Skip to main content

Kan niet gebeld worden, mensen krijgen gelijk voicemail. Zelf kan ik wel bellen.

Hi Kerm!

Wat voor modem heb je hangen en hoe branden de lampjes? Op welk poortje zit de telefoon aangesloten op het modem? Heb je het modem al een keer gereset naar de fabrieksinstellingen?


Oh sorry ik zie dat ik niet heb gemeld dat het over een mobiel nummer gaat. Ik ben laatst van Vodafone overgestapt naar KPN. 


Ah, met KPN Mobiel kan ik je helaas niet helpen, daar weet ik te weinig vanaf. In dat geval zou je een reactie van een van onze moderators af moeten wachten. Wellicht handig om van te voren alvast je gegevens in te vullen in je profiel, dan kan de moderator gelijk meekijken.


Dank voor je reactie. Ik wacht het dan wel af. Het is ook wel lekker rustig zo. Hahah. Over mijn gegevens die staan toch al ingevuld of moet ik dat nog ergens anders doen?


https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Daar even je adresgegevens en klantnummer invullen als dat nog niet is gebeurd, op het forum log je wel in met je KPN ID maar de systemen zijn wel gescheiden van elkaar helaas.


Heb ik gedaan nu. Dank voor je hulp. Nu wachten op de moderators. 


Kan niet gebeld worden, mensen krijgen gelijk voicemail. Zelf kan ik wel bellen.

Dit gaat over een mobiel nummer!


Hoi @Kerm, welkom op het forum! Ik heb meteen even meegekeken en zie zo geen rare dingen.
Kun je ook checken of alle doorschakelingen uit staan op je toestel?
 

Doorschakelingen op een iPhone:

 

Aanzetten van doorschakelen:

  • Open Instellingen
  • Ga naar Telefoon
  • Ga naar Doorschakelen
  • Schuif het schuifje achter Doorschakelen naar rechts
  • Toets het telefoonnummer in waar je naartoe wilt doorschakelen
  • Ga terug met het blauwe pijltje links bovenaan de pagina.
  • Het nummer is nu doorgeschakeld.

Wil je de doorschakeling (weer) uitzetten? Volg dan deze stappen:

  • Open Instellingen
  • Open Telefoon
  • Ga naar Doorschakelen
  • Schuif het schuifje achter Doorschakelen naar links.
  • De doorschakeling is nu gestopt.

Als dat allemaal goed staat, kun je dan je voicemail eens uitzetten? Wat gebeurt er dan als mensen je proberen te bellen?

 

Voicemail instellen

  • Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233.
  • Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.
  • Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS 'UIT' naar 1233.

 

Als ook dát het niet oplost, zou je dan voor de zekerheid je toestel nog eens willen herstarten en ook je mobiele nummer willen toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Dan ga ik mijn collega's even aan het werk zetten!


He Thomas,

 

bedankt voor je bericht. Alles staat goed maar het gekke is dat ik kpn en T-Mobile nummers wel binnen krijg maar Vodafone nummers niet?


Ahh duidelijk! Dit is helaas een bekend issue wat zich soms voordoet. Gelukkig wel goed te herstellen, maar dan staat er achter de schermen bij Vodafone nog iets niet goed. Ik ga het doorgeven bij mijn collega's. Zij nemen hierover nog even contact me je op! Ik ga er vanuit deze week nog wel of anders begin volgende week!


Het bekende routeringsvinkje. Daar zijn Vodafone en ook Ziggo (vaste nummers die naar kpn gaan) héél slecht in om dat uit te zetten. Gek genoeg vrij consequent naar kpn toe. :thinking::scream: .

Ik verdenk die 2 bedrijven van redelijk consequente tegenwerking bij overstappers naar KPN.