Skip to main content

Hallo, ik heb een prepaid bundel met 500 :mb data. Ik gebruik deze nu in mijn ipad en zou willen zien waar ik de data aan verbruik. Het gaar nl heel snel,op. Ik heb de verbruikmeter op mijn mobiele data vanochtend gereset. Nu wil i, zien welke apps de dat verbruitk hebben, maar het overzicht laat in de huidige periode 0 zien. Terwijl ik in de prepaid app kan zien dat er 144 mb van mijn tegeod is gebruikt. Ik heb dat verbruikt, dus dat klopt maar waarom kan ik op mijn ipad niet zien  waaraan dit is opgegaan. Iemand een idee?

Hoi @Ruudvds, het klinkt alsof je op de juiste plek kijkt om dat te kunnen zijn. Mijn eigen iPad is een Wifi only versie, daardoor heb ik de instelling daar niet om het te bekijken. Als ik het op mijn iPhone kijk zie ik het onder Mobiele data staan in Instellingen. 

Als je de iPad ook thuis gebruikt binnen bereik van Wifi, kan je het Wifi netwerk ook gebruiken. Onder Mobiele data is ook een optie 'Wifi-assistentie’, daarbij wordt mobiele data gebruikt als het Wifi netwerk niet sterk genoeg lijkt te zijn (zie ook de hulppagina van Apple over Wifi-assistentie). Mogelijk is daar data voor gebruikt.

Wij kunnen niet zien waar data voor wordt gebruikt, i.v.m. privacy mogen wij niet dat zien. We kunnen alleen zien of er data wordt gebruikt, maar dat weet je al.