Skip to main content

Abbo is omgezet van kids sim naar normaal abonnement, alleen doet het mobiel internet het niet en kanĀ  je niet bellen wel gebeld worden.

Hoi @Arjan_BĀ en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat dit toestel niet bereikbaar is. Heb je hem al opnieuw opgestart sinds dit speelt? Zo ja, kijk dan of het lukt om handmatig met een andere provider daar te verbinden via de netwerkinstellingen. Vaak is er dan wel verbinding. šŸ™‚ Laat je weten of het gelukt is? Mocht je bellen trouwens prettiger vinden, dan kun je ons vanuit het buitenland ook bereiken via +316 1200 1200.Ā 


Bovenstaande stappen al geprobeerd, handmatig een netwerk geselecteerd ( gelijk als mijn mobiele toestel) , heeft even internet gehad,Ā  niet kunnen bellen . Nu beide niet meer...


Heel vreemd. Dat het even wel werkte lijkt er wel op te duiden dat de verbinding actief is. Wat als je de simkaart waar het om gaat test in een ander toestel? Hoe gaat het dan?Ā 


Heb hier geen klein pinnetje beschikbaar om de sim kaart eruit te halen, mobiele data (WhatsApp e.d.) werkt nu wel zonder wifi , kan alleen nog maar gebeld worden en zelf niet bellen. Ligt dit niet aan de sim-kaart omdat het van kids sim overgezet is naar een gewoon abbo of kun je hier in mijnkpn nog instellingen veranderen ?


Heb je ook geen oorbel bij de hand toevallig? Daar doe ik het zelf altijd mee. De achterkanten van steekoorbellen kunnen ook gebruikt worden om het simkaartje eruit te halen, naalden e.d. werken ook. Puur om te testen dat het in een ander toestel wel goed gaat, dan weten we dat we het in de toestelinstellingen moeten zoeken bijvoorbeeld, of dat het toch in de aansluiting/simkaart zit. In je MijnKPN kun je dit niet aanpassen, maar je kunt wel jeĀ forumprofielĀ aanvullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik zien hoe de instellingen bij ons staan.Ā 


Heb deĀ gegevens in het profiel aangepast.


Het is inmiddels gelukt om de sim-kaart in een ander toestel testen die wel kan bellen, helaas met hetzelfde negagieve resultaat.


Dankje! En super dat je dit getest hebt. Ik heb de instellingen gecontroleerd en er stond een blokkade op de uitgaande internationale gesprekken. Ik vermoed omdat het een Kids Sim is en er zo eventuele extra kosten voorkomen worden, maar ik kan het in de voorwaarden niet vinden. šŸ˜• Ik heb de blokkade nu uitgezet. Mocht het na een uur nog niet werken, herstart dan het toestel even. Daarna zou het weer moeten werken!


Hoi Sanne,

Bedankt voor je reactie, er kan nu welĀ gebeld worden, helaas dat dit pas aan het einde van onze vakantie is...


Dat is inderdaad jammer, maar met de volgende vakantie moet het direct goed gaan. Zo niet, dan weet je het forum te vinden. šŸ™‚ Hopelijk hebben jullie een leuke vakantie gehad!Ā