Skip to main content

In ons huishouden hebben we 2 Kids sim abonnementen. Een groot en zeer storend verschil met onze reguliere abonnementen vind ik dat bij het opgebruiken van de bundel, de dataverbinding stopt.
Bij de reguliere abonnementen zegt KPN: “Als je je internetbundel hebt verbruikt, blijf je bij KPN gewoon online zonder extra kosten. Wel verlaagt je internetsnelheid naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid tot het einde van de maand.”

Als mijn kinderen zonder het te weten door hun bundel heen zijn, hebben ze meestal ook niet door dat ze geen WhatsApp berichten kunnen sturen/ontvangen. Ook het kijken waar ze zijn (met FamilyLink) stopt dan.

Juist met de kinder abonnementen zou ik het zeer wenselijk en zelfs veiliger vinden als de dataverbinding blijft bestaan, ook na het verbruiken van de bundel; met aangepaste snelheid lijkt me wel logisch.

Ik ben geen expert op het gebied van KPN Mobiel maar heb wel even zitten zoeken. Ik zie eigenlijk nergens dat dit zo hoort te gaan. Ik zo (bijvoorbeeld hier) juist dat het net zo zou moeten gaan als bij reguliere abonnementen. Dus dat de snelheid verlaagd wordt naar 64 Kbit.

Met als groot verschil dat je geen bundel kan bijkopen voor die maand. Wel kan je extra MB's delen uiteraard.

 

Toch even wachten op het antwoord van een Webcare medewerker. Kan wel een dag duren gezien de drukte op het forum (en de vakantie waarschijnlijk).


Hallo @SandervanDiepen, goed dat je dit aangeeft.

Wat @Ward_ zegt, klopt. Ook bij een Kids Sim wordt de snelheid verlaagd als de bundel op is. De snelheid wordt verlaagd naar 64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload. Dit is de maximale snelheid. Afhankelijk van de verbinding kan de snelheid lager liggen. Hierdoor kan het zijn dat Whatsapp berichten versturen/ontvangen ook niet lukt. Het zou ook kunnen dat hierdoor FamilyLink niet meer werkt. Niet omdat er helemaal geen snelheid is, maar omdat het te traag is.

Ik zou je willen adviseren om via jouw KPN account het verbruik van jouw kinderen in de gaten te houden. Als de MB's dan bijna op zijn, kan jij MB's delen, zodat je kinderen niet zonder komen te zitten.