Skip to main content
Beantwoord

Kids Sim met een E-Sim. Kan ik die activeren in de watch van mijn kind?

• 15 oktober 2024
  • 11 reacties
  • 289 keer bekeken

Als ik een Kids Sim bestel, met een E-Sim, dan zou ik deze toch kunnen activeren in de Watch van mijn kind?

Werkt dit of is dit nog niet mogelijk?

Bedankt.

Admin: Eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Volgens de kennisbank geldt het volgende:

Werkt Multisim ook in combinatie met een Kids Sim abonnement?

Ja! Multisim kun je ook in combinatie met Kids Sim gebruiken

Bekijk origineel

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hoi @mregeling 

Helaas is dat niet mogelijk, je kunt de E-sim niet gebruiken in de Watch van je kind.
Daarnaast heeft KPN daar een speciale E-sim voor, namelijk multisim die je op de Samsung of Apple Watch kunt activeren.

Maar ook de multisim is niet mogelijk, in combinatie met een Kids Sim abonnement.

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen.
  • Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.
  • Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk.
  • Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).
  • Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.
  • Multisim is niet mogelijk.
  • Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Multisim is uitsluitend mogelijk bij de reguliere KPN mobiele abonnementen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 oktober 2024

Hallo,

Ik heb 2x een kids sim besteld in de veronderstelling dat ik ze kon gebruiken voor in de Apple Watch. Later bleek dat Apple Watch for Kids niet ondersteund wordt door KPN en je ook je fysieke SIM actief moet houden.

Nu heb ik twee oude iPhones gepakt en 2x Multisim probleemloos op de Watch geactiveerd i.c.m. de Kids Sim. Beetje dure oplossing alleen. Maar werkt verder wel goed.

Dit werd ook geadviseerd bij het KPN-servicenummer.

Dus bovenstaande informatie lijkt achterhaald?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 oktober 2024

Nou ben ik ernstig in verwarring. Ik heb precies zoals Chello een apple watch cellular gekocht met de bedoeling deze zonder telefoon door mijn kind te laten gebruiken. 

Ik heb een standaard kpn abonnement aangeschaft om aan deze apple watch te koppelen met multisim.

Na veel gedoe ben ik er met apple care service achter gekomen dat ik geen gezinsaccount van mijn kind kan koppelen aan de apple watch op deze manier. De knop “mobiele netwerk” is dan uitgegrijsd in de apple watch app op mijn telefoon. Als ik mijn eigen account koppel dan werkt het wel.

begrijp ik nu dat het wel zou werken als ik een kids sim abonnement zou aanschaffen? Ondanks dat op de site staat dat multisim hier niet zou werken?

erg verwarrend allemaal!

• 2615 reacties
  • 27 oktober 2024

Wat @Chello1980 schrijft snap ik ook niet helemaal. Wat hebben die oude iphones er mee te maken? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10558 reacties
  • Antwoord
  • 28 oktober 2024

• 2615 reacties
  • 28 oktober 2024
Jeroen van KPN schreef:

Ok. Maar dat kids abonnement moet je dan op een telefoon gebruiken en daarnaast 5 euro extra betalen voor multisim voor op de watch.

Je kan dus niet dat Kids abonnement rechtstreeks in de watch gebruiken.

Begrijp ik dat goed?

Als je op je eigen abonnement multisim aanvraagt, deze voor een watch gebruikt en je geeft die watch aan je kind. Wat gebeurt er dan? Krijgt je kind dan ook alle meldingen die voor jou bedoeld zijn?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 oktober 2024
Marlon92 schreef:
Jeroen van KPN schreef:

Ok. Maar dat kids abonnement moet je dan op een telefoon gebruiken en daarnaast 5 euro extra betalen voor multisim voor op de watch.

Je kan dus niet dat Kids abonnement rechtstreeks in de watch gebruiken.

Begrijp ik dat goed?

Als je op je eigen abonnement multisim aanvraagt, deze voor een watch gebruikt en je geeft die watch aan je kind. Wat gebeurt er dan? Krijgt je kind dan ook alle meldingen die voor jou bedoeld zijn?

