Skip to main content

Afgelopen maand is mijn mobiele abonnement overgegaan van TELE2 naar KPN. Nu blijkt echter dat ik niet gebeld kan worden terwijl ik zelf wel kan bellen. Heeft iemand hier een oplossing  voor of is er iets niet goed gegaan met het overgaan?

Hoi @DCVink 
Heb je de gegevens wel goed ingesteld?

Uitgebreide e-mailinstellingen

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam

en vul je wachtwoord in.

poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)

Vink TLS aan

 

Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl

Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam

en vul je wachtwoord in.

Poort 587

Vink TLS aan

-----

Of Hier staat de KPN pagina voor het instellen van je e-mail


Internet en mail e.d. werkt prima. De vraag ging over niet gebeld kunnen worden.


Daar zijn deze gegevens ook voor @DCVink 


Nog een aanvulling. Als ik het mobiele nummer wil koppelen binnen MijnKPN krijg ik ook geen SMS met de verificatiecode. Afgelopen weekend nog wel SMS ontvangen.


@DCVink Welkom op het forum. Wat irritant dat je niet gebeld kunt worden en geen sms kunt ontvangen. 

In dit geval moet ik @huistijger helaas tegenspreken, je mailinstellingen zijn niet belangrijk voor het bellen op je telefoon. Met andere woorden, ook zonder mailinstellingen zou je moeten kunnen bellen en gebeld kunnen worden. 

Bestaat het probleem op dit moment nog? Zo ja, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? 

Dan pak ik je gegevens er bij en kijk ik wat ik voor je kan doen. 


Hoi, het probleem van niet meer gebeld kunnen worden is er niet meer. Na het opnieuw plaatsen van de simkaart en herstarten telefoon is dat opgelost.

Nu heb ik alleen nog een probleem dat ik geen SMS kan ontvangen. Hierover heb ik inmiddels ook al contact gehad via de chat en ligt er een melding bij de backoffice. 


In dit geval moet ik @huistijger helaas tegenspreken,

Mag jij mij wel tegenspreken van dokter?
Pas op hoor of ik stuur een hele gevaarlijke kat op je af! :yum:
Maar ik moet je gelijk geven ik was ff in de war en haalde dingen doorelkaar.
Teveel port gehad denk ik :wine_glass::wine_glass::wine_glass::sunglasses:


@DCVink Hoe is de situatie op dit moment voor wat betreft het sms'en?

 


Hoi, 

Het probleem is inmiddels opgelost. Bericht van KPN gehad dat ze een technische aanpassing hadden  gedaan  en toen kwamen  de sms'jes weer binnen.

Bedankt voor de hulp.