Skip to main content

Mijn zoons hebben beide een kids sim abo bij KPN. In Oostenrijk werkte in beide gevallen de data-verbinding nog; in Italie werkt die van zoon 1 niet meer (iPhone 11) en zoon 2 nog wel (iPhone 12 mini). Instellingen staan echt goed.

Bij zoon 1 zie je dus geen ‘4G’ of ‘3G’ of ‘5G’ staan naast de streepjes van de sterkte van de gsm-verbinding. Roaming staat aan.

Handmatig een ander netwerk kiezen helpt niet.

Ik lees overal dat er dan iets moet worden gereset door KPN. Zou KPN dat voor mijn zoon kunnen doen?

Hoi @Sjoerd Selen en welkom hier op ons forum :)

Wat vreemd dat de dataverbinding van zoon 1 niet meer werkt. Ik neem aan dat hij zijn toestel ook al een keer uit - en aan heeft gezet? Dat is altijd aan te raden zodra je over de grens gaat. Verder geef je aan dat je hebt gelezen dat er iets door ons moet worden gereset, wat bedoel je daar precies mee en waar heb je dat gelezen? Ik kan natuurlijk altijd even checken of de instellingen van zijn aansluiting hier goed staan al verwacht van wel. Als dit niet goed stond, zou zoon 1 ook in Oostenrijk problemen moeten hebben ervaren! Jullie zijn op dit moment nog steeds in Italië? Kunnen je zoons, puur om te testen, de simkaart eens omwisselen? Dus de simkaart van zoon 1 in het toestel van zoon 2 en vice versa? Op die manier kunnen we wellicht de nodige zaken alvast uitsluiten.