Skip to main content

Goedemorgen,

Mijn zoon is nu naar Berlijn en nu blijkt dat zijn kids Sim geen 4G en bereik heeft. Dit terwijl wij daar normaal geen problemen mee hebben in het buitenland. Roaming staat aan, netwerkselectie staat op automatisch, aan en uit gedaan, maar niets helpt. Iemand enig idee wat te doen??

Hi Tascha, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Kan hij wel bellen en gebeld worden of dat ook niet? Zou hij ook kunnen proberen om netwerken handmatig te selecteren en meerdere proberen?


Dank! Nee bellen en gebeld worden kan ook niet. Handmatig selecteren kon ook niet. Fijn dat je mee denkt!


Dank! Nee bellen en gebeld worden kan ook niet. Handmatig selecteren kon ook niet. Fijn dat je mee denkt!

Wat ben jij gelukkig, onze KPN mobiele telefoon is al onbruikbaar in Emmerik 10 km over de grens met Nederland. Trouwens de andere van I Mobile ook, want die gebruiken blijkbaar niet de Duitse I-Mobile. 

Ik weet het, ik steel een topic, maar in Topics hierover komt nooit een gedegen antwoord. 


Volgens mij moet bellen, sms’en en data verbruik in de EU voor Kids-Sim gedeblokkeerd worden. Toen ik voor mijn twee kids eind vorig jaar één abonnement en Februari/maart dit jaar de 2e afsloot werd mij medegedeeld dat EU per default voor Kids-Sim geblokkeerd is.

Als je even je profiel aanvult met je gegevens dan kan het misschien gemakkelijker worden nagekeken of deze optie gewoon vrijgegeven is.

Buiten de EU werkt het sowieso niet maar in de EU zou het dus moeten werken - mits vrijgegeven is mij verteld.

 

 

Wat ook kan is dat deze situatie ook van toepassing is bij jou:

Eerstelijns ziet geen blokkades, maar tweedelijns medewerker ziet dat toch iets niet helemaal goed staat, corrigeert dit en na toestel herstart werkt het alsnog.


Wat gek dit, ik zie namelijk wel dat er vandaag is gebeld met dat nummer. 

Dank! Nee bellen en gebeld worden kan ook niet. Handmatig selecteren kon ook niet. Fijn dat je mee denkt!

Wat bedoel je hier precies mee? Wanneer de optie automatisch wordt uitgezet horen er handmatig netwerken te kunnen worden geselecteerd. Waar loopt hij hier precies vast?


Vandaag wel ja. Hij is inmiddels weer terug in Nederland.