Skip to main content

Mijn dochter heeft een kidsabonnement en is door haar data heen. Het zou zo moeten zijn dat de snelheid dan langer zou zijn, maar het werkt helemaal niet. Al bij kpn gemeld, maar die wisten niet hoe dit kan. We zitten op dit moment in Spanje. Van alles al geprobeerd, andere netwerken, zelfsĀ harde resetĀ ,Ā maar geen resultaat. Ze heeft een iPhone XRĀ 

Weet iemand een oplossing ?Ā 

Hallo @CampoamorĀ , als de data op is valĀ je terug naar een lage snelheid, 64Kbit/s down en 32Kbit/s up.

Daarmee kun je in de praktijk een een mail sturen, Whats-appen zonder plaatjes, smsā€™en etc.

Internetten, zoals buitenradar of iets dergelijks kun je dan vergeten.

Ā 


Ze kan ookĀ niet appen, krijgt geen verbinding.

Bellen kan ze gelukkig welĀ 


Hallo @CampoamorĀ , handmatig een provider opzoeken die dat wel kan, maar het kan ook zijn, dat die lage snelheid in het buitenland door de providers daar niet (meer) ondersteund wordt.

Bellen en SMSā€™en moet blijven kunnen.

Ā 


Het gekke is dat het bijĀ mijn man wel werkt, en die is ook al door zijn data heen.


Hallo @CampoamorĀ even de instellingen van beide toestellen vergelijken en waar nodig aanpassen.

Ā 


Dat hebben we al gedaan, maar zonder resultaat.

Het gekke is dat toenĀ ze nog data had wel alles naar behoren werkte.

Ik denk dat we maar even wachten tot we terug in Nederland zijn en dan kijken of ze hetzelfde probleem daar ook heeft.

TochĀ bedankt voor de hulp.


In Nederland heeft ze het probleem niet.

Wat het dan precies is geweest kan KPN mij niet vertellen,.

Ik denk dat het toch iets met de kidssimkaart te maken heeft icm buitenlands netwerk.

Zou fijn zijn als kpn dit zou kunnen uitzoeken.