Skip to main content

Sinds mijn overstap naar KPN vanaf Hollands Nieuwe (Vodafone) kan ik niet meer gebeld worden door Ziggo/Vodafone/Hollands Nieuwe gebruikers.

Na een frustrerend telefoongesprek met een KPN medewerker (die nog nooit van het probleem heeft gehoord, terwijl dit Forum vol staat met  Topics hier over werd aangeven dat er een ticket werd aangemaakt en NSSD afdeling e.e.a. verder op pakt.

Na het gesprek een aantal form berichten hier over gelezen en zelf Ziggo/Vodafone gebeld.
Het bijzonder is dat de dame in kwestie DIREKT wist waar dit over ging, en dit een veel voorkomend probleem is bij een niet volledig uitgevoerde portering. Volgens de dame van Vodafone moet de technische dienst van KPN dit probleem opnemen met de technische dienst van Vodafone. Heeft te maken met Ă©Ă©n instelling die niet goed staat.

Ik blijf het bijzonder vinden dat KPN deze problemen zelf niet herkent….waarom is er dan een Forum? Dit kan toch ook geraadpleegd kunnen worden. Ik ben nu niet bereikbaar voor Familie….uitermate vervelend en frustrerend.

 

Ik ben bang dat je juist bij Hollandse Nieuwe / Vodafone moet zijn want zij zijn het die vergeten zijn om jouw telefoonnummer als "extern" in te stellen.


Hoi @Erikr0180 
Jammer dat je iemand sprak die niet bekend is met het verschijnsel “onvolledige portering".
Dit moet inderdaad doorgezet worden naar de Backoffice (technische dienst) KPN die dit samen met de technische dienst van Vodafone moet oplossen. Bel nogmaals 0800-0402, hopelijk weet een andere medewerker dit wel.

Zet je gegevens (privé) in jouw forum profiel, daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers. Dan kan een KPN moderator meekijken en hopelijk bijsturen.


Aanvulling
Tot die tijd kan jouw familie als het goed is jou wel bellen via WhatsApp. Een audio of video gesprek is mogelijk. Dat gaat gewoon via internet via de WhatsApp servers. En gaat, ondanks het +316 nummer, buiten de telefoon centrales van de providers om.


Het is opgelost. Zo makkelijk als wjb  schrijft is het helaas niet. Het is iets dat niet door de consument geregeld kan worden. De Technische dienst van KPN moet contact opnemen met de andere provider, en zo geschiede. 

Links om of rechts om het is geregeld met dank aan de technische dienst van de KPN.

Â