Skip to main content

Ik ben overgegaan naar een nieuwe telefoon (dual-sim) en heb de nieuw-bestelde en geactiveerde SIM kaart in het toestel gedaan. Aan-uitgeschakeld. Ik kan niet bellen, krijg onmiddelijk ‘gesprek beeindigd’. Ik kan wel gebeld worden.

Hi @Judith B.! Dat klinkt niet fijn. Krijg je wel op het toestel te zien dat je diensten hebt? Of krijg je een “Geen service” melding? Zou je ook kunnen kijken of de simkaart het in het oude toestel wel doet? En is het alleen bellen dat het niet doet of ook bijvoorbeeld het sturen van SMS berichten?

Laat het hier even weten dan kijken we met je mee. Als alle opties geen resultaat geven is het handig alvast je forumprofiel in te vullen. Dan kunnen we in het systeem met je meekijken. Vul daarbij in het veld “Persoonlijke opmerkingen” je nieuwe simkaart nummer in. :slight_smile:


Hoi Bram, dank je wel voor je reactie. SMS sturen lukt wel, de SIM kaart heeft ontvangst. Ik heb het nummer in mijn profiel ingevuld zodat je kan meekijken. Groet, Judith


Hmm, die lijkt goed actief te staan, ik zie er vanaf onze kant niet direct een verklaring voor :thinking: Er staat een blokkade op gesprekken naar buitenlandse nummers, maar die blokkade hoort er uiteraard niet voor te zorgen dat je helemaal niet meer kunt bellen. Of is dat wel wat je de hele tijd geprobeerd hebt? Zo ja, zou je dan ook eens kunnen  testen of je wel een Nederlands nummer kunt bereiken?

Als je ook geen Nederlands nummer kunt bereiken, zou je dan eens willen kijken wat er gebeurt als je de simkaart niet in de 1e maar in de 2e simlade steekt?

 


Beste Maja, de SIM kaart heeft al in de eerste en tweede lade gezeten, dat heeft niet geholpen. Ik probeer een Nederlands nummer te bellen.


Helemaal prima, mocht dat wel lukken en het blijkt dus enkel te gaan om buitenlandse nummer dis je niet kunt bereiken, dan kan je voor het opheffen van die blokkade bellen met 0800 - 0402 of met 1200. Dit kan niet via het forum omdat voor zo'n wijziging rechtstreeks contact nodig is.

Laat je weten hoe het is gegaan met het Nederlandse nummer?


Beste Maja, Het lukt niet om een Nederlands nummer te bellen.


Vervelend dat het nog steeds niet werkt, @Judith B.. Gaan we even verder kijken wat het kan zijn. Daarvoor wil ik je alleen wel vragen om je forumprofiel verder in te vullen. We kunnen je wel vinden met alleen het simkaartnummer, maar als er verdere acties ondernomen moeten worden hebben we aanvullende verificatie nodig. Graag in ieder geval adresgegevens en het klantnummer of 06-nummer van je abonnement. Laat even weten hier als je dit gedaan hebt, dan kunnen we verder kijken.


Compleet profiel!


Beste KPN, het werkt! Iets met sim kaart instellingen van mijn telefoon, daar heb ik mijn telefoonnummer ingevoerd. Kan dat het zijn geweest? Groet, en bedankt. Judith 


Ah, super! Ik weet niet precies welke instelling dat kan zijn geweest, maar als het na het invullen wél weer lukt, zal dat toch de oplossing zijn geweest! Kan je nog achterhalen waar je dit precies in hebt gevuld @Judith B.?