Skip to main content

Tot dusver zeer teleurgesteld in de afhandeling door KPN. (Ik ben eigenlijk echt erg boos)
Als ik een lege door geleverd krijg en de KPN laat mij vervolgens wachten tot zei hun onderzoek hebben afgerond. Ik ben toch zeker niet verantwoordelijk voor hun verzending. Ik heb geen toestel maar een lege doos ontvangen! En dit gebeurt dan nadat ook de afspraken tijdens het bestelproces niet zijn nagekomen.

Op 03-08-2022 mijn abonnement verlengd en een nieuwe Iphone 13 besteld.
De medewerker (telefonisch) gaf aan dat deze nog niet direct leverbaar was maar in de volgende week zou binnenkomen en worden verstuurd. Tot 4x toe gevraagd of hij een notitie kon toevoegen om de telefoon dan vanaf maandag 15-08-2022 pas te versturen (levering vanaf 16-08-2022). Dit i.v.m. mijn vakantie waardoor er niemand thuis is om de telefoon in ontvangst te nemen. 4x heb ik de bevestiging gekregen dat dit geregeld zou worden.

Op 04-08-2022 krijg ik een (automatisch?) bericht met de melding dat de telefoon nog niet leverbaar is. Dat lijkt dus een logisch bericht op basis van de verstrekte informatie.

Maar dan op 05-08-2022 krijg ik ineens bericht dat mijn toestel is verstuurd. Geheel tegen de gemaakte afspraak dus. Bij levering ben ik immers op vakantie!  En ja hoor, hij is werkelijk verstuurd wat wordt bevestigd door een bericht van POSTNL dat hij op 06-08-2022 zal worden geleverd.

Omdat ik dus niet thuis ben gaat het pakketje naar een POSTNL punt, in dit geval een Primera winkel. Mijn pakketje zal daar in ieder geval tot en met maandag 15-08-2022 liggen. Daar ik eigenlijk pas op maandag thuis zou komen bestond het risico dat ik niet op tijd zou zijn en het toestel geretourneerd zou worden. Dat zou voor mij een ongewenste vertraging en mogelijke administratieve rompslomp opleveren waar ik niet op zit te wachten. Daarom maar besloten vanaf mijn vakantieadres op zondag in een keer door te rijden naar huis en onderweg geen extra hotelovernachting te nemen. 
Dat is natuurlijk mijn eigen keuze maar wel met het oog op het gewenste resultaat ter correcte van het niet nakomen van de afspraak door KPN.

En dan? Ja hoor. Op 15-08-2022 om 11:00 uur gaat de Primera open en om 11:30 uur sta ik daar voor mijn pakketje.
Het pakketje wordt op de balie gelegd en ik plaats digitaal mijn handtekening voor ontvangst. Zodra ik vervolgend mijn pakketje oppak blijkt deze wel erg ligt. Het pakketje is verzegeld maar aan de zijkant van de doos is een gat gemaakt. Het toestel is verdwenen. Daar sta je dan met een lege doos waarvoor je zoveel moeite hebt gedaan om dit goed te regelen. Gelukkig ben ik de winkel niet uit geweest en heb ik de medewerkers van de Primera als getuigen dat ik een lege doos heb ontvangen. (niet dat ik er nu wat aan heb)

 

Verzegeling in takt. Zijkant doos geforceerd. Foto gemaakt op balie afhaalpunt.

Vervolgens even gewacht tot de KPN winkel om 12:00 uur open ging (Schuin tegenover). Daar de gehele situatie uitgelegd en het nog steeds gesealde doosje overhandigd. En dan? Dan wordt er voor mij een klacht ingediend die door de KPN in behandeling moet worden genomen. Er gaat een onderzoek gestart worden door KPN!? Prima, maar stuur mij ff direct een nieuwe telefoon. Ik heb nog niets ontvangen en ben toch zeker niet verantwoordelijk voor deze gang van zaken! 
(Aan de hoeveelheid uitroeptekens kunt u zien hoe boos ik nog steeds ben) 
In de KPN winkel heb ik direct aangegeven ook nog te zullen bellen met de KPN omdat ik dit onacceptabel vind. Wel geeft de medewerker aan dat hij de facturatie van de telefoon tegenhoud. Ben benieuwd of dat lukt. Eerdere afspraken met medewerker KPN werden niet zo nauw opgevolgd.