Ik neem aan van wel, want dan gebruik je hetzelfde nummer.

het zou goed zijn als kpn specifiek voor apple watch voor kids een instructie zou schrijven 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10558 reacties
  • 29 oktober 2024

De multisim zal dan wel voor de Kids Sim actief gemaakt moeten worden. Dus echt aanvragen bij de Kids Sim. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 oktober 2024

Nogmaals een verzoek om meer duidelijkheid/ instructies. Ik heb op basis van de informatie hier nu een kids sim abonnement aan het abonnement van mijn vrouw gekoppeld. Echter, als ik dit telefoon nummer in de kpn app aan het abonnement van mijn vrouw wil koppelen krijg ik de melding dat het nummer niet herkent wordt. Ik heb geen nummerbehoud aangevraagd. Hoe nu verder? Hoe activeer ik nu de esim van de kids sim (zucht) op de telefoon van mijn vrouw zodat ik de apple watch kan koppelen?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10558 reacties
  • 31 oktober 2024

Om een een e-sim te activeren is er een instructie in de Kennisbank: E-sim activeren Dat is ook de instructie die opgaat voor een e-sim bij Kids Sim. Multisim is echter iets anders dan e-sim. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 januari 2025

Hallo allemaal,

Ik heb nog niet alle mogelijkheden compleet bekeken, maar wil graag de volgende observatie toevoegen.

Het bovenstaande in acht genomen is - voor diegenen die het wenselijk achten - een dure oplossing voor een cellular Apple Watch met e-sim/multi-sim voor kinderen mogelijk.

Voor de mensen met een wat kleinere beurs lijken er ook mogelijkheden. Imho opvoedkundig misschien zelfs beter dan de dure oplossing, omdat het zelfstandigheid en (data-) zuinigheid in de hand lijkt te werken.

Voor diegenen die hun kinderen dus ietwat ouderwets willen opvoeden - met de belangrijkste voordelen van de tijd waarin we leven - lijkt het volgende mogelijk met een cellular Apple Watch, ook de wat oudere modellen:

• Een kinderaccount kan worden aangemaakt onder Gezin op de iPhone van één van de ouders/voogden, wellicht ook beide.
  • Een Watch kan direct worden toegevoegd voor dit minderjarige familielid.
  • Voor kinderen met een iPhone kan deze kinderaccount ook worden gekoppeld aan een iPhone, evt met sim-kaart, ook prepaid.
  • Aan deze iPhone kan ook een Watch worden toegewezen.
  • In beide gevallen lijkt volledige controle over de instellingen van de Watch (en eventueel de iPhone), inclusief het beheren van contacten, mogelijk. Dit middels Schermtijd en Schooltijd in de gezinsomgeving van Apple.
  • In beide gevallen kan een kind op de Watch, met wifi, gebruik maken van Facetime-audio en iMessage, en een aantal andere functionaliteiten. Locatie is/lijkt beschikbaar bij contact met een WiFi-netwerk.
  • WiFi op de Watch kan verbinden met de hotspot op een andere iPhone.

Nu het belangrijkste, imho:

• Het belangrijkste aspect van deze opzet - dus met een cellular Apple Watch - lijkt dat de SOS-functie beschikbaar blijft, op een zelfde manier als op een iPhone. 
  • Op het moment dat de SOS-functie door het kind geactiveerd wordt, belt de Apple Watch cellular 112, zelfs zonder verbinding met Bluetooth, WiFi of een GSM netwerk.
  • Dus ook zonder e-sim/multi-sim, en vermoedelijk nagenoeg wereldwijd.
  • Zonder betaalde data-verbinding (e-sim/multi-sim) wordt er mogelijk geen locatie gestuurd en worden er volgens mij mogelijk geen Berichten verstuurd naar Noodcontacten.
  • Dit staat beschreven in de Apple Watch handleiding voor SOS-gebruik.
  • In vergelijking met een normaal telefoontje duurt het iets langer om de verbinding met de 112-centrale op te bouwen. Voordat de verbinding opgebouwd wordt, tijdens de aftelklok, wordt er duidelijk hoorbaar een sirene/alarm afgespeeld.

Niet onbelangrijk:

• Misbruik van 112 is niet toegestaan, dus testen ook niet.
  • In overleg met 0900-8844 heb ik besloten dit te posten, met namens de Politie het uitdrukkelijke verzoek om te benadrukken dat testen niet toegestaan is. Dit om te voorkomen dat het 112-netwerk overbelast wordt, of dat de centrale niet bereikbaar is voor mensen die het echt nodig hebben.
  • Kinderen moeten duidelijk worden geïnstrueerd voor het toepassen van deze functionaliteit.
  • Ouders of voogden blijven verantwoordelijk voor het gebruik of misbruik hiervan.
  • De functionaliteit kan een bijdrage leveren aan de veiligheid en zelfstandigheid van onze kinderen.
  • Het kind wordt alleen ‘gevolgd’ als de Watch verbinding heeft met een WiFi-netwerk en de opzet respecteert zo - min of meer - de privacy van het kind.

Voor gebruikertjes van een iPhone is ook o.a. de app 112NL in veel talen beschikbaar. Meer functionaliteit maar voor zover ik kan lezen vereist deze app wel een mobiel abonnement. Meer informatie en links beschikbaar op o.a.  Rijksoverheid.nl en de FAQ 112.

Mvg, Bas.

Reageer