Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ben vandaag aan het werk in Luxemburg met mijn Telfort abonnement (iphone SE), en ik kan (althans vanochtend, kan het nu niet checken) volgens mij wel gebeld worden maar zelf niet bellen. Krijg bij elk nummer dat ik bel een bandje te horen met iets van “numero n’existe pas”. Er staat wel +31  voor elk nummer en ik heb roaming aan staan. Waar gaat het mis? Hoop het snel op te kunnen lossen. Heb ook nog een andere telefoon met KPN, die heeft het zelfde probleem, ik kon echter trouwens wel naar een vast nummer bellen. Internet werkt overigens wel, hoewel dit het eerst ook even niet deed.

Hoi @lermenhuizen, welkom op het forum! Ik kijk graag even met je mee!

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummers en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?
Heb je de toestellen ook al even herstart? Welke APN heb je ingesteld bij de internetinstellingen op de toestellen?


Aangepast, internetinstellingen heb ik nooit iets aan gedaan en internet doet het voor de rest ook


Bijzonder, @lermenhuizen ik zie niets dat aan onze kant verkeerd staat. Ik kan ook zien dat je data verbruikt en het impliceert dat je verbinding dus goed is. Heb je het nog weer kunnen proberen? 


Inmiddels ben ik weer terug in NL, het gekke is dat meerdere telefoons het zelfde probleem hadden. Ook toen ik handmatig van provider wisselde (van POST naar Orange) bleef het probleem dat hij mobiele nrs niet herkende en zei dat het nummer niet bestond. Terwijl overal +316 voor stond, en ik meerdere nrs heb geprobeerd. 00316 (Ipv + ervoor) gaf het zelfde resultaat. Toen ik een vast nummer belde kon ik opeens wel bellen dus snap het zelf ook niet echt…  


Vreemd! Ik durf echt niet te zeggen waar het aan gelegen heeft, mede omdat je aangeeft dat meerdere telefoons er tegenaan liepen.. Je kunt alle mobiele nummers in Nederland wel weer gewoon bellen, neem ik aan? Ik heb niet echt een antwoord ben ik bang 😞.