Eenmaal thuis even mijn woede laten zakken en toen de KPN gebeld. Deze meneer kon mij verder niet helpen. Er is een procedure voor dergelijke situaties die wordt gevolgd en minimaal enkele dagen duurt.  Belachelijk. Maar na 2x ruggespraak te hebben gehouden bleef de uitkomst hetzelfde. Eventueel de order annuleren en opnieuw verlenging met toestel bestellen was geen optie. Wel kon ik eventueel het toestel (leeg doosje) als beschadigd ontvangen retourneren. 
Maar goed welke versnelling levert mij dat nu op. 

Overigens wil ik wel graag vermelden dat zowel de medewerker in de KPN winkel als de medewerker aan de telefoon mij beide vriendelijk te woord hebben gestaan. Mijn klacht houdt dan ook verband met de mogelijke oplossingen die door hun mogen worden aangeboden.

Ik verwacht in zo’n situatie eigenlijk gewoon dat de KPN mij nog dezelfde dag een nieuw toestel opstuurt. Dan verleen je service aan een goede klant met meerdere mobiele abonnementen en een duur Internet en TV pakket. (en dan heb ik het nog niet eens over de tijd, eerder thuiskomen en afhandeling, en frustratie die het mij heeft opgeleverd.)

Nu moet ik dus wachten op reactie van de KPN.

En dan maar hopen dat ik nog op tijd mijn Homepod mini kan claimen.

Tot dusver ben ik dus ZEER ONTEVREDEN.

 

Frank Hooft.

 

Vandaag 16 augustus 2022 bericht van KPN ontvangen. Omdat er een handtekening is gezet voor ontvangst (waarbij wordt aangenomen dat deze niet van mij is)  wordt mij een aangifteformulier toegestuurd. Dit moet worden ingevuld en getekend worden geretourneerd. Daarna start een onderzoek wat tot maximaal 30 dagen kan duren. 

In dit geval is de handtekening wel van mij! Wat denk je zelf? Dat ik bij ontvangst eerst een verzegeld pakketje ga openen of wegen? Doe even normaal. Als we als ontvangers dat als procedure gaan hanteren dan staat de bezorger bij iedere aflevering minstens 5x zo lang aan de deur. Eens kijken wat daar de consequenties van zouden zijn. 

Het enige wat ik mijzelf kan verwijten is dat ik de verpakking voor ondertekening niet 100% op beschadigingen heb gecontroleerd maar pas na ondertekening en ontvangst vanwege het gewicht nader heb gekeken en toen een scheur in het karton zag. 

Wat ik de KPN zeer kwalijk neem is dat ik andere afspraken heb gemaakt over de levering en dat die niet zijn nagekomen. De vertraging die nu mogelijk ontstaat heeft ook nog eens tot gevolg dat ik een deel van de actie mogelijk ga mislopen. Voor 1 september 2022 kan ik een Homepod ter waarde van 109 euro claimen. Hoe gaat de KPN dat vergoeden? 

Nee, ik ben nog steeds chagrijnig van de situatie en de manier waarop KPN hier mee omgaat. De gehanteerde procedures bieden geen enkele ruimte voor beoordeling van de persoonlijke situatie.

Was ik maar bij Ziggo en Vodafone gebleven. De enige reden waarom ik daar van af ben gestapt was vanwege de opties voor het kijken van de Formule 1. Maar dat was al snel achterhaald. 

Frank Hooft.


