Skip to main content

Hi,

 

Ik probeer mijn nummer door te schakelen naar een ander niet KPN nummer.

Helaas werkt dit niet.

 

Als ik op mijn Iphone dit aanzet via Instellingen>Telefoon>Doorschakelen> nummer invullen > opslaan.

 

Dan gaat hierna als ik het nummer bel, de telefoon nog gewoon over.

 

Als ik het dan via de *21*nummer#BELLEN doe dan hoor ik dat het nummer is doorgeschakeld naar en dan zou ik een nummer moeten horen maar word voor dat dit gebeurd de verbinding verbroken.

 

Ik heb het ook nog een keer geprobeerd door eerst het uit te zetten via #002 en alles op de iphone geprobeerd als ik Wifi calling uitgezet heb maar ook helaas hier geen succes.

 

Ik heb het ook op een Oude LG G6 (android geprobeerd via zowel instellingen / de Sim opties app/ als de *21* methode bij de Sim opties app krijg ik een na dat ik de actie doorschakelen>direct>nummer>opslaan klik een popup met “voert uit”

Bij zowel de *21* als via de instellingen van adroid krijg ik de onderstaande foutmelding:

Oproep doorschakelen onvoorwaardelijk. voor Alle basisservices Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code).

 

Beide toestellen heb ik ook een factory reset gegeven om te kijken of dit het ook oplost maar helaas ook niet.

 

Graag hoor ik of er nog andere opties zijn of misschien kunnen jullie iets via de auditing zien?

Je hebt wel een abonnement? Bij prepaid kan doorschakelen niet.


Ja ik idd een abonnement


Okee.

Er is ook verschil tussen doorschakelen op 4G en op 3G/2G.

Lees dit eens:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/doorschakelen.htm


Het gaat hier om een directe doorschakeling die is bij zowel 4G als op 3G/2G

*21*[telefoonnummer][groene beltoets]

 


Bij 2G/3G gebruik twee sterretjes aan het begin (en twee hekjes bij uitzetten).

Bij 4G gebruik je één sterretje (vb *21*nummer# (uitzetten één hekje en niks aan ‘t eind vb #21)

Check in het scherm met welk netwerk je belt.


Bij zowel 2G/3G als op 4G en zelfs als ik met de Wifi verbonden geeft hij het onderstaande.

Helaas als ik het dan test werkt het niet.

 

 


Niet testen met het nummer waarnáár is doorgeschakeld. Want dan wordt de doorschakeling genegeerd.


@jake020 . Is het ondertussen opgelost?


Ik heb het een aantal keer geprobeerd en eerst werkte het niet vanaf andere nummers.

Maar ik heb het nog eens getest en werkt nu wel.

 

Case closed dus. Bedankt all!


@jake020 Welkom op het forum. Ik zie dat @PeterG je al een heel eind op weg geholpen heeft. Is het ondertussen al gelukt om de doorschakeling aan te zetten? 


@jake020 Welkom op het forum. Ik zie dat @PeterG je al een heel eind op weg geholpen heeft. Is het ondertussen al gelukt om de doorschakeling aan te zetten? 


Yes zekers.

Bedankt!