Skip to main content

Het probleem is dat na het ingaan van het abonnement ik alleen kan uitbellen met +31 voor het nummer.

Het is niet mogelijk om naar vaste nummers te bellen. Heb al drie simkaarten ontvangen en geactiveerd. Het probleem ligt bij KPN en niet aan mijn telefoon, omdat wanneer ik een andere simkaart met een KPN abonnement in mijn telefoon doe, ik probleemloos kan bellen en gebeld kan worden. Er is door KPN een ticket aangemaakt voor mijn probleem. Ik vind het belachelijk dat er geen oplossing komt. Betaal een duurder abonnement en kan niet normaal uitbellen en soms ook niet gebeld worden. Wacht al bijna een maand op een oplossing. Heb ook het idee dat het probleem niet serieus genomen wordt. Aan de telefoon wordt er gezegd, alles staat hier goed. M.a.w. het ligt niet aan ons. Maar daar ligt het probleem degelijk. Wat gaat KPN nu doen? Het bedrag voor het abonnement wat er afgeschreven werd klopte ook al niet. Ik had dit van te voren al aangeven, maar mij werd verzekerd dat het goed komt. Maar het kwam niet goed. Er werd € 23,50 ipv € 18,50 afgeschreven. Mijn vertrouwen in KPN wordt wel slechter hierdoor. Wat KPN doen voor mij? Anders laat ik het contract ontbinden wegens het niet kunnen leveren van de juiste service en voorwaarden. Het internet werkt overigens prima. Ik wil helemaal niet weg bij KPN, maar wil een oplossing. 

ik alleen kan uitbellen met +31 voor het nummer.

Je kunt vaste nummers dan toch ook zo bellen? Bv Amsterdam +3120……

Ik bel met de mobiele áltijd met het landnummer ervoor. Al m'n nummers staan zo in de contacten. Zodat ze het v.u. het buitenland ook doen.

Waar het niet bij kan is bv 09xy en 0800 nummers. Kan je die wel bellen?


Beste PeterG,

 

Ik bel ook met +31 naar vaste nummers, maar dan krijg ik te horen. Dit nummer is niet in gebruik bel 1888 voor het vinden van het juiste nummer. 

Het probleem ligt bij KPN, maar daar is niemand thuis.

 


Ooh, aha. Ik zal even een seintje naar de moderators laten gaan. Overigens beslissen zij of het prioriteit kan krijgen of dat je in de wachtrij (kleine 2 dagen) blijft.

Zou je wel alvast (zoveel mogelijk) gegevens in je profiel willen invullen? Alleen daar, niet hier, ivm privacy.

Naam, postcode + huisnummer, klantnummer (mobiel) en je tel.nr. in het vakje persoonlijke opmerkingen.


Hoi @mrdigitalis . Wat vervelend dat je hier al zo lang mee bezig bent.

Ik begrijp uit jouw woorden dat er voor dit probleem een ticket is aangemaakt? Zo ja, dan zullen we dat moeten afwachten.

Ik wil graag even met je meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


@PeterG Dank je wel!

@Erwin_ Dat is correct (volgens medewerker is er een ticket aangemaakt) ik heb best vaak telefonisch contact gehad zonder resultaat. In het begin van de avond heb ik ook weer even gebeld. Ik zou om 19:00 uur teruggebeld worden, maar dat is nog niet gebeurd. Ik heb zoveel mogelijk informatie ingevuld bij mijn profiel. Hoop echt op een oplossing. Niet kunnen bellen als het echt zou moeten is niet fijn. Ik wil niet weg bij KPN, maar dat het opgelost wordt.


Wat ik nu kan vinden is dat er een ticket aangemaakt is op 14-5.. Een collega schrijft dat hij contact met jou heeft gehad en dat daar aangegeven werd dat het probleem al opgelost was ( Klant gebeld: het is alweer opgelost. simkaart zat niet goed in toestel eerder. Taak gesloten. )

Nu snap ik het zelf ook niet helemaal meer, @mrdigitalis 


@Erwin_Voordat het abonnement overging kon ik niet gebeld worden. Toen heb ik een nieuwe sim gekregen en toen kon ik weer gebeld worden (ik bleek een verouderde simkaart te hebben van Telfort). Dat was opgelost. Later bleek toen het nieuwe abonnement inging (op 25-04) dat ik niet kon uitbellen.

Toen bleek dat toch te kunnen als ik +31 ervoor zette (kwam ik zelf achter). Later ging dat niet meer voor de vaste nummers. Toen heb ik nog twee andere simkaarten ontvangen (zonder gewenste resultaat)

Ik heb dus nog steeds problemen. Dit ligt niet aan mijn toestel. Als ik het andere simkaartje gebruik met een ander KPN nummer van mezelf dan kan wel bellen zonder +31 en overal naar toe. . En als ik mijn sim in de andere telefoon doe, kan ik weer niet bellen zonder +31 (en alleen naar mobiel).

Als een ticket gesloten wordt, begrijp ik dat het niet lukt. Moet ik anders naar een KPN winkel gaan om het te demonsteren?


Nee hoor. Dan moet ik een nieuw ticket maken. Dat heb ik zojuist gedaan.

Er zal weer iemand contact met je zoeken. Dit kan een paar werkdagen duren en houdt ook rekening met Pinksteren.


Geweldig dank je wel @Erwin_ !


@PeterG en @Erwin_ KPN heeft gisteren gebeld om het probleem in kaart te brengen. Mij is gevraagd nadat ik op de vaste lijn teruggebeld was, om de problemen te laten horen op de mobiel. Toen is mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden als de oplossing voorhanden is. Ben vandaag gebeld, het lag aan mijn mobiel die geen 4G bellen zou ondersteunen (toestel is wel klaar voor 5G bellen, maar dat is er nog niet). KPN heeft 4G bellen uitgezet en daarna kon ik na het opnieuw opstarten van de telefoon gewoon weer bellen als vanouds! Ik vind dit Forum fijner werken dan via de telefoon! Dank jullie wel voor het meehelpen en denken! 


Ik heb nu ontdekt in de telefoon dat de telefoon wel in te stellen is op LTE only, is het zinvol om hierover nog terug te bellen en dan toch de instelling aan te passen zoals het eigenlijk hoort?

 


hoi @mrdigitalis . Volgens mij kan ik dat ook maar hou me ten goede. Wat gebeurt er als je die functie nu inschakelt?


Ik bel en sms uitsluitend nog

Buiten de deur via 4G

En thuis via Wifi-bellen 


@Erwin_ Ik heb LTE only ingeschakeld en de telefoon een reboot gegeven. Daarna kon ik ook weer zonder prefix uitbellen. Het lijkt erop dat alles weer goed gaat gelukkig. Bedankt @PeterG en @Erwin_ 


Fijn! Als er toch weer iets geks gebeurt, weet je ons te vinden.