Nog enkele aanvullingen voor de tijdlijn:

Op 5 augustus heb ik via POSTNL nog een ander bezorg moment gekozen, namelijk woensdag 10 augustus 2022. Dit omdat dan het pakketje bij het bezorg punt nog niet wordt teruggestuurd voordat ik thuis ben. Ook hier is geen gevolg aan gegeven in dit geval door POSTNL. Hierdoor heb ik de keuze moeten maken op maandag thuis te zijn van mijn vakantie (1 dag eerder dus).

De naam van de medewerker van het POSTNL punt heb ik ook genoteerd. Zij heeft gezien dat ik een leeg pakketje had voordat ik de balie in de winkel heb verlaten.

En dan maar hameren op de te doorlopen procedures terwijl zowel KPN als POSTNL fouten hebben gemaakt.

 

Ik heb vandaag (16 augustus 2022) het lege doosje (nog geseald, ongeopend maar beschadigde doos) in een andere doos verpakt en retour gestuurd naar het antwoordnummer van KPN.

Ik heb de andere posts op het forum met deels vergelijkbare zaken ook gelezen. 
Welke rechten heb ik als particulier in deze situatie?
Kan/mag ik annuleren? 
Kan ik dan nog gebruik maken van een nieuwe aanbieding?
Kan ik niet direct een extra toestel aanschaffen onder dezelfde voorwaarden in afwachting van de uitkomst van het onderzoek? Heb uiteindelijk alle vertrouwen in de uitkomst. Desnoods schakel ik hiervoor mijn rechtsbijstandverzekering in. 
Kan ik een extra vergoeding eisen i.v.m. het mislopen van een deel van de actie?

Frank Hooft.


Zojuist (16-08-2022) ook een adviesaanvraag gedaan bij mijn rechtsbijstand.


Zojuist ook nog even de beelden van mijn deurbelcamera veilig gesteld. Hierop is helaas niet te zien of de doos hier al beschadigd is. Maar wel op maandag terwijl afspraak levering verzet naar woensdag.


@FHT Wat een toestand. Ik zou als ik u was eerst aangifte gaan doen bij de politie ! Ik denk dat u dat advies ook van uw rechtsbijstandsverzekering gaat krijgen namelijk.


Op 16-08-2022 telefonisch melding gemaakt bij POSTNL van levering (via POSTNL punt) van een lege doos. Dame aan de telefoon meldt dat de verzender een actie moet starten Dat is reeds gebeurd) en geeft aan dat is genoteerd dat ik contact heb gezocht i.v.m. eventuele claim schadevergoeding.


Zojuist op advies van HansaanZet (dank hiervoor) aangifte gedaan bij de politie.

Aangiftenummer: ****************

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


En vanmorgen (17-08-2022) via de e-mail de factuur voor de telefoon van de KPN ontvangen.
Had ik wat anders verwacht in deze reeks van gebeurtenissen? 

Het antwoord zal wel zijn: Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Dat werkt nu eenmaal zo. 
Volgens mij maakt de automatisering op deze wijze meer kapot als dat het wenselijk is.

Ben ik nog steeds boos? JA.
De oorzaak is dat ik mij flink belazerd voel en dat er geen enkele persoonlijke benadering is van dit probleem. Er wordt enkel gehandeld volgens standaard procedures. Hier kan ondanks alle aangedragen feiten niet van worden afgeweken.


Hoi!

Ik zit in precies hetzelfde schuitje! Zondag telefoon besteld (s22) maandag lege doos ontvangen. Inmiddels aangifte gedaan, rechtsbijstand ingeschakeld en kpn al meerdere keren gebeld.

Ik snap ook echt niet hoe wij als klant hier zo de dupe van kunnen zijn!

We probeerden het in de winkel te bestellen om zulke dingen te voorkomen. Dat kan niet ivm overvallen. Dan móet je het dus via de post laten bezorgen. Dan krijg je een lege doos ipv je nieuwe telefoon. En dan laat kpn je zo in de kou staan! Ongelooflijk! Maar wij kunnen wel betalen voor iets wat we niet hebben. En tegemoetkomen door bijv abonnement bevriezen, ho maar.

