Skip to main content

Hallo allemaal sinds gisterochtend kan ik niet gewoon bellen alleen maar als ik een landcode invoer voor het telefoonnummer in Nederland, eerst dacht ik dat het mijn nieuwe telefoon Motorola E6 play was waar het probleem optrad maar heb nu de simkaart in mijn Nokia 105 gestopt en daar kan ik ook niet bellen zonder landcode. Telefoon is inmiddels retour gestuurd naar Belsimpel helaas, het probleem lijkt toch mijn sim. Het begon met mijn oude sim, heb een vervangende gekregen van de KPN winkel maar ook deze geeft problemen. Staat er misschien iets niet goed in jullie systeem? Ben aantal maanden van Telfort overgenomen door KPN verder nooit problem pas sinds gisteren.

Hallo @Mmolen ,

Even voor de zekerheid : 

Staat in het menu (algemeen) van jouw telefoon de regio op Nederland? 


Hallo @Mmolen ,

Even voor de zekerheid : 

Staat in het menu (algemeen) van jouw telefoon de regio op Nederland? 

Ik heb de motorola e6 play retour moeten sturen daar had ik taal en regio op nederlands ingesteld, maar het probleem doet zich ook voor op de nokia 105. Als ik een telefoonnummer wil bellen, krijg ik een toon te horen daarna het bandje dit nummer is niet in gebruik bel 1888 etc. Als ik dus de landcode invoer +31 voor het telefoonnummer kan ik wel bellen, dit is allemaal begonnen naar de telefoonwissel van de nokia 105 naar de motorola e 6 play. Maar ik heb ook een nieuwe sim van de kpn winkel gekregen afgelopen vrijdagmiddag ook weer hetzelfde probleem. Ik snap er niets meer van. 


@Mmolen Welkom op het forum.

Wat een bijzondere situatie, vooral omdat de problemen meeverhuizen naar een ander toestel. 

Zou je voor mij je forumprofiel kunnen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en controleren of bij ons alles juist staat! 


@Rutger_ Mijn profiel is compleet, het is zeker een bijzonder frustrerend probleem KPN is er mee bezig en tevens Belsimpel en niemand heeft dit ooit meegemaakt. En we zijn alweer een week verder vandaag weer contact met KPN en Belsimpel gehad. Krijg morgen wederom een nieuwe simkaart de 3e in 1 week tijd en mijn nieuwe mobiel de Motorola ligt bij Belsimpel ter controle ivm dit probleem.


@Mmolen Ik zie dat er ondertussen contact met mijn collega's geweest is en dat het probleem opgelost lijkt te zijn. 

Het had inderdaad met een instelling in het netwerk te maken zo te zien. Bellen over 4G stond op het netwerk aan, maar de toestellen waren niet geschikt. 

Klopt het dat je nu weer gewoon kunt bellen? 


@Rutger_ op mijn Nokia 105, werkt het weer goed. Mijn Motorola heb ik gevraagd retour te sturen daar moet ik het nog wel in testen. De Motorola is wel geschikt voor 4g bellen deze functie stond al automatisch ingeschakeld daardoor is dit probleem misschien wel ontstaan. Dus zal deze functie eerst uitschakelen voordat ik de sim weer plaats. Mvg, Marcel


Ik ben al de hele dag aan het zoeken naar antwoorden… 

 

En dit is het enig wat ik heb gevonden, 1 persoon met hetzelfde probleem.

Ik heb sinds kort een nieuw toestel, alles overgezet, en toen exact hetzelfde. Ik kan geen 06 nummers of vaste nummers meer bellen zonder de 0 in +31 te veranderen. 

 

Dus uit frustratie, de simkaart weer teruggezet in mijn oude telefoon, en nu ineens hetzelfde probleem. Meerdere malen aan de lijn gehangen met KPN maar ook die konden mij niet helpen.

 

Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft, en waar het probleem nou daadwerkelijk ligt.


@Snekje Welkom op het forum. 

Ik controleer graag of ik iets voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 


Ik heb hetzelfde probleem. Kan niet bellen met landcode ervoor. Dus als ik +31(0)62204….. bel dan krijg ik “dit nummer is niet in gebruik”.

Simkaart al in een ander toestel gedaan maar dan is er niets aan de hand. Andere simkaart in mijn toestel maar dat lost het probleem niet op. Het probleem zit dus in mijn toestel, een Iphone 11Pro.

Wat kan de definitieve oplosssing zijn?

 


Hallo @GertK , ik zie daar (0) in dat nummer staan, dat hoort niet, het is +3162204...


Jan, 

Bedankt voor je tip. Ik heb het even geprobeerd en inderdaad nu werkt t wel.

Dat is wel merkwaardig want ik bel al een aantal jaren waarbij ik (0) in het nummer heb staan. Dit is, ik denk na mn update IOS ineens niet meer mogelijk. Ra ra ra…….

Hoe dan ook ik ga nu mn nummers even aanpassen, pffff wel een lekker putje werk…….

 

Gert