Skip to main content

Als ik een Kids Sim bestel, met een E-Sim, dan zou ik deze toch kunnen activeren in de Watch van mijn kind?

Werkt dit of is dit nog niet mogelijk?

Bedankt.

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @mregeling 

Helaas is dat niet mogelijk, je kunt de E-sim niet gebruiken in de Watch van je kind.
Daarnaast heeft KPN daar een speciale E-sim voor, namelijk multisim die je op de Samsung of Apple Watch kunt activeren.

Maar ook de multisim is niet mogelijk, in combinatie met een Kids Sim abonnement.

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen.
  • Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.
  • Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk.
  • Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).
  • Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.
  • Multisim is niet mogelijk.
  • Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Multisim is uitsluitend mogelijk bij de reguliere KPN mobiele abonnementen.

Hallo,

Ik heb 2x een kids sim besteld in de veronderstelling dat ik ze kon gebruiken voor in de Apple Watch. Later bleek dat Apple Watch for Kids niet ondersteund wordt door KPN en je ook je fysieke SIM actief moet houden.

Nu heb ik twee oude iPhones gepakt en 2x Multisim probleemloos op de Watch geactiveerd i.c.m. de Kids Sim. Beetje dure oplossing alleen. Maar werkt verder wel goed.

Dit werd ook geadviseerd bij het KPN-servicenummer.

Dus bovenstaande informatie lijkt achterhaald?

Nou ben ik ernstig in verwarring. Ik heb precies zoals Chello een apple watch cellular gekocht met de bedoeling deze zonder telefoon door mijn kind te laten gebruiken. 

Ik heb een standaard kpn abonnement aangeschaft om aan deze apple watch te koppelen met multisim.

Na veel gedoe ben ik er met apple care service achter gekomen dat ik geen gezinsaccount van mijn kind kan koppelen aan de apple watch op deze manier. De knop “mobiele netwerk” is dan uitgegrijsd in de apple watch app op mijn telefoon. Als ik mijn eigen account koppel dan werkt het wel.

begrijp ik nu dat het wel zou werken als ik een kids sim abonnement zou aanschaffen? Ondanks dat op de site staat dat multisim hier niet zou werken?

erg verwarrend allemaal!

Wat @Chello1980 schrijft snap ik ook niet helemaal. Wat hebben die oude iphones er mee te maken? 

Volgens de kennisbank geldt het volgende:

Werkt Multisim ook in combinatie met een Kids Sim abonnement?

Ja! Multisim kun je ook in combinatie met Kids Sim gebruiken

Ok. Maar dat kids abonnement moet je dan op een telefoon gebruiken en daarnaast 5 euro extra betalen voor multisim voor op de watch.

Je kan dus niet dat Kids abonnement rechtstreeks in de watch gebruiken.

Begrijp ik dat goed?

Als je op je eigen abonnement multisim aanvraagt, deze voor een watch gebruikt en je geeft die watch aan je kind. Wat gebeurt er dan? Krijgt je kind dan ook alle meldingen die voor jou bedoeld zijn?

Ok. Maar dat kids abonnement moet je dan op een telefoon gebruiken en daarnaast 5 euro extra betalen voor multisim voor op de watch.

Je kan dus niet dat Kids abonnement rechtstreeks in de watch gebruiken.

Begrijp ik dat goed?

Als je op je eigen abonnement multisim aanvraagt, deze voor een watch gebruikt en je geeft die watch aan je kind. Wat gebeurt er dan? Krijgt je kind dan ook alle meldingen die voor jou bedoeld zijn?

Ik neem aan van wel, want dan gebruik je hetzelfde nummer.

het zou goed zijn als kpn specifiek voor apple watch voor kids een instructie zou schrijven 

De multisim zal dan wel voor de Kids Sim actief gemaakt moeten worden. Dus echt aanvragen bij de Kids Sim. 

Nogmaals een verzoek om meer duidelijkheid/ instructies. Ik heb op basis van de informatie hier nu een kids sim abonnement aan het abonnement van mijn vrouw gekoppeld. Echter, als ik dit telefoon nummer in de kpn app aan het abonnement van mijn vrouw wil koppelen krijg ik de melding dat het nummer niet herkent wordt. Ik heb geen nummerbehoud aangevraagd. Hoe nu verder? Hoe activeer ik nu de esim van de kids sim (zucht) op de telefoon van mijn vrouw zodat ik de apple watch kan koppelen?

Om een een e-sim te activeren is er een instructie in de Kennisbank: E-sim activeren Dat is ook de instructie die opgaat voor een e-sim bij Kids Sim. Multisim is echter iets anders dan e-sim. 

Reageer