Al jaren trouwe klant, maar zo verliezen ze klanten op den duur!

 


Misschien moeten we maar eens proberen er door een consumentenprogramma als Kassa of Radar er een onderwerp van te laten maken. Hier moet immers iets veranderen. Dit is voor niemand goed. (Ook niet voor de KPN zelf natuurlijk maar die zijn toch wel wat draagkrachtiger als de gemiddelde consument.)


Als reactie krijg ik van sommige mensen dat ik het pakketje op het POSTNL  punt niet had moeten meenemen. Maar ik had al voor ontvangst getekend en ben er op advies van de medewerker van het POSTNL punt (Primera) mee naar de KPN winkel gegaan aan de overzijde van de straat. Mogelijk is ook daar mij niet de juiste oplossing geboden. Had ik de ondertekening voor ontvangst daar ter plaatse nog kunnen/moeten terugdraaien?

 


@FHT Ik neem aan dat in de aangifte je werkwijze staat vermeld met naam en toenaam van getuig(en), meer kun je nu niet doen.


Maar ik had al voor ontvangst getekend ...

Hoe ging dat? Als ik een pakketje ophaal, dan legt de medewerker het doosje voor m'n neus neer op een soort weegschaal. Op die weegschaal zit een display waar ik dan de handtekening op moet zetten. Volgens mij word dat doosje dan ook gewogen zodat later 1voudig is te zien dat die leeg was.


Maar ik had al voor ontvangst getekend ...

Hoe ging dat? Als ik een pakketje ophaal, dan legt de medewerker het doosje voor m'n neus neer op een soort weegschaal. Op die weegschaal zit een display waar ik dan de handtekening op moet zetten. Volgens mij word dat doosje dan ook gewogen zodat later 1voudig is te zien dat die leeg was.

In mijn geval werd het pakketje op een normale toonbank voor mij neergelegd. Weet ook niet of het systeem waarop ik heb getekend ook een weegschaal bevat. Waarschijnlijk wel zodat ze verzendtickets juist kunnen frankeren. Maar heb zelf nooit meegemaakt dat een aflevering wordt gewogen. Zou op zich geen slechte (en snelle) controle kunnen zijn. Echter, een slimme dief stopt er dan gewoon iets met hetzelfde gewicht in door de gecreëerde opening. Dan zitten we nog in hetzelfde schuitje. Dat wordt voortaan aan de deur of op de balie uitpakken. Dat kost tijd en dan zullen de verzendkosten wel stijgen. 
Misschien moet de verpakking beter (verzegeld) worden en moet de bezorger of medewerker afhaalpunt er op wijzen dat moet worden gecontroleerd op beschadiging. Kan ook op de verpakking worden gezet wanneer het voor ontvangst moet worden ondertekend. Bij iedere beschadiging of weigeren of inhoud volledig controleren. Maar dat moet dan wel gebeuren voordat er voor ontvangst wordt getekend. Als ik kijk hoe vaak ik beschadigde dozen ontvang dan denk ik niet dat dat een vrolijke bedoeling wordt aan de deur of in een drukke winkel. 


Dat de verpakking beter moet heb ik in meerdere topics al aangegeven. Bijvoorbeeld hier:

https://forum.kpn.com/toestellen-en-besturingssystemen-126/lege-verpakking-bezorgd-kpn-verwijst-naar-post-nl-552693?postid=1405507#post1405507

9 maanden geleden. 


Ik heb op 16-08-2022 het (lege) doosje, precies zoals ontvangen retour gestuurd naar KPN. Hierbij ingesloten een uitdraai van mijn bij de KPN winkel ingediende klacht en een retourformulier van de KPN. Dit dus binnen 14 dagen na aankoop en 1 dag na ontvangst. Op het formulier aangekruist “beschadigd en wil nieuw toegestuurd krijgen”. 
Na alles wat ik nu lees twijfel ik of ik niet beter de aankoop binnen deze 14 dagen had moeten annuleren. Voor wat het had uitgemaakt. 
 


