Skip to main content

ik ben overgestapt naar kpn en gister is mijn nieuwe kaart in gebruik gegaan, ik kan nu alleen sinds gister niet bellen of gebeld worden… super irritant!! Ik heb mijn kaart geactiveerd en gister van kpn ook een sms gekregen dat mijn nummer is overgezet maar wat moet ik nu doen zodat alles gewoon normaal werkt???

Hallo @Basvv20, welkom op het KPN forum! Leuk dat je hebt gekozen voor KPN. :green_heart:  Alleen wel ontzettend balen dat je nog geen gebruik kunt maken van jouw KPN simkaart, ondanks de melding dat jouw nummer is overgezet. Ik kijk uiteraard graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Daarnaast een aantal aanvullende vragen:

  • Kan je wel internetten, of ook niet?
  • Kan je door niemand gebeld worden of door enkele nummers niets?
  • Wat krijg je te horen als je zelf probeert te bellen?
  • Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of in jouw simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel? Ik snap dat dit lastig is als je niet direct een ander toestel bij de hand hebt, maar ik heb dit wel nodig om te achterhalen waar het probleem zit. Misschien dat je met een vriend of familielid kunt afspreken zodat je deze test kunt doen.

Voor een snellere oplossing kan ik je trouwens aanraden telefonisch contact met ons op te nemen. Misschien dat je daarvoor een telefoon van vrienden of familie kunt lenen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten, wat in deze situatie misschien makkelijker is. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

 

*Admin: aanvullende vragen uit vervolgbericht toegevoegd voor herbruikbaarheid


Ik heb het ingevuld, ik heb geen andere telefoon en via de chats krijg ik ook geen goede reacties.. heel vervelend dit, dit moet snel opgelost worden


Ik zie zo geen gekke dingen aan onze kant. We zullen daarom verder op zoek moeten gaan. Ik heb een aantal vragen voor je:

  • Kan je wel internetten, of ook niet?
  • Kan je door niemand gebeld worden of door enkele nummers niets?
  • Wat krijg je te horen als je zelf probeert te bellen?
  • Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of in jouw simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel? Ik snap dat dit lastig is als je niet direct een ander toestel bij de hand hebt, maar ik heb dit wel nodig om te achterhalen waar het probleem zit. Misschien dat je met een vriend of familielid kunt afspreken zodat je deze test kunt doen.