Skip to main content
Beantwoord

Werkt een e-sim in een Kids Watch zonder multisim?

• September 1, 2025
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Recent een kids watch gekocht welke met e-sim werkt (Xplora X6Play).

We hebben kids-abonnement (10-jaar) met gewone sim-card. Als we die omzetten naar een e-sim zal dat dan werken in het horloge? (dus zonder multi-sim).

Zie reacties dat dit in het verleden niet werkte, maar stel nu nogmaals de vraag om te zien of dat misschien gewijzigd is. Het kind heeft namelijk geen telefoon, dus het heeft geen zin om een multisum aan te schaffen naast het gewone abonnement.

Vast dank voor reactie.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jassil, welkom op onze community! Ik zie dat Peter al meedenkt, ik weet niet precies hoe je een e-sim installeert op een horloge als deze. Je zou het altijd even kunnen proberen als je het abonnement en horloge toch al hebt. Ik vind op de site van Xplora dit stappenplan: X6Play eSIM: Quick user guide

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 1, 2025

De losse 06 abonnementen, eigen telefoonnummer, bij kpn werken met e-sim alleen in een telefoon. 

E-sim in een horloge wordt alleen ondersteunt met Multisim. Maar dan heeft het horloge hetzelfde nummer als de telefoon. En Multisim werkt alleen met horloges van Apple, Samsung en Google. 

In jouw horloge moet een simkaart. In combinatie met kpn is dat niet de juiste aankoop als er geen (nano) simkaart in kan.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi ​@Jassil, welkom op onze community! Ik zie dat Peter al meedenkt, ik weet niet precies hoe je een e-sim installeert op een horloge als deze. Je zou het altijd even kunnen proberen als je het abonnement en horloge toch al hebt. Ik vind op de site van Xplora dit stappenplan: X6Play eSIM: Quick user guide

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Hai Thomas, dank voor reactie. 

Omdat we momenteel een gewone sim hebben, wilde ik nog geen esim aanvragen totdat ik zeker wist of dat zou werken.

Of kan ik van een gewone sim naar esim en, mocht de esim niet werken, weer terug naar een gewone sim?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Jazeker, je kunt altijd weer terug. Daarvoor moet je dan wel weer (gratis) een nieuwe aanvragen want de huidige fysieke kaart wordt wel uitgezet. 
We hebben hier wel een handig artikel over ook:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

Ach. Als het nu gewoon werkt met de nano simkaart.…

Kpn ondersteunt e-sim voor smartwatch alleen met Multisim. En dat kan alleen met Apple, Samsung of Google watch. In combinatie met telefoon van zelfde merk ook.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Hai Peter, het werkt niet omdat het horloge enkel een esim kan hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

Als er geen simkaart in kan acht ik de kans klein dat ie gaat werken. Wat Vodafone en Odido betreft weet ik niet. Die netwerken zijn iets anders.

Ik begreep dat er nu een gewone simkaart in zit, dus je laatste opmerking brengt me in de war.

Hai Thomas, dank voor reactie. 

Omdat we momenteel een gewone sim hebben, wilde ik nog geen esim aanvragen totdat ik zeker wist of dat zou werken.

Of kan ik van een gewone sim naar esim en, mocht de esim niet werken, weer terug naar een gewone sim?

Hai Peter, het werkt niet omdat het horloge enkel een esim kan hebben.

Deze twee zijn nogal contra. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Ik begrijp het Peter, dank voor je bijdragen, dat wordt gewaardeerd!