Ik lees in andere topics soms dat annuleren niet eens kan als u zegt dat u het toestel niet ontvangen heeft.

En ...

Eventueel de order annuleren en opnieuw verlenging met toestel bestellen was geen optie.

... u heeft dat annuleren eigenlijk al geprobeerd en daarbij was u al tegen een muur aangelopen. 


Vandaag zie ik in mijn app van de bank dat er op de 22e een incasso gepland staat voor de kosten van de telefoon. Dus de toezegging van KPN dat verdere facturatie zou worden tegengehouden ( dat was zo’n beetje het enige wat hij kon doen naast de opname van de klacht) is/wordt ook niet nagekomen. 


Hi @FHT. Dat is een hoop informatie. En ik begrijp goed dat je een duidelijk antwoord wilt.

Ik begrijp wel uit je berichten dat er al een klachtenproces loopt. En dat vanuit de klantenservice alles goed in gang is gezet.

Als dit klopt hou ik me hier een beetje op de achtergrond. Dan kan ik namelijk weinig doen om de situatie te veranderen. En is juist de kans groot dat als ik me met het proces bemoei er eerder iets dubbel of mis loopt straks.

Wel lees ik ieder bericht dat hier geplaatst wordt. Als er hulp nodig is dan ben ik er. 


Ik lees in andere topics soms dat annuleren niet eens kan als u zegt dat u het toestel niet ontvangen heeft.

En ...

Eventueel de order annuleren en opnieuw verlenging met toestel bestellen was geen optie.

... u heeft dat annuleren eigenlijk al geprobeerd en daarbij was u al tegen een muur aangelopen. 

Ja dat klopt. Als ik zou annuleren moest ik ook de wachtkamer in en kon ik niet opnieuw verlengen tot onderzoek zou zijn afgerond. 


Bij mij is het inmiddels opgelost. 

Ik kreeg ineens een mailtje dat mijn abonnement geannuleerd was. Terwijl ik al dagen achtereen hoorde dat dat niet kon zolang het onderzoek gaande was. Dus direct weer gebeld. 

Wat bleek; onderzoek afgerond. En daarom kon het abonnement geannuleerd worden.

Iom de medewerker weer een nieuw abonnement afgesloten met telefoon en die werd vlak voor het weekend bezorgd. Maar wel weer in een kapotte doos.

Zoals ook hier in dit topic vermeld word, kan de verpakking echt zoveel beter!

Mijn vriend heeft zijn telefoon bij belsimpel besteld en die was echt top verpakt! Stevige doos, flappen die overlappen en rondom stevige tape. Dus het kan echt wel!

 


Fijn dat het is opgelost. Ik hoop ook echt spoedig op positieve ontwikkelingen. Heb inmiddels alle info bij mijn rechtsbijstand aangeleverd.

 


Fijn dat het is opgelost. Ik hoop ook echt spoedig op positieve ontwikkelingen. Heb inmiddels alle info bij mijn rechtsbijstand aangeleverd.

 

Heel goed! Ik heb idd ook meteen alles bij de rechtsbijstand aangeleverd en aangifte gedaan hoor.

Hopelijk word het bij jou ook snel opgelost! Succes ermee!


Dus wat hebben we nu geleerd, koop geen toestel bij KPN meer, verpakking is hopeloos en bij Belsimpel en Consorten is verlengen ook mogelijk en de verpakking wel diefstal proof, valt namelojk op als die geopend is.😉😉


Vandaag 23-08-2022 e-mail ontvangen van KPN:”Het onderzoek wat samen met POSTNL is gestart loopt nog”. Ben benieuwd welke acties er al zijn ondernomen en/of welke conclusies ze hebben getrokken na het lezen en/of navragen van mijn feitenrelaas.