Skip to main content

6 maanden terug al dit probleem (nooit opgelost) en nu wederom. Ik kan niet bellen naar mijn vrouw haar mobiel (die bij mij is maar niet altijd waar ik ben) of andere NL nummers wanneer ik in het buitenland ben. Ik kan dus ook NIET naar jullie servicenummer bellen! (Begint immers met +316…)

jullie konden 6 mnd terug ook al niets vinden terwijl ik aangeef dat het probleem waarschijnlijk zit in een buitendlandblokkering dat ooit is ingesteld.

 

graag hier met spoed naar kijken want mijn vrouw heeft MS en moet mij dus kunnen bereiken als ik even weg ben mocht er een noodgeval zijn). Vreemd genoeg ontvang ik wel sms vanuit NL en telefoontjes vanuit NL maar ik kan dus zelf niet (terug)bellen naar NL nummers.

Hoi @EvertK61! Niet de bedoeling dat je niemand kan bellen. Ik zie geen eerder topic bij jouw profiel hierover, dus kan het kloppen dat je hier via een ander kanaal contact over hebt gehad? 

Wat gebeurt er precies als je belt naar een Nederlands nummer, krijg je wel iets te horen? Heb je ook een ander toestel getest, je toestel herstart, en een andere provider geprobeerd in het land waar je bent? Dat zijn de stappen die meestal voor de oplossing zorgen. 


Klopt  @Sanne_M  was via een chat destijds. Ik krijg een melding dat internationaal bellen niet mogelijk is (in het deens dus ik gok een beetje de vertaling). Alles al gedaan wat je aangegeven hebt maar ik heb maar 1 telefoon. Jullie kunnen het beste mijn abonnemet resetten oid naar default dus echt alle settings etc etc. Er is ooit een blokkering ingesteld door iemand van kpn ivm overlast buitenlandse nrs dat weet ik wel


@Sanne_M ook andere provider ingesteld  want data werkte ook niet (inmiddel met de andere provier dus wel) staat nu handmatig op TeliaDK (automatisch wordt die ook gekozen maar dan werkt data echt niet)


Check, dan ga ik de instellingen inderdaad doornemen. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 


@Sanne_M die staan al ingevuld dus bij deze


Ah top! Er stond nog een blokkade op alle internationale uitgaande gesprekken actief, dus die heb ik bij deze verwijderd. Binnen een uur moet het weer werken, herstart je toestel als het na een uur nog niet lukt. Hopelijk lukt het je dan om je vrouw te bellen! 


@Sanne_M helemaal goed, alles werkt nu zoals het hoort weer 👍

jammer dat KPN dit niet gewoon in de app heeft want het is destijds opgevoerd wegens overlast vanuit het buitenland (dat ook daadwerkelijk gestopt is). 
 

dank voor het snelle oplossen!


Ik zal je signaal doorzetten wat betreft de mogelijkheid om dit zelf in de app te regelen. 🙂 Zou wel zo handig zijn. Graag gedaan!