Skip to main content

vanmorgen werd mijn simkaart van telfort automatisch overgezet naar kpn. Daarna kreeg ik de melding dat mijn simkaart 1 niet meer gedetecteerd werd. Ik heb mijn telefoon, zoals de instructie was, een paar keer herstart, en ook een keer helemaal uitgezet. Dat hielp niet. (ik kan wel sms ontvangen). Daarna KPN gebeld; ik moest de simkaart eruit halen, daarna opnieuw opstarten en daarna de kaart er weer in doen. Dat hielp niet. Toen ben ik naar de KPN winkel gegaan, een andere simkaart gekregen met daarop mijn nummer geplaatst. dat hielp niet. De jongen van KPN zegt dat het wel 5 dagen kan duren en dat er een fout in het systeem zit. Maar hoe weet ik dat de KPN er mee bezig is? en wie dan? hoe weet KPN dat ik niet kan bellen of internetten? Krijg ik die 5 dagen eigenlijk vergoed? Van wie krijg ik bericht dat de verbinding is hersteld? Ik kan mijn telefoon erg slecht missen, het is tevens het toegangsapparaat van mijn werk! Kan iemand van KPN me verderhelpen? 

Hoi @Navis . Welkom op het forum.

Wat een bijzonder vervelende situatie. Ik begrijp dat je naar de KPN winkel bent geweest? Zij hebben iets voor jou in gang gezet?

Normaliter is namelijk vervanging van het kaartje de oplossing. Ik wil graag even meekijken om te zien of dit verder in goede banen geleid wordt.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?


Hallo Erwin, ik heb een profiel aangemaakt met abonnementsnummer e.d. . Ik heb geen idee of de KPN winkel iets voor mij in gang heeft gezet. ik heb wel vragen gesteld zoals in mijn post hierboven nadat de nieuw aangemaakte simkaart niet het juiste effect had, (ook toen weer opnieuw opgestart, maar dat had geen effect) maar de medewerker wist het ook niet. Hij zei dat ik wel 5 dagen zou moeten wachten en dat het systeem dan waarschijnlijk wel zou vinden dat ik niet verbonden was. Zo'n soort verhaal was het. erg onbevredigend. vooral omdat je dan in het duister tast. vandaar de post op het forum. 

 


We gaan ons best doen, om je hier verder te helpen @Navis! Fijn dat jij je gegevens hebt ingevuld in je profiel. Wil je ook nog het simkaartnummer toevoegen (bijvoorbeeld in het vakje “Persoonlijke opmerkingen”)? Het simkaartnummer vindt je op de simkaart zelf of op het kaartje van de pukcode (onder de streepjescode). Ik lees dat je na ontvangst van de nieuwe simkaart het toestel ook weer uit/aan gedaan hebt: welke melding krijg je dan, als je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd? Nog steeds dat de simkaart niet gedetecteerd wordt?

Ik ben ook benieuwd of je dezelfde melding krijgt, als je de simkaart test in een ander toestel. Ik lees graag je bevindingen/antwoorden en het simkaartnummer in je profiel!


Hallo Shyrin,

Fijn dat jullie willen helpen. Ik heb m'n simkaartnummer in m'n profiel gezet bij opmerkingen. de nieuwe simkaart is er door de KPN medewerker ingedaan. ik heb toen geen mededeling gezien dat de simkaart niet werd gedetecteerd. we hebben de telefoon ook opnieuw opgestart en de pincode van de simkaart ingesteld. Mijn telefoon geeft steeds  ‘alleen noodoproep’ aan.  Het driehoekje dat verbinding aangeeft is leeg. 

update: ik heb de simkaart in een andere telefoon gezet en wat blijkt? De pincode van de simkaart stond nog op 0000. Daar wordt alleen naar gevraagd als je de simkaart in een andere telefoon zet.  Zo merkte ik dat de pincode niet veranderd was (telefoon gaf aan dat mijn pincode fout was, dus toen snel de conclusie getrokken dat de pincode van de sim dan nog op 0000 moest staan en dat klopte).  Hij doet het dus weer! Hartelijk dank voor het meedenken! 


Misschien wel goed dat KPN Groningen (winkel Herestraat) hier een seintje van krijgt want ik ben wel op t verkeerde been gezet doordat de medewerker zei dat ik wel 5 dagen moest wachten voordat de verbinding hersteld zou worden omdat ‘het’ een fout in het systeem was. Hij had het erover dat een nieuwe simkaart dit effect kon hebben omdat het een soort nieuwe aanmelding zou zijn. Hij weet blijkbaar niet dat de pincode van de simkaart zelf de verbinding blokkeert als je die niet goed invoert, dat is wat anders dan een fout in het systeem. Dat is belangrijke informatie om te weten anders help je klanten niet goed en had ik na 5 dagen nog steeds geen verbinding gehad. dus bij deze. Nog hartelijk dank.    


Fijn dat de oplossing relatief simpel was. Erg jammer dat de winkel dit gemist heeft. Ik zal ze feedback geven en verwijzen naar de oplossing in dit topic.