Skip to main content

Hallo, 

Ik lees dat je kids sim.besteld je gewoon je oude nummer mee kan nemen.

Nu heeft mijn dochter pas een nieuwe telefoon gekocht in de kpn winkel en daar werd gezegt dat duur niet kan.. Vind ik vreemd jullie website staat dat het wel kan. 

Nu moest ik het bestaande abonnement verlengen om de telefoon te kunnen kopen. Maar geen Kids sim mogelijk. Kunnen jullie daar iets voormij in beteken wacht in de winkel kan ik niet verder. We hebben 4 mobiele abonnement en thuis bij jullie lopen.

Gr. Robert 

Het lijkt me verstandig om bovenstaande foto te verwijderen. Tenzij je het nummer van je (gok ik) minderjarige kind op een publiekelijk forum wilt zetten.


Het lijkt me verstandig om bovenstaande foto te verwijderen. Tenzij je het nummer van je (gok ik) minderjarige kind op een publiekelijk forum wilt zetten.

 

 

Ik kan de foto niet verwijderen kunnen jullie dat doen. En het is niet van een. Minderjarig kind. 


Hoi @Hullie74, erg jammer om te lezen dat je nog niet overtuigt bent van mijn uitleg. Ik kan het niet anders maken. De contractperiode was verlopen en je hebt onlangs in de kpn winkel het abonnement + mobiel vernieuwd. Een lopend contract vernieuwen mag vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract.  Een jaar van te voren is wat gortig, en niet toegestaan. Het systeem zal de vernieuwing van je abonnement dan ook weigeren. Maar misschien hebben jij en de winkelmedewerker ook over andere mobiele contracten gesproken, je geeft aan dat je er 4 hebt? Ik zie dat één van de mobiele nummer volgend jaar juni afloopt. Misschien dat er daardoor verwarring is ontstaan?  

 

 

Nou en lopen 2 abonnementen in juni 2021 af en 1 in mei en die van het nummer 149 zou echt pas in juni 2021 aflopen. Dus ik weet waar jullie kijken maar jullie administratie klopt. 

Ik kap er mee want jullie komen niet met een oplossing. Dus overweeg bij jullie weg te gaan volgend jaar 4 abonnementen en thuis abonnement minder. Goed gedaan kpn.


@Hullie74 Was het toevallig een Sim only?

Die mogen namelijk wel gewijzigd worden als ze een bepaalde periode lopen voor een abo met toestel 

 


@Hullie74 Was het toevallig een Sim only?

Die mogen namelijk wel gewijzigd worden als ze een bepaalde periode lopen voor een abo met toestel 

 

Ja sim only


@Hullie74 Was het toevallig een Sim only?

Die mogen namelijk wel gewijzigd worden als ze een bepaalde periode lopen voor een abo met toestel 

 

Ja sim only

Een Sim only kan in de winkel of telefonisch na drie maanden worden verlengd met toestel. Dan breekt KPN het abonnement op en wordt een nieuws abonnement voor 1 of 2 jaar aangegaan. Dit kan sinds vorig jaar en heeft als voordeel dat je niet elke twee jaar een nieuw toestel nodig hebt omdat je bang bent dat tijdens je volgende contract je toestel kapot gaat en geen geld hebt voor een vervangende.
 

Ik weer vrij zeker dat dit ook bij u het geval is geweest en dat het toestel daarom niet los aangeschaft kon worden zonder de toeslag te berekenen. Het personeel in de winkel heeft u volgens mij wat geld bespaard door hem te verlengen. 


@Hullie74 Was het toevallig een Sim only?

Die mogen namelijk wel gewijzigd worden als ze een bepaalde periode lopen voor een abo met toestel 

 

Ja sim only

Een Sim only kan in de winkel of telefonisch na drie maanden worden verlengd met toestel. Dan breekt KPN het abonnement op en wordt een nieuws abonnement voor 1 of 2 jaar aangegaan. Dit kan sinds vorig jaar en heeft als voordeel dat je niet elke twee jaar een nieuw toestel nodig hebt omdat je bang bent dat tijdens je volgende contract je toestel kapot gaat en geen geld hebt voor een vervangende.
 

Ik weer vrij zeker dat dit ook bij u het geval is geweest en dat het toestel daarom niet los aangeschaft kon worden zonder de toeslag te berekenen. Het personeel in de winkel heeft u volgens mij wat geld bespaard door hem te verlengen. 

 

 

He he, eindelijk een duidelijk antwoord, maar ze hebben in de winkel dit niet zo verteld. Ze hebben in de winkel echt aangegeven dat een los in geen mogelijkheid was om te kopen ook niet met een toeslag.

Dan sluiten we nu deze discussie en is het mij nu duidelijk. 


Hallo, 

Ik lees dat je kids sim.besteld je gewoon je oude nummer mee kan nemen.

Nu heeft mijn dochter pas een nieuwe telefoon gekocht in de kpn winkel en daar werd gezegt dat duur niet kan.. Vind ik vreemd jullie website staat dat het wel kan. 

Nu moest ik het bestaande abonnement verlengen om de telefoon te kunnen kopen. Maar geen Kids sim mogelijk. Kunnen jullie daar iets voormij in beteken wacht in de winkel kan ik niet verder. We hebben 4 mobiele abonnement en thuis bij jullie lopen.

Gr. Robert 


Zonet een vreemd commercieel gesprek meegemaakt:

Hallo, mijn zoon van 14 wil graag zijn bestaande abonnement verlengen voor 2 jaar. We hebben thuis alles van KPN, internet, TV, vaste telefonie en prive en zakelijke mobiele abonnementen. Kan mijn zoon dan op een Kids SIM -SIM only abonnement?

  • Ja hoor, dat kan

En kan nummerbehoud dan ook?

  • Nee, dat is niet mogelijk. Dat kan alleen als hij vanaf een abonnement vanaf een andere provider komt.

En kunnen we dan nummerbehoud regelen door dit abonnement te laten aflopen, en dan een nieuw Kids SIM te nemen?

  • In de wacht……. Nee, dat kan ook niet!

Helder, duidelijk, dank voor uw tijd. Dan gaan we het nu bij een andere provider regelen. Prettige avond!

  • Is goed hoor, fijne avond!

 

Ik weet het niet hoor, maar kan de produktontwikkelaar die dit bedacht heeft een flinke bonus krijgen?


@Architect Voor verlengen heb je geen nummerbehoud nodig daar is al wat fout.

De vraag is of je een bestaand (wat dus verlengbaar is) abonnement kan verlengen in een kids sim.

Een moderator zal deze vraag oppakken en je verder helpen sowieso heeft degene die je hielp je de hele verkeerde weg opgestuurd.