Skip to main content

Enkele maanden geleden hebben we gekeken om KPN mobiel te nemen voor 2 extra mobiele nummers. Deze nummers gebruiken nauwelijks data en bellen niet veel. De abonnementen bij KPN zijn dan 14 euro en bij Simyo ben je klaar voor 9 euro. De keuze was dus gevallen op Simyo en alles was geregeld inclusief nummerbehoud.

 

Een week later belde KPN vanwege de overstap service en wilde ons alsnog overhalen. Ik gaf direct aan dat 14 euro en 9 bij Simyo hem niet ging worden. De medewerker zette mij in de wacht en kwam terug. Hij had overleg gehad en mocht beide nummers opvoeren voor 11,50 euro en zonder aansluitkosten omdat we trouwe klanten van KPN zijn. Daar stemde we mee in. 1 nummer kon direct en de andere helaas nog niet. De medewerker gaf aan om vooral tegen die tijd contact te zoeken voor een mogelijkheid. Vanzelfsprekend heb ik dat gedaan via de live chat (domste wat je kan doen) van KPN. KPN had inmiddels alleen nog 3 GB en 150 minuten als aanbod. De medewerkster kon ook deze voor 11,50 euro aanbieden. Dat kon ze echter pas toevoegen zodra het abonnement inging dus in de bevestiging stond 14 euro. (dom dat ik daar in trap!) 

 

Onlangs ging er iets anders fout via de livechat van KPN (tja, die chat is gewoon slecht) en toen begon ik hierover. De medewerker aan de telefoon gaf direct aan dat 11,50 euro hem echt niet ging worden. We konden toen nog annuleren. Maar vol goede trouw wilde ik de medewerkster van de livechat het voordeel van de twijfel geven want ze heeft beloofd dit te regelen als het nummer actief is. Opnieuw natuurlijk erg dom om hier in te trappen 🙈 Inmiddels is het abonnement 1 week actief en staat er gewoon 14 euro. Ik heb wederom van de week de live chat geopend. Er was niets mogelijk en bleef echt 14 euro. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik bewijs (Lees chat opgeslagen) heb dat dit is beloofd voor 11,50 euro. De medewerker van de live chat ging haar collega mailen dat ze dit moet oplossen. we zijn 1 week verder en geen oplossing of reactie van deze medewerker die de belofte niet nakomt.
 

Concreet:

 

  • Graag zien we dat KPN alsnog de 11,50 euro zoals beloofd in de chat regelt
  • Indien bovenstaande niet kan, ben ik van mening dat KPN ivm valse beloftes zonder verdere kosten dit mobiele abonnement per direct omzet naar prepaid zodat we hem alsnog migreren naar Simyo. De aansluitkosten zouden dan vergoed moeten worden 

Uiteraard hoop ik dat KPN alsnog de 11,50 gaat regelen zodat het nummer gewoon bij KPN blijft. We hebben immers 3 mobiele nummers en vaste diensten bij KPN.

 

Ik heb het mobiele nummer in mijn profiel gezet.

 

Edit:

 

Nog even voor de duidelijkheid. De medewerker die toen belde voor de overstap service heeft het voor het ene nummer gewoon goed geregeld. Dat andere nummer ging toen niet en is via de live chat geregeld.

 

Ik wil de livechat met alle liefde mailen.

€ 11,50 is gewoon de normale prijs voor een abonnement met 150 belminuten en 1000 mb data. Dat abonnement heb ik ook.

Moet je wel internet thuis ook van KPN hebben. Dan krijg je die € 2,50 korting. En als ik uw profiel mag geloven, dan heeft u dat ook, internet thuis.


@Nick83,

Klopt inderdaad! 😃 Echter bood de medewerkster 3 GB + 150 belminuten aan voor 11,50 euro. 


@Nick83,

Klopt inderdaad! 😃 Echter bood de medewerkster 3 GB + 150 belminuten aan voor 11,50 euro. 

Dan zal die wel in de war geweest zijn.


@Nick83,

Klopt inderdaad! 😃 Echter bood de medewerkster 3 GB + 150 belminuten aan voor 11,50 euro. 

Dan zal die wel in de war geweest zijn.

Nee, deze medewerkster heeft moedwillig foutieve informatie gegeven. In de opgeslagen chat (net nogmaals doorgelezen) gaat het duidelijk over 3 GB + 150 belminuten voor 14 euro inclusief hussel korting en nadat hij ingaat zou ze er nogmaals 2,50 euro afhalen en maakt totaal 11,50 euro.

Net nogmaals via de chat geprobeerd om dit op te lossen. Deze medewerker beweerd dat het allemaal goed staat en automatisch is gegaan (onzin!) en stopte de chat toen ik met citaten kwam van de chat met zijn vrouwelijke collega in juli van dit jaar. Gaat lekker zo KPN.


Goedemorgen @King006, jammer om te horen dat je ervaringen met de chat niet goed zijn, en rot dat het nog niet opgelost is met de prijs van je mobiele abonnement. Ik kijk graag mee naar wat ik voor je kan doen. Goed dat je gegevens al in je profiel staan, ik heb ze erbij gepakt.

Voor de duidelijkheid, het betreft het 3 GB + 150 belminuten abonnement voor 11,50 euro in plaats van €14. Je noemt in het begin van je bericht 2 aansluitingen, in het laatste deel dat je 1 mobiel nummer in je profiel toegevoegd hebt (die ik inderdaad zie staan). Gaat het om één of twee mobiele nummers, en in het laatste geval, kan je ze beide toevoegen in je profiel? Ik kan het contract niet zelf voor je aanpassen, die optie hebben we via het forum niet. Als ik alle informatie compleet heb, kijk ik voor je of het via een andere afdeling opgelost kan worden.


Goedemorgen @Alexandra :grinning: ,

Ik dacht al dat het verwarrend zou worden 😉 Het nummer dat je hebt gezien is in juli 2021 afgesloten met 3 GB + 150 belminuten voor 11,50 euro. (2,50 euro zou blijvend achteraf worden ingevoerd)

Het tweede nummer (staat niet in profiel) is rond juni afgesloten met 2 GB + 150 belminuten voor 11,50 euro en dat is direct goed ingevoerd door jouw collega aan de telefoon. Hij belde toen ivm de ‘overstapservice’ en kon na overleg met zijn leidinggevende bovenstaande aanbieden.

 

Het gaat dus echt alleen om het nummer in het profiel. Ik wil de livechat graag aan je doorsturen als dat nodig is.

Heb je hier voldoende aan?


@King006 Top, dankjewel voor de extra toelichting 🙂 Ik kan het contract zelf niet voor je aanpassen, daarom heb ik er een klacht van gemaakt en dit voor je doorgezet met verzoek om het op te lossen. Ik verwacht dat je binnen enkele werkdagen terugkoppeling krijgt hierover, wacht dit even af. Mocht je daarna vragen hebben, laat het gerust weten;


@Alexandra,

Dank daarvoor! 🙂 Ik heb inderdaad een e-mail gehad dat afdeling Klantenreacties binnen 1 werkdag contact gaat opnemen.

Ik laat het weten.


@Alexandra,

 

Dank voor je hulp Alexandra! 😃 Het is helemaal geregeld en staat nu goed. Zonder jouw hulp en die van je collega was ik nu nog bezig geweest.


@King006 Ah ik ben blij om dat te horen! Graag gedaan :blush: en je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.