Skip to main content

Ik heb sinds 24/8 een nieuw 4g telefoonabonnement bij KPN. Ik gebruik vaak de hotspot om te verbinden naar mijn PC en games te spelen. WiFi is namelijk vaak te traag. Sinds ik het nieuwe abonnement heb, kan ik niet meer verbinden met bepaalde servers en game launchers.

 

Hiervoor, toen ik bij Tele2 een mobiel abonnement had, had ik nergens last van. Dus het ligt aan het nieuwe abonnement en zou graag een fix willen aangezien ik dit onbeperkte abonnement heb gehaald om games te spelen.

Hallo @Kunai hoe gebruik je de mobiele hotspot, met een USB-kabel aan de pc of draadloos?

In jouw geval lijkt het me het verstandigst dit via de USB te doen, werkt het snelst en je mobiel wordt meteen opgeladen.

 


Draadloos via een USB stick. Maar dit heeft geen effect op het probleem zoals beschreven, toch?


Hallo @Kunai , bekabeld werkt altijd het snelst en is het meest betrouwbaar.

Wat voor (fout)melding(en) krijg je als je probeert verbinding te maken?

Krijg je ook foutmeldingen als je naar ‘normale’ websites surft zoals kpn.com of je bank of iets anders?

 


Beste Jan,

 

Nee ik krijg geen foutmeldingen bij het normale internetsurfen. De problemen die ik momenteel ervaar zijn het niet kunnen verbinden met servers van Riot Games (terwijl dit wel lukt op mijn WiFi, en ook lukte met bij abonnement bij Tele2), en bijvoorbeeld het niet kunnen connecten met servers van NordVPN.


Hoi @Kunai

Welkom op het KPN Forum! Niet fijn dat je een probleem ondervindt met het gebruik van bepaalde gameservers en VPN via een 4G verbinding. Al hoewel een mobiel abonnement bedoeld is om met je smartphone mee te internetten, staan wij ook toe dat je je smartphone als persoonlijke hotspot gebruikt om andere apparaten gebruik te laten maken van de verbinding. Wat dit betreft zit er dus geen blokkade aan onze kant, echter zal ik wel duidelijk moeten zijn over het feit dat we geen actieve ondersteuning bieden als je daarbij tegen zaken aanloopt die dan niet of niet optimaal werken. 

Als suggestie kan ik je nog geven om de mobiel internet instellingen van je smartphone na te lopen aan de hand van onze toestelhulp. In plaats van de daar aanbevolen APN instellingen, zou je ook eens kunnen proberen om ‘advancedinternet’ als APN in te stellen. Mocht dit niet baten, dan kan je reacties/suggesties van andere gebruikers afwachten of de aanbieder van de VPN dienst en/of gameservers om ondersteuning hierbij vragen. Succes in ieder geval! :slight_smile: 


@Heine advancedinternet invoeren bij APN heeft het probleem opgelost!

 

Thanks


Dat is goed om te lezen, @Kunai. Bedankt voor het laten weten! :slight_smile:


@Heine Het veranderen van de APN instellingen kan gevolgen met zich meebregen waaronder het compleet onbeschermt internetten met advanced internet vervald elke vorm van een firewall toch ?

 

Het lijkt mij een oplossing maar niet de juiste ik zou graag van kpn nog anderen oplossingen willen horen als dat mogelijk is.


@Heine Het veranderen van de APN instellingen kan gevolgen met zich meebregen waaronder het compleet onbeschermt internetten met advanced internet vervald elke vorm van een firewall toch ?

 

Het lijkt mij een oplossing maar niet de juiste ik zou graag van kpn nog anderen oplossingen willen horen als dat mogelijk is.

De pc of laptop heeft een firewall in het besturingsysteem. Die blijft actief.


@Nick83 bedankt voor het meedenken maar dit geld dan toch niet voor een mobiele hotspot direct vanaf je telefoon 


@Nick83 bedankt voor het meedenken maar dit geld dan toch niet voor een mobiele hotspot direct vanaf je telefoon 

Ik heb mijn vorige reactie aangepast. 

Gebruik maken van Advanced Internet doe je omdat je geen firewall wilt. Vervolgens moet je niet gaan klagen dat er geen firewall is en dat da misschien onveilig zou zijn. Dat is raar.

Als je een firewall wilt, gebruik dan geen Advanced Internet. Of zorg zelf voor een firewall. Het voordeel van een eigen firewall is dat je hem dan zelf kunt configureren. 

Als je op de pc of laptop gebruikt maakt van internet via een hotspot op de mobiel, dan vermoed ik dat er op de mobiel nog wel gebruik gemaakt word van een NAT. Wat hetzelfde effect heeft als een firewall. 


@Nick83 ik snap de aanval niet zo ik stel gewoon een vraag omdat ik er zelf geen verstand van heb echter wel heb meegekregen dat onder advancedinternet de firewall uitgeschakeld wordt en daarbuiten geef ik op geen enkel moment aan dat ik geen firewall wil hebben maar wel wil kunnen verbinden naar gameservers en dat kan met "internet" als apn niet dus wat is dan de oplossing als je veilig gebruik wil maken van het internet via een mobiele hotspot. Bij vodafone kon dit ook dus bij kpn moet dit ook mogelijk zijn.

 

Daarbuiten als ik jou goed begrijp beschermd je laptop je telefoon dan in het geval dat je gebruik maakt van een mobiele hotspot met als apn instelling "advancedinternet"


Dat een gameserver niet bereikbaar is kan ook komen door IPv6. Daar al eens wat mee getest?

 


@Nick83 bedankt voor de tip zal het binnekort is proberen ! Als ik hier niet meer op terugkom heeft het gewerkt :)


Bij vodafone kon dit ook dus bij kpn moet dit ook mogelijk zijn.

Misschien omdat er bij vodafoon er geen firewall was. Bij KPN wel, je hebt de mogelijkheid om een verbinding zonder firewall te kiezen door Advanced Internet te gebruiken. En nu maakt u zich ongerust. Was er bij vodafoon wel een firewall dan?