Skip to main content

Klacht over de kosten voor het afkopen van mobiel abonnement en direct opzeggen

  • June 25, 2026
  • 0 reacties
  • 27 keer bekeken

Goedemiddag,

Omdat ik mijn klachten zwart op wit in een klachtenformulier moest insturen,maar dat formulier in geen velden of wegen is te vinden, start ik hier mijn topic.

Ik belde vandaag 14.36 uur naar uw klantenservice en ik vroeg of ik mijn mobiel abonnement, wat nog loopt tot 30 september, eerder kon afkopen, want ik wil graag over naar simyo, omdat dat voor mij goedkoper is.

Ja, dat kon zei de dame en ik werd doorverbonden naar een meneer.

Ik vertelde meneer of ik het restant van mijn abonnement in 1x kon betalen zodat ik door simyo mijn telefoonnummer over kon laten nemen. Mijn abonnement loopt tot 30 september 2026.

Dat kon zei hij. Ik vroeg of hij toevallig al een bericht van simyo binnen had om mijn tel.nr. over te nemen, maar dat had hij niet.

Oke zei ik, dan komt dat nog. En toen zei meneer dat ik voor 5 juni gratis had kunnen overstappen maar nu niet meer, nu waren er kosten aan verbonden.

Ik begreep er niks van, waarom moet ik extra (een boete) betalen als ik mijn contract tot 30 september in 1x aan kpn wil betalen?? 

Hij zei dat dat bij alle providers zo was en ging uitrekenen hoeveel de boete voor mij zou worden.

Ik werd boos en voelde me best genaaid, want wij zijn al jaren klant van kpn, met internet en tv en voor deze telefoon nu bijna 2 jaar. Ik wilde gewoon betalen wat nodig was, maar waarom moest ik dan nog een boete betalen ? 

Ik zei dat mijn telefoon nog goed werkt en ik daarom overging voor simonly bij simyo en als ik in de toekomst dan weer een mooie aanbieding van telefoon met abonnement tegenkwam, ik evt. weer naar kpn terug kon komen.

Maar nee, ik moest een boete betalen,voor 5 juni was het gratis overstappen. Ik vroeg hoe kon ik dat weten en waar stond dat? Ik zou een email gehad moeten hebben. Nou zei ik, ik heb alleen een email waarin ik tot 5 juni gratis kon verlengen, dus ik begreep echt niet waar hij het over had. En toendertijd had ik nog geen intentie om al naar simyo te gaan.

Hij vertelde dat de boete €58,50 zou zijn, waardoor ik aangaf dat ik het daar helemaal niet mee eens was en ik was boos en ik vroeg meerdere keren om uitleg, omdat ik het echt niet begreep. Uiteindelijk zei ik: nou, doe dan maar, maar dan zal ik later nooit terugkeren als klant bij kpn met mijn mobiel en zijn jullie kwa mobiel dus echt een klant kwijt.

Omdat ik het niet kon geloven zei ik nog: maar die €58,50, komt dat er echt bovenop of zijn dat de totaalkosten tot en met einde contract. Maar dit hoorde hij niet meer, want wat blijkt nou, hij had de hoorn na het woordje maar er al op gegooid en direct mijn telefoon afgesloten!!!!

Ik snapte pas wat hij had gedaan toen ik terug wilde bellen en ik een pieptoon kreeg, ik kon niet meer bellen. Mijn man belde mij, maar hij kreeg een niet-bestaande telefoonpiep !! Dit was toch te erg voor woorden ?! Ja ik was boos, ja, ik was het er niet mee eens, maar de hoorn erop gooien en mijn telefoon compleet afsluiten !!!!! Hoe onbeschoft kan je zijn?? Ik had niet gescholden tegen hem, niks, ik was alleen boos en verontwaardigd dat ik gestraft werd met een boete terwijl ik gewoon mijn kosten tot einde abonnementslooptijd wilde betalen en mijn nummer mee wil nemen naar simyo.

Ik heb vanaf de eerste dame 6min 16 sec gebeld met uw klantenservice, dus heel lang was het gesprek met meneer niet.

Direct hierna heb ik met mijn huistelefoon weer met KPN gebeld en kreeg ik contact met Cloe, dat was tegen 14.50 uur.

Zij zat met haar oren te klapperen en wist niet wat ze hoorde ! Zij heeft contact gelegd met de manager/leidinggevende en zij heeft mijn telefoon weer gedeblokkeerd.

Ik heb haar gezegd dat u echt de opname van het gesprek met meneer moeten afluisteren, want zo ga je echt niet met klanten om !! Te idioot voor worden. Als meneer niet met een boze klant om kan gaan, dan vraagt hij maar een collega, maar dit wat hij gedaan heeft KAN ECHT NIET ! 

En nu..... mijn telefoon doet het nu weer, maar uw KPN-medewerker heeft contractbreuk gepleegd en nu verzoek ik u direct mij de resterende abonnementskosten (niet telefoonkosten) kwijt te schelden, plus die vage €58,50.

KPN mag niet zomaar éénzijdig een contract beëindigen en al helemaal niet op deze manier.

Het was duidelijk dat het ging om een overstap, niet om opzeggen. U heeft dus het contract verbroken, en nu kan het contract nietig verklaard worden.

Ik eis als tegemoetkoming voor deze grove fout en contactbreuk dat KPN de resterende maanden van mijn abonnement plus de vage boete van €58,50 kwijtscheldt. De kosten voor de telefoon betaal ik uiteraard, want de telefoon behoud ik gewoon.

Ik wil dat mijn contract kosteloos en het liefst zo snel mogelijk, maar wel op een samen overeengekomen datum wordt opgezegd en dat mijn telefoonnummer wordt overgenomen door simyo. 

Dit telefoonnummer is voor mij van grote emotionele waarde, omdat dit nummer van mijn (helaas in 2015 overleden) moeder is geweest.

Tevens wil ik u zeggen dat ik ten alle tijde bereikbaar MOET zijn via mijn mobiel. Mijn man is ernstig ziek en als er iets met hem gebeurd MOET hij mij kunnen bereiken, zodat ik direct naar hem toe kan. Godzijdank zat hij tijdens deze afsluiting naast mij, maar het had anders kunnen zijn, waardoor mijn man dus gevaar loopt door zo'n idiote medewerker.

Ik verwacht heel snel een juiste oplossing en kwijtschelding van mijn contract.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Het is bijzonder dat je het niet gevonden hebt, want de link naar de klachtenprocedure pagina was toch wel makkelijk te vinden. 

Die weg bewandelen lijkt mij interessanter dan een forumtopic op klant-helpt-klant community.Â