Skip to main content

Sinds enkele maanden kan ik niet meerdere periodes per dag niet gebeld worden. Degene die belt krijgt het volgende te horen: “Het door u gekozen nummer is tijdelijk niet bereikbaar”.

Ik kan zelf wel bellen en ik heb volledig bereik.

Het gaat om een Xiaomi 11T Pro. Het is een dual-sim-toestel en in het andere slot heb ik een Simyo simkaart.  Op dit nummer ben ik als ik de storing heb wel bereikbaar.

Ik heb de twee simkaarten al eens van slot verwisseld. Dit heeft geen verschil gemaakt.  Ik was dan op het Simyo-nummer wel bereikbaar en op het KPN-nummer niet.

Ook heb ik een nieuwe simkaart van KPN besteld en geïnstalleerd.  Helaas ook zonder resultaat.

Heeft er iemand een oplossing. Ik vind het erg vervelend dat ik niet altijd bereikbaar ben, zeker omdat ik het pas achteraf te weten kom.

 

Goedenavond @Wesleydh! Bedankt voor jouw bericht. Ik snap dat jij de bereikbaarheidsproblemen met de KPN simkaart erg vervelend vind: dat is ook niet de bedoeling!

Is er een patroon te ontdekken wanneer je precies onbereikbaar bent? Heeft jouw toestel ook een niet storen functie die mogelijk per ongeluk geactiveerd is? Heb je dat al gecontroleerd in de instellingen van het toestel?
Ik ben ook benieuwd of je dezelfde problemen ook ervaart in een ander toestel?


Goedenavond @Wesleydh! Bedankt voor jouw bericht. Ik snap dat jij de bereikbaarheidsproblemen met de KPN simkaart erg vervelend vind: dat is ook niet de bedoeling!

Is er een patroon te ontdekken wanneer je precies onbereikbaar bent? Heeft jouw toestel ook een niet storen functie die mogelijk per ongeluk geactiveerd is? Heb je dat al gecontroleerd in de instellingen van het toestel?
Ik ben ook benieuwd of je dezelfde problemen ook ervaart in een ander toestel?

Goedenavond,

Ik heb nog geen patroon kunnen vinden in wanneer ik niet bereikbaar ben. Ik hoor het vaak ook pas later dat iemand mij niet te pakken heeft kunnen krijgen. Wel weet ik dat het meerdere nummers het geval is, die mij proberen te bereiken, zowel mobiele als vaste nummers.

Ik heb de simkaart nog niet in een ander toestel geprobeerd, maar ik heb wel in mijn telefoon de positie van de twee simkaarten gewisseld. De KPN-simkaart blijft onbereikbaar, terwijl de Simyo-simkaart nog steeds bereikbaar is voor inkomende gesprekken.


Heb je inmiddels een patroon kunnen ontdekken en de simkaart in een ander toestel geprobeerd?

Ik begrijp dat je zelf wel kunt bellen, maar bepaalde periodes niet gebeld kunt worden. De melding die bellers te horen krijgen is: “Het door u gekozen nummer is tijdelijk niet bereikbaar”.
Je gebruikt ook een simkaart van een andere provider, die werkt wel. Je hebt simkaarten al van slot gewisseld, dat maakt geen verschil.

Wat je zelf kunt doen:

  • Checken of er een patroon te ontdekken valt (minimaal 5 voorbeelden wanneer heeft men je geprobeerd te bellen?)
  • Ervaar je dezelfde problemen als je de simkaart in een ander toestel test?
  • Checken of er iets geblokkeerd staat in de instellingen (Instellingen en kies voor Nummers blokkeren of Intimidatiefilter).
  • Heeft jouw toestel ook een niet storen functie die mogelijk per ongeluk geactiveerd is? Denk ook aan een vliegtuig,- of focus stand. Heb je dat al gecontroleerd in de instellingen van het toestel?

Als je dit allemaal gecontroleerd hebt en het probleem speelt nog steeds, dan kan ik een melding registreren voor onze technische dienst. Dat kan op basis van jouw klantgegevens: wil je die toevoegen aan jouw forum profiel?
Graag jouw volledige naam, 06 nummer en postcode + huisnummer. 


Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Alvast bedankt!


Dit lijkt enorm op het probleem wat ik ondervind ; In periodes: wel bereik, geen inkomende oproepen | KPN Community

 

Probeer VoLTE en VoWIFI bellen eens uit te zetten, ik ben benieuwd of dit voor jou ook een oplossing bied. Vooralsnog lijkt dat hier goed te gaan.