Skip to main content

Als ik in het buitenland ben, kan ik alleen naar Nederland of naar nummers in het land waar ik me bevind. Bijvoorbeeld ik ben in Oostenrijk, dan kan ik naar Nederland bellen of binnen Oostenrijk, maar niet naar Duitse nummers of andere landen. Vanuit Nederland kan ik overal naartoe bellen. Ik had al contact met de klantenservice, daar kreeg ik alleen te horen dat ik op internet moest kijken voor meer informatie. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Ik heb een samsung A7 (SM-A750FN/DS)

Android versie 10

Hoi @MariaSt en welkom op het forum! Ben je nu ook in het buitenland en gaat het nu mis? Dan kunnen we namelijk een aantal zaken testen. Als je naar een Duits nummer belt vanuit Oostenrijk bijvoorbeeld, heb je dan ook het juiste netnummer ervoor? Om vanuit Nederland naar het buitenland te kunnen bellen moet je altijd de volledige landcode en netnummer zonder 0 kiezen. Dus als een lokale nummer 01578123456 is in Duitsland, dan bel je alsvolgt vanuit Nederland: +49 1578123456. Werkt dat wel? 


Hallo, uiteraard gebruik de landcodes. Vanuit Nederland naar andere landen is helemaal geen probleem. Ik ben nu in Oostenrijk en kan dus niet naar Duitsland of Kroatië bellen.


Probeer eens handmatig een ander netwerk te kiezen. 


Probeer eens handmatig een ander netwerk te kiezen. 

Nuttige toevoeging @Noordzee, uit eigen ervaring weet ik dat dit een groot verschil kan maken! Laat je ons weten of dit heeft geholpen @MariaSt?


Ik ben er inmiddels achter, het heeft ermee te maken dat het een kids account is en dan zijn sommige opties geblokkeerd.  


Ik ben er inmiddels achter, het heeft ermee te maken dat het een kids account is en dan zijn sommige opties geblokkeerd.  

Klopt, dat hadden we achteraf zelf eigenlijk moeten weten natuurlijk maar desondanks bedankt voor de terugkoppeling @MariaSt :)