans gehad om je simkaart in een ander toestel te testen? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. 


Bellen over 4g aanstaan? Misschien dat dat in Duitsland niet werkt?


bedankt voor de reacties, ik ben ondertussen terug in Nederland, dus

kan het niet meer proberen tot ik weer ga.

ik heb prepaid “per seconde bellen 2015” misschien dat dat

niet werkt in Duitsland?


Hmm, ik kan nergens vinden dat dit niet zou werken in het buitenland. Wat het nu lijkt te zijn is óf iets in je toestel wat dit blokkeert/niet goed laat werken. Dat kunnen we uitsluiten door een ander toestel te testen, als je weer in Duitsland bent. Wellicht mag je daar dan even een toestel van iemand lenen, puur om te testen of je dan wel kunt bellen/gebeld kunt worden. Als dat hem niet is kan het ook aan de simkaart liggen. Mocht je deze al erg lang hebben, dan kun je de prepaid simkaart vervangen


hallo Sanne, Hij doet het weer, het lag idd aan het toestel.

toen ik terug was uit Duitsland bleek dat ik in Nederland ook niet kon bellen, dus

thuis de simkaart gewisseld met een andere gsm. deze werkte wel.

toen systeemherstel op mijn gsm uitgevoerd.

bedankt voor de reacties


Gelukkig! Fijn dat de oorzaak gevonden is. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen!