Skip to main content

Sinds begin februari kunnen mensen mij telefonisch (soms) niet bereiken. Heb de mobiel al een paar keer opnieuw opgestart, simkaart opnieuw geplaatst maar niks hielp. Nu gebruik ik mijn oude telefoon en heb geen problemen. Wat kan de oorzaak zijn?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

“Naast onze superusers hebben we nog een aantal vaste gezichten op de community: de moderators.” Maar niemand kan de vraag beantwoorden? Ook hier kom ik geen steek verder. Maar eens op zoek naar een andere provider zodra mijn contract is afgelopen!


Hallo @U2Theo , welk merk en mobiel heb je waarmee je problemen hebt.

Heb je de helpdesk van de toestelfabrikant al geraadpleegd?

Bij sommige toestellen kun je een of meer onderdelen binnen het toestel resetten, heb je dat al eens geprobeerd?

 


Ik heb de Samsung Galaxy S20 FE. Bij de helpdesk van Samsung werd ik niets wijzer en doorverwezen naar de provider. Daar de klacht aangemeld en feedback verstuurd maar geen antwoord. Net nog maar weer eens gedaan. Gisteravond de telefoon weer in gebruik genomen omdat er een software-update was. Ik hoop dat dit het probleem verhelpt. Neemt niet weg dat de service van KPN ver onder de maat is,


Hallo @U2Theo vul s.v.p. in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, mobiele klantnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 


Hoi @U2Theo, welkom op het KPN Forum. 

Als er een vraag gesteld wordt op het forum, dan zal een moderator jouw vraag natuurlijk lezen en waar nodig bij springen om de vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Echter, het forum is geen chat, de doorlooptijd voordat we aan een vraag toe komen is doorgaans een paar dagen. Als je liever sneller één op één contact wil met een collega, dan is KPN (gratis) te bereiken via 0800-0402. 

Wat vervelend dat niet alle gespreken binnen komen. Wat fijn dat je zelf al een ander toestel hebt getest en dat deze wel werkt. Dan kunnen we concluderen dat dit hoogstwaarschijnlijk aan het toestel ligt en niet aan de simkaart. Ik denk dat het een goed idee is om even af te wachten of het met de software reset is opgelost. Dat zou natuurlijk erg prettig zijn. Hoe oud is jouw toestel? En heb je dit toestel via KPN aangeschaft? Toestellen die via KPN zijn aangeschaft vallen natuurlijk binnen de gebruikelijke 2 jaar garantie. Kijk op de pagina  toestel reparatie voor meer informatie. 


Als ik via Mijn KPN een aantal week al een feedback verstuurde over het probleem en daar ook al geen antwoord kreeg, tja. Het toestel is zo'n 7 maand oud en gekocht via KPN. Het probleem is nog steeds aanwezig. Heb 2 dagen mezelf gebeld om te testen (via mijn werktelefoon) en het ging goed tot vanavond.  Toen was ik weer onbereikbaar. Nu mijn oude telefoon maar weer aangesloten.