Skip to main content
Beantwoord

Kan sinds gisteren niet meer bellen en internetten met Unlimited abonnement

• June 5, 2025
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

sinds gistermorgen  werkt het mobiele unlimited abbonnement niet meer, dus geen internet, kan dus niet meer bellen, mails ontvangen etc.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@JB62 

De afgelopen week waren er twee storingen op het mobiele netwerk van KPN, de eerste had een wat langer duur voordat het werd opgelost, en de tweede duurde gelukkig maar kort.
Beide storingen zijn inmiddels volledig verholpen door de technische dienst, en alles is weer normaal en stabiel op het mobiele netwerk van KPN.

Toch hadden enkele mede klanten hier nog de naweeën van, en ik denk dat jij daar één van bent geweest.

Door nu je simkaart uit je smartphone te hebben gehaald, en er vervolgs weer in heb je nu zelf het probleem opgelost.
Want je hebt in feite gezorgd dat je KPN simkaart zich weer volledig opnieuw heeft aangemeld op het mobiele netwerk, en daarmee de laatste updates heeft binnengehaald.

Ik acht de kans zeer groot, dat je vanaf nu geen problemen meer zult gaan ervaren.
Kennelijk was je niet op de hoogte van de storingen, en dacht dus dat het ergens anders aan lag.
Hopelijk blijf je gewoon bij KPN, want ook een storing op het mobiele netwerk is helaas niet volledig te voorkomen, ook niet op de mobiele netwerken van Odido en Vodafone.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@JB62 

Welkom op de community van KPN.
Je kunt momenteel dus geen gebruik maken van je Unlimited mobiel abonnement bij KPN.

• Kun je aangeven wat je inmiddels zelf al gedaan hebt?
  • Wat staat er in het display als je probeert op internet te gaan?
  • Wat krijg je te horen als je zelf probeert te bellen?
  • Heb je bereik van het mobiele netwerk? en zie je wel 4G of 5G staan?

Wat je sowieso al kunt doen, zijn de netwerkinstellingen van je smartphone te resetten.
Hiermee haal je fouten eruit, en zal je smartphone automatisch de juiste netwerkinstellingen weer inladen, waarna je smartphone weer opstart.
Vaak haal je hiermee veel problemen weg.

Android:

1. Open de Instellingen-app: Je kunt dit doen door op het tandwielpictogram of een ander pictogram te klikken dat naar de instellingen leidt.
  2. Ga naar Systeem of Algemeen beheer: Afhankelijk van je Android-versie en fabrikant, vind je de optie "Resetten" onder "Systeem" of "Algemeen beheer".
  3. Selecteer Resetten: Kies de optie "Resetten" of iets vergelijkbaars.
  4. Kies Netwerkinstellingen resetten: Zoek naar "Netwerkinstellingen resetten" of een soortgelijke optie.
  5. Bevestig de reset: Je kunt gevraagd worden om de reset te bevestigen. Druk op de knop "Reset instellingen" of een vergelijkbare knop.
  6. Start je apparaat opnieuw op: Nadat je de netwerkinstellingen hebt gereset, is het een goed idee om je apparaat opnieuw op te starten. 

iPhone (iOS):

1. Open de Instellingen-app: Klik op het Instellingen-pictogram op je startscherm.
  2. Navigeer naar Algemeen: Scrol naar beneden en tik op "Algemeen".
  3. Zet over of stel iPhone opnieuw in: Scrol verder naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in".
  4. Stel opnieuw in: Tik op "Stel opnieuw in".
  5. Herstel netwerkinstellingen: Kies "Herstel netwerkinstellingen".
  6. Bevestig: Je iPhone zal je waarschuwen dat de netwerkinstellingen worden gereset, inclusief eerder gebruikte wifi- en mobiele netwerken. Tik op "Herstel netwerkinstellingen" om door te gaan.
  7. Herstart: Na het resetten van de netwerkinstellingen zal je iPhone opnieuw opstarten.

Werkt het dan nog niet, doe dan een kruistest.
Haal de KPN simkaart uit jouw smartphone, en doe jouw simkaart in een andere smartphone van bijvoorbeeld een familielid, kennis, vriend of vriendin.
De simkaart van de ander doe je dan in jouw smartphone.

Kijk nu of jouw KPN simkaart wel werkt in de andere smartphone, en de simkaart van de ander in jouw smartphone.

Doet jouw KPN simkaart het wel in een andere smartphone, dan ligt het in elk geval niet aan jouw KPN simkaart, maar mogelijk aan je eigen smartphone.
In dat geval zou ook de simkaart van een ander, niet werken in combinatie van jouw smartphone.

Blijft het probleem met jouw simkaart in combinatie met een andere smartphone, dan is de kans groot dat het dus ligt aan de KPN simkaart zelf, en zou deze dus vervangen moeten worden voor een nieuwe bij een KPN winkel bij jouw in de buurt.

Ik hoor graag hoe het is afgelopen, als je bovenstaande stappen/adviezen hebt doorlopen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Heb de iphone vanaf gistermorgen om de 2 uur uit en weer aangezet tot vanmiddag zonder resultaat…ook regelmatig op mijn kpn gekeken of er een storing was bij mobiel kpn.. begrijp niet hoe dit opeens gebeuren kon! Ben ik helemaal niet gewend van kpn… Het was knap lastig en vervelend, kon bijna 2 dagen geen mail ontvangen en niet gebeld worden… tegen de avond de simkaart eruit en weer erin gedaan en toen deed alles het weer… moet me maar eens goed beraden of ik mijn abonnement ga verlengen bij kpn….

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@JB62 

De afgelopen week waren er twee storingen op het mobiele netwerk van KPN, de eerste had een wat langer duur voordat het werd opgelost, en de tweede duurde gelukkig maar kort.
Beide storingen zijn inmiddels volledig verholpen door de technische dienst, en alles is weer normaal en stabiel op het mobiele netwerk van KPN.

Toch hadden enkele mede klanten hier nog de naweeën van, en ik denk dat jij daar één van bent geweest.

Door nu je simkaart uit je smartphone te hebben gehaald, en er vervolgs weer in heb je nu zelf het probleem opgelost.
Want je hebt in feite gezorgd dat je KPN simkaart zich weer volledig opnieuw heeft aangemeld op het mobiele netwerk, en daarmee de laatste updates heeft binnengehaald.

Ik acht de kans zeer groot, dat je vanaf nu geen problemen meer zult gaan ervaren.
Kennelijk was je niet op de hoogte van de storingen, en dacht dus dat het ergens anders aan lag.
Hopelijk blijf je gewoon bij KPN, want ook een storing op het mobiele netwerk is helaas niet volledig te voorkomen, ook niet op de mobiele netwerken van Odido en Vodafone.