Skip to main content

Hoi,

Ik ben momenteel in Griekenland en ik kan niet bellen. Ik probeer NL nummers te bellen, maar de telefoon gaat niet over. En na een minuut beëindigt mijn telefoon de oproep zonder succes. Als iemand mij probeert te bellen krijgt diegene direct mijn voicemail. Mobiel internet via 4G/5G werkt prima. Ik heb 5 streepjes bereik en roaming staat aan. Ik heb ook de APN instellingen gecontroleerd en die staan goed lijkt het. Ik heb een Google Pixel 7.

 

Kan iemand helpen? Dank!

Hallo @Hagstrom_dude heb je wel handmatig voor een Griekse provider gekozen zodat je niet per ongeluk met een Turkse provider verbindt met zeer hoge kosten?

 


Hallo @Hagstrom_dude heb je wel hadmatig voor een Griekse provider gekozen zodat je niet per ongeluk met een Turkse provider verbindt met zeer hoge kosten?

 

Hi @JanD , nee en dat is onmogelijk. Ik bevind mij aan de west kant van Griekenland. Ik ben verbonden met Cosmote, een griekse provider.


Beste @Hagstrom_dude, welkom! Vervelend dat het niet werkt! Ik heb even gekeken, maar er staat geen blokkade op je abonnement. Als jij belt, bel je wel naar +316-nummer of +31 gevolgd door het vaste nummer zonder de eerste nul? Je kunt proberen om andere providers handmatig te selecteren en het dan nog eens te proberen. Je hebt je toestel ook al eens uit en weer aangezet? Tot hoe lang ben je nog in Griekenland? Voor direct contact met ons kan je het beste toch even bellen (+31612001200). Zijn er wellicht anderen bij je met wiens toestel je even kunt bellen? Mijn collega's kunnen dan een ticket voor onze technische dienst maken. Als het niet lukt, beantwoord dan vooral mijn vragen. Dan maak ik maandag zelf een ticket voor je aan. 


Hi @Marcia_ , dank voor je reactie. Ik was inderdaad bang dat er een blokkade zat op mijn abonnement. Fijne horen dat dit niet zo is.

 

Inmiddels werkt het. De oplossing was verbinden met een andere provider. Alleen Vodafone Greece werkt voor mij. Wellicht handig voor anderen om te weten indien ze hetzelfde probleem ervaren :)