Skip to main content

Hallo, 

Ik lees dat je kids sim.besteld je gewoon je oude nummer mee kan nemen.

Nu heeft mijn dochter pas een nieuwe telefoon gekocht in de kpn winkel en daar werd gezegt dat duur niet kan.. Vind ik vreemd jullie website staat dat het wel kan. 

Nu moest ik het bestaande abonnement verlengen om de telefoon te kunnen kopen. Maar geen Kids sim mogelijk. Kunnen jullie daar iets voormij in beteken wacht in de winkel kan ik niet verder. We hebben 4 mobiele abonnement en thuis bij jullie lopen.

Gr. Robert 

Zover ik weet en net heb nagegoogled kan je bij de aanvraag van een kidssim een nummerportering doen vanaf een andere provider. 

voor alle actuele opties kan je het beste kijken op www.kpn.com/verlengen


Het klopt dat je i.c.m. een Kids Sim geen telefoon met lening of met korting kan kopen. Kids Sim is een Sim Only type abonnement. Je hád dat wel kunnen nemen, maar dan had je de telefoon moeten/kunnen kopen mét de toeslag (van ca. € 40) én in z'n geheel direct betalen. De toestelprijzen bij KPN zijn incl. abonnement. Dat kan met Kids Sim dus niet.

Overigens is er niks mis met het 2 GB abo voor een kind.


Mijn dochter heeft de telefoon gekocht en niet op afbetaling. Dus dan konden ze me het wel aanbieden. 


Maar dus niet voor de KPN prijs. Ze hadden 'm dus inderdaad gewoon als los toestel kunnen (moeten) verkopen, met de toeslag erbij voor een los toestel. Wat gek dat ze dat niet wisten in die betreffende KPN-winkel.


In de winkel zeggen ze je kunt geen los toestel meer kopen zonder dat je een abonnement afsluit of verlengt. Vandaar dat ik dacht mooi kids sim te nemen voormijn  dochter dus haar bestaande abonnement verlengen door de kids sim te nemen. Pffffff echt onduidijk allemaal.

 


In de winkel zeggen ze je kunt geen los toestel meer kopen zonder dat je een abonnement afsluit of verlengt.

Volslagen nonsens. Bij losse verkoop is er tegenwoordig wel een toeslag.

Als je even vermeld bij welke winkel dat was dan kan een moderator, die hier nog komt, ervoor zorgen dat ze daar de júiste instructies (gaan) krijgen.


In de winkel zeggen ze je kunt geen los toestel meer kopen zonder dat je een abonnement afsluit of verlengt.

Volslagen nonsens. Bij losse verkoop is er tegenwoordig wel een toeslag.

Als je even vermeld bij welke winkel dat was dan kan een moderator, die hier nog komt, ervoor zorgen dat ze daar de júiste instructies (gaan) krijgen.

Dit was in de winkel in Doetinchem. Maar wat kunnen jullie dan voormij doen. Baal er wel van. 


Enige wat gedaan kan worden (door een KPN  moderator) is dat die winkel erop gewezen wordt dat losse verkoop (zonder koppeling aan aankoop van abonnement) gewoon kan met extra toeslag.

Voor jou maakt het niet uit. Je kan i.c.m. Kids Sim sowieso geen toestel kopen zonder de toeslag of met lening.

Je hebt nu een gewoon abonnement voor je dochter. Dat zou ik gewoon zo houden. Enige verschil is dat er nu wsl 2 GB op zit en geen beperking m.b.t. Youtube en Spotify. Die zijn met Kids Sim niet te gebruiken.


Hey @Hullie74, welkom op het KPN forum. Wat een verhaal! Ik zal mijn collega's in de KPN winkel navragen wat er precies met verkoop van het toestel mis is gegaan. Wat Peter aangeeft klopt, wij bieden ook toestellen los aan met een toeslag (om opkopers te weren). Welk toestel wilde je graag los kopen?  


Nadia,

Ik heb al een telefoon gekocht bij de kpn winkel in Doetinchem, een iPhone SE 128 gb. kleur wit. Dat kon alleen met een verlenging van het abonnement van mijn dochter waar de telefoon voor was. Dus we hebben voortijdig verlengt met bestaande abonnement te behouden. Jammer dat het zo moest gaan. Hoop dat je iets kunt doen voor ons want nu heeft mijn dochter alleen maar bellen en mb van mij (delen). 

Gr. Robert 


Welk abonnement je NU ook voor je dochter had genomen; het oude abonnement zonder GB dient sowieso eerst afgemaakt te worden. Het had dus geen verschil gemaakt met Kids Sim met nummerbehoud. Ze had dus sowieso nog een tijd(je) het huidige abo zonder GB gehad.

Het maakt dus niet uit.

Het nieuwe abonnement van je dochter gaat lopen direct na de einddatum van het huidige. Ik neem aan dat dat dan Hussel 2 GB (= 2000 MB) wordt.

I.c.m. het nieuwe abonnement heb je het toestel wel tientjes goedkoper! dan bij andere winkels.


Nee ze heeft het bestaande abonnement 150 min. bellen zonder mb"s gehouden en is per direct met 2 jaar verlengt en loopt ook over 2 jaar af in de app staat dat het ook maar 2 jaar duurt en niet het oude abonnement eerst tot het einde die zou in juni 2021 pas aflopen.zie ik. Het gaat mij meer om de informatie die gegeven wordt..

 


Ik snap er nu niks meer van. Oude abonnementen kunnen niet contractueel verlengt worden. Die kan je gewoon door laten lopen na de minimale contracttermijn. Mijn vraag is dus: met welke Hussel is er verlengt: 0 GB, 2 GB, 5 GB, meer…

Als ik het zo lees: Hussel 0 GB ; 150 min./sms.

Waarom niet 2 GB en onbeperkt min/sms. Zeker met dat laatste zal je dochter nooit extra kosten kunnen maken. Tja...

Ik ga het aan @Nadia ga laten. Als je in je profiel de gegevens van je dochters abo hebt staan (tel. nr. kan onder pers. opm.) dan kan zij nakijken hoe het zit.


Mijn dochter had een sim.only van 150 belminuten en 0 gb. En deze is verlengt naar hussel 150 belminuten, 0 gb. Zou pas ingaan als het oude abonnement afliep in juni 2021. Dus zou nog 8 euro per maand betalen maar nu is de 9 euro al ingegaan en loopt het abonnement nu 2 jaar dus tot augustus 2022. Vreemd allemaal en ook met het aanschaffen van de iPhone se. Wordt slecht geïnformeerd vind ik. Misleidend allemaal. 

 

Gr. Robert


Hoi, Robert zóóó lang voor contracteinde (juni '21) al verlengen met nieuw abo kan helemaal niet. Dat is hooguit 4 maanden.

Afgaande op je info denk ik dat de Hussel 0 GB 150 min/sms al is ingegaan. Ook gezien de (gewijzigde) prijs en je genoemde looptijd tot aug. '22. Met 2 jaar klopt dat namelijk precies.

Voordeel van Hussel: je kunt het abo altijd wijzigen. Je bent alleen gebonden aan de minimum looptijd van 2 jaar.


En wat gaan jullie hier aan doen, en ik vind dat hier wel iets tegen over kan staan als vergoeding voor alle onduidelijkheden en foute inichtingen.  Ik hoor waar jullie mee komen. En dan kan ik dit ook afsluiten.

 

 


Hey @Hullie74, het spijt mij zeer om te lezen dat er verwarring is ontstaan. Laten we even op een rij zetten van wat we nu weten, om er achter te komen wat er misgaat en of er nog onduidelijkheden zijn.  

Voortijdig het nieuwe contract in laten gaan, is niet mogelijk. Het abonnement van je dochter is nu omgezet naar de nieuwe voorwaarden van Kids Sim, omdat het vorige abonnement al was ‘verlopen’. :)
Mocht je daar nog vragen over hebben? Stel ze hier gerust :)

 


Beste Nadia, 

 

Begrijp ik het goed hebben jullie het abonnement van mijn dochter omgezet maar de Kids sim en per wanneer want in mijnkpn app zie ik het hussel abonnement van 150 belminuten en 0 gb nog staan. Mijn voorstel is Kids sim is prima en dan voor de 8 euro wat ik zou betalen. Ik hoor het wel weer. Word er een beetje moe van. 


Krijg ik nu geen reactie meer!!!! 


Hey @Hullie74, zeker krijg je een reactie 🙂 Het spijt mij te lezen dat er verwarring is ontstaan, laat ik daar hopelijk wat duidelijkheid in scheppen.

Kids Sim kan alleen worden besteld met een nieuw nummer of met nummerbehoud vanaf een andere provider.

Het mobiele nummer eindigend op: 149 is op 8 augustus in de kpn winkel Doetinchem vernieuwd met een Sim-Only 0 GB en 150 bel/sms, daarbij is een nieuwe iPhone verkocht en afbetaald. Het nieuwe abonnement is meteen ingegaan want de contractduur van het abonnement was van: 18 aug 2017 t/m 17 aug 2019. Omdat het oude abonnement is verlopen is het vernieuwde abonnement meteen ingegaan. Het toestel is zonder toeslag verkocht door het verlengen (vernieuwen) van het mobiele nummer. De abonnementskosten zijn € 9,00 p/mnd inclusief kpn Hussel korting van € 5,00 p/mnd. 

Ik hoop dat bovenstaande informatie helpt. Mocht je nog vragen hebben? Laat het me dan weten :)


Hey @Hullie74, zeker krijg je een reactie 🙂 Het spijt mij te lezen dat er verwarring is ontstaan, laat ik daar hopelijk wat duidelijkheid in scheppen.

Kids Sim kan alleen worden besteld met een nieuw nummer of met nummerbehoud vanaf een andere provider.

Het mobiele nummer eindigend op: 149 is op 8 augustus in de kpn winkel Doetinchem vernieuwd met een Sim-Only 0 GB en 150 bel/sms, daarbij is een nieuwe iPhone verkocht en afbetaald. Het nieuwe abonnement is meteen ingegaan want de contractduur van het abonnement was van: 18 aug 2017 t/m 17 aug 2019. Omdat het oude abonnement is verlopen is.

 

 

Nou we hebben toen in augustus 2019 met 2 jaar verlengt dus dit klopt niet want in de app stond toen ook echt vanaf april 2021 pas verlengen. Dus het klopt van geen kant. 

Ik wordt zo moe hiervan jullie lichten fout in. Ik zou graag hiervoor iets voor terug zien. Dus laat het horen wat jullie kunnen doen voor alle onduidelijkheden en foutieve informatie. Geen reclame voor jullie. 

 

 


Hoi @Hullie74, erg jammer om te lezen dat je nog niet overtuigt bent van mijn uitleg. Ik kan het niet anders maken. De contractperiode was verlopen en je hebt onlangs in de kpn winkel het abonnement + mobiel vernieuwd. Een lopend contract vernieuwen mag vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract.  Een jaar van te voren is wat gortig, en niet toegestaan. Het systeem zal de vernieuwing van je abonnement dan ook weigeren. Maar misschien hebben jij en de winkelmedewerker ook over andere mobiele contracten gesproken, je geeft aan dat je er 4 hebt? Ik zie dat één van de mobiele nummer volgend jaar juni afloopt. Misschien dat er daardoor verwarring is ontstaan?  


Ben zeker niet overtuigd. Erg jammer. Zie foto dit staat in de mijn kpn allemaal pas volgend jaar verleng aar dus weet waar jij je info vandaan haald. Pffffff weet niet meer of ik nog wel ga verlengen straks met de drie abonnementen. 

 

*Admin: foto aangepast en nummer weggehaald met indrukwekkende photoshop skills. 

 

 


Was het een Sim only?


Ben zeker niet overtuigd. Erg jammer. Zie foto dit staat in de mijn kpn

 

Kijk,  daar wringt dus de schoen…

Het telefoonnummer in de foto eindigt op 827. @Nadia heeft het over een nummer eindigend op 149.

Geef even duidelijk aan over welk nummer het gaat; dan kan @Nadia dat vast nog wel even opnieuw checken.