Skip to main content

Ik ben vandaag overgestapt van Vodafone naar KPN met nummerbehoud.

ik kan nu wel bellen maar niet gebeld worden.

In het forum las ik dat in het MijnKPN profiel gegevens als “mobiele nummer” goed moet staan. Maar nu staat er in mijn profiel nog een oud KPN nummer dat ik ooit had. Ik krijg dit niet aangepast omdat er de melding komt “kan gegevens niet ophalen”.

is dit de oorzaak van de het niet gebeld kunnen worden?

Update: inmiddels heb ik het MijnKPN profiel wel kunnen aanpassen.

Gebeld worden lukt nog steeds niet 🙁


Goedemorgen @Frank2910, kun je inmiddels al weer gebeld worden op jouw 06 nummer? Er waren namelijk problemen in onze systemen met het activeren van mobiele nummers. 
Mocht het nu nog niet het geval zijn, vul dan even jouw profiel in en geef mij even hier een seintje. 


Hallo, het lukt nog steeds niet.

Uitgaande gesprekken lukken wel, inkomende gesprekken komen niet aan.

Het valt op dat bij degene die belt (uitgeprobeerd met telefoon van mijn vrouw) 2 keer een beltoon te horen is, dan een korte pauze (het lijkt dan of doorgeschakeld wordt) dan weer 2 keer beltoon en dan “oproep mislukt”.  Op mijn mobiel komt geen oproep binnen, doorschakelen is niet ingesteld dus dat is het niet. Heb Sim kaart ook al geprobeerd in ander toestel maar zelfde probleem dus aan mijn iPhone ligt het niet.

Het betreft dus een overstap met nummerbehoud vanuit een zakelijk pakket van mijn vorige werkgever (waar meerdere nummers van het bedrijf in zitten) naar een zakelijk abonnement van mijn eigen BV


Betreft het bellers van alle providers of alleen bellers die abonnee zijn van Vodafone? Bij portering tussen providers gaat het wel eens fout en blijft er een “vlaggetje” staan bij de oude provider. Dan blijft de markering “eigen nummer” actief waardoor Vodafone-bellers ‘binnenshuis’ blijven zoeken.


Alle bellers


De technische dienst is aangestuurd om snel mogelijk alsnog voor elkaar te maken dat je ook gebeld kunt gaan worden op jouw eigen nummer. 


Hallo Ik ben vandaag overgegaan van Vodafone naar KPn, maar kan niet bellen of gebeld worden

wat nu?