Skip to main content

Beste allen,

 

wij hebben een nieuw kids abonnement afgesloten met e-sim, alles is geregeld tot het punt waarop wij instructies moeten krijgen hoe wij de e-sim moeten installeren. 
Dat gaat via MijnKPN en daar heb ik gekeken maar daar is niks beschikbaar. 
Weet iemand hoe lang dit kan duren? Lijkt mij dat als ik alles geactiveerd heb dat dit toch wel binnen 24 uur geregeld moet zijn? 

Hallo @FamJoosten 

 

Dat werkt alleen via de MijnKPN app (dus op een mobiel) en niet via de MijnKPN website, kijk je nu misschien op de website?


Beste @FamJoosten, welkom! Het klopt wat GeSp zegt; het kan alleen via de MijnKPN app. Het zou als volgt moeten:

 

Direct na activatie van het abonnement, bij ontvangst van het toestel of ondertekening overeenkomst Sim Only ontvangt klant een mail waarmee hij zijn KPN ID kan aanmaken. Hierna kan klant de MijnKPN app installeren op het toestel en inloggen met zijn KPN ID. Vervolgens doorloopt klant de stappen en is zijn e-sim geactiveerd.

 

Hou daarbij rekening met deze drie dingen:

  • de MijnKPN app is up-to-date
  • je bent verbonden met wifi
  • het toestel is geschikt voor eSim

Hallo GeSp,

 

dat klopt en ik kijk dan ook in de app (tevens houd ik de website ook in de gaten voor het geval dat). Maar ik heb de mail die ik zou moeten ontvangen over hoe de sim te installeren ook nog niet ontvangen. Vandaag klantenservice gebeld maar helaas kreeg ik er iemand aan die er niet veel van wist en ik moest maar afwachten. Echter de kaart is al geactiveerd, zonder dat ik de e-sim heb. Hij zei dat het nummer nog niet was toegewezen. 


Beste Marcia,

 

het betreft wel een nieuw kids abonnement met e-sim, wij hebben MijnKPN al, dus ik neem aan dat het daarmee gekoppeld gaat worden. 
echter dit is nog niet gebeurd. 


Zie tekst in rood, deze heb ik dus nooit ontvangen ook in mijn kpn app kan ik niks terug vinden. 

 

Hoe activeer ik mijn e-sim?

U kunt uw e-sim activeren via KPN Activeren. Vul uw e-simnummer en de activatiecode in. Het e-simnummer hebt u in een eerdere e-mail ontvangen. Uw activatiecode is: Xxxxx 
Na het activeren van uw nieuwe e-sim is deze direct actief. U moet wel nog uw e-sim downloaden op uw toestel. In een volgende e-mail legen wij u precies uit wat u moet doen om uw e-sim te downloaden.


Dan is het nog niet verwerkt, denk ik.. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres, evt. klantnummer en het ordernummer van de bestelling? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Beste Marcia,

 

ik heb het zojuist aangevuld. 


Zou je nog eens kunnen proberen of je de eSim kunt activeren met de activatiecode? Direct na de activatie zou je namelijk de missende e-mail moeten krijgen. Mocht dat niet lukken, moet ik kijken hoe we 'm dan voor je geactiveerd krijgen!


Dat had ik al gedaan, in de bijlage wat ik te zien krijg. 

 


Als dit zo zou zijn, dan zouden onderstaande stappen het proces moeten voltooien:

 

  • Via KPN ID aanmaken handmatig een KPN ID aanmaken.
  • Nadat het KPN ID is aangemaakt inloggen in MijnKPN.
  • Ga naar “Producten” en druk op “Product toevoegen”.
  • Vul het nieuwe 06-nummer in.
  • In MijnKPN kan via het 06-nummer achterhaald worden dat het hier om een e-sim product gaat, en dat je nog geen SMS kan ontvangen ter verificatie. Voor e-sim producten vraagt MijnKPN daarom de volgende gegevens:
    • Postcode en huisnummer
    • Klantnummer (te vinden op het contract)
    • Laatste 3 cijfers van het IBAN dat bij de bestelling opgegeven is
  • Hierna is de aansluiting gekoppeld en kan je via de MijnKPN app op het e-sim toestel de installatie starten.

Mocht dit nu onverhoopt toch niet de oplossing zijn, zal ik een ticket voor de backoffice aan moeten maken. 


Hallo Marcia,

ik krijg het volgende te zien. 
 

 


Vreemd. Ik ga het uit laten zoeken en hou je op de hoogte. Naar verwachting is dit binnen twee werkdagen. Mocht je het in de tussentijd toch werkend krijgen, laat je het dan ook weten?


Is goed, dankjewel! Ik laat het weten mocht er verandering zijn. 


Hoi @FamJoosten. Ik heb even gekeken of er inmiddels meer bekend is over dit probleem. Helaas is dat (nog) niet het geval. Zodra we meer weten laten we het hier weten. 


Hallo Vikash,

dat klopt Ik heb vandaag nog een hele tijd aan de telefoon gehangen met jullie klantenservice. 


Ik was er gisteren niet, vandaar dat ik even gevraagd had of mijn collega Vikash er naar wilde kijken voor je. De betreffende afdeling is dit weekend niet aan het werk, betekent dat ik maandagochtend op z'n vroegst opnieuw weer navraag kan doen voor jullie. Excuses voor het ongemak!


Een update, maar niet een waar we op hoopten: de collega bij wie ik navraag gedaan heb, geeft aan nog geen concrete oplossing te hebben. Er wordt nog steeds aan gewerkt, maar helaas werkt de esim momenteel nog niet. Zodra ik meer weet, laat ik het natuurlijk in dit topic weten.


@FamJoosten de esim is inmiddels geactiveerd en je kunt deze via MijnKPN koppelen. Wil je nog even laten weten of het gelukt is?


Hallo Marcia,

dat klopt idd, maar ik heb nog een ander probleem. 
Ik krijg de pdf met het contract niet meer geopend alle andere pdf’s wel en het contract kon ik de eerste dag wel ook openen. 
Dat heb ik nodig voor het klantnummer. 


 


Ik stuur je een kopie van het contract per mail! 


Yes! Het is gelukt 🥳 dankjewel voor de top service Marcia 😀


Heel fijn! Jij bedankt voor je geduld en veel plezier